Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vis meg kjøkkenet ditt

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-13, 13:23   #1
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Vis meg kjøkkenet ditt

Vi går med kjøkkenplaner, som vokser seg større og større. Jeg trenger inspirasjon. Kan jeg se bilde av kjøkkenet ditt? Gjerne med et hint om hvor det kommer fra, hva du er mest fornøyd med, hva du savner osv.

Takk takk!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 14:06   #2
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vis meg kjøkkenet ditt

Her var det eg fant som var på maskina. Litt preg av at f.eks det eine bildet egentlig er av ein gjespande katt, men du ser i alle fall rekka av benkeskap som vi er veldig godt fornøgd med. Kjøkenet vårt er stort, 34 kvadrat, men er eit allrom som blir brukt heile tida. Ungane gjer lekser her, alle hobbytinga er på kjøkkenet - her har vi også skuffer til rekningar, papir, skulesaker etc. Dei kvite skapa er frå IKEA. Dei grøne er frå Norema, men vi fekk dei lakka i den fargen hos billakkeringsfirma.

Eg er svært nøgd med valet av IKEA. Benkeplata er billig ikea-laminat, som vi også er fornøgd med. Ein gong tar vi oss kanskje råd til noko flott corian eller liknande, men ikkje no. Derfor er vaskane ikkje planlimt.

Vi har altså to vaskar - ein stor kum ved veggen, og ein mindre kum i halvøya, ved ovnen. Eg brukar den minste under matlaging (eg er kokken og den som rotar), han brukar den store til å vaske og grisle og holde på (han er vaskaren og organisatoren). Kvitevarer er stort sett Siemens. Vi har opptrekk - elsøyler to plasser i halvøya - den blir brukt mykje. Ventilator frå rørosmetall (Cilindra).

__________________
Jente 2003 og gut 2005

Sist redigert av Syrin : 19-10-13 kl 22:22.
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 14:07   #3
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vis meg kjøkkenet ditt

og litt fleire...

*poff*

__________________
Jente 2003 og gut 2005

Sist redigert av Syrin : 19-10-13 kl 22:22.
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 14:13   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg kjøkkenet ditt

Åh! Drømmekjøkken! Er det vanskelig å holde høyglansfrontene rene? Jeg syns det er så fint, men jeg er litt sjuskete av meg.

Kjøkkenøy er drømmen, men vi får ikke plass tror jeg. Får jeg som det vil blir kjøkkenet på rundt 24 kvadrat, men langt og smalt.

Har dere to stekovner?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 14:14   #5
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg kjøkkenet ditt

Abonnerer. Går med kjøkkenplaner selv. Har fått utallige utkst og tegninger de siste ukene, og har antakelig funnet løsningen vi lander på, men det skader aldri med litt ekstra inspirasjon.

Her står det mellom kjøkken HTH eller Strai nå, etter å ha vært i kontakt med både Kvikk, Sigdal og Designa i tillegg.

Det blir ikke høyglans hos oss, men matt hvit. Høyglans passer rett og slett ikke inn i det straks 100 år gamle huset vårt. Frontene blir antakelig disse, modellen heter Kvadrat hos HTH/Malt Shaker hos Strai:



Skal se om jeg kan legge inn de tegningene vi har fått nå. Hadde aldri trodd det skulle gå å få orden på kjøkkenet vårt, da det er litt å ta hensyn til pga. et pipeløp, to innedører, to vinduer og en dobbel terrassedør - altså ikke en eneste hel veggflate. Men jeg tror jaggu det blir bra!

Vi går for to komfyrer; en med varmluft og en med damp, ekstra stor induksjonstopp, mikrobølgeovn, kaffemaskin og oppvask.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.

Sist redigert av Bomull : 15-10-13 kl 14:24.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 14:16   #6
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vis meg kjøkkenet ditt

Ja, eg er VELDIG, VELDIG fornøgd med to omnar. Brukar det heile tida. Steik i den eine, poteter i den andre. Fisk i den eine, dampa grønsaker i den eine. Pizza i den eine, glutenfri pizza i den andre. Eller alle muffinsane på ein gong. Det er supert.

Det går fint å halde høgglansen rein. Det vises betre på den mørke grøne enn på den lyse. Mikofiberklutar skal helst ikkje brukast - dei kan ripe, så alle dei gamle gulpeklutane er i bruk :P

Splashback er ei farga glasplate montert av glasmester. På bildet som viser feltet vi har den på er eine delen mørk og andre delen lys... det var vi som eksperimenterte over kva vi ville ha. Er fornøgd med plata, men kunne sikkert hatt flis også.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 14:29   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg kjøkkenet ditt

Jeg er lat, her er mitt:

http://www.foreldreportalen.no/forum...3&postcount=64

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 14:35   #8
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg kjøkkenet ditt

Dampovn altså, det høres ut som noe jeg trenger.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 14:35   #9
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg kjøkkenet ditt

Takk Ru, det var fint! Er det langt og smalt, eller bare ser det sånn ut på bildene?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 14:37   #10
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vis meg kjøkkenet ditt

Syrin - kjøkkenet ditt er utrolig flott!

Vi har planer om nytt kjøkken etter jul og jeg har tenkt meg innom JKE for å få tegnet et forslag i dag. Ønsket er helt hvitt kjøkkeninnredning med hvite benkeplater og mest mulig skuffer, hvis ikke en kjøkkenselger klarer å overbevise meg om noe annet

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 14:38   #11
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg kjøkkenet ditt

Hvis du skal ha en slags øy, pass på at du får strøm på den. Det passet ikke de tidligere eierne på her i huset.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 14:42   #12
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.728
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg kjøkkenet ditt

Vi bygde drømmekjøkkenet i vinter. Vi la vekt på mye skuffeplass og gode arbeidsflater. Vi har hvit høyglans innredning og eik benkeplater, alt fra Ikea. (Det er det fjerde Ikea-kjøkkenet vårt, vi er veldig fornøyde). Vi valgte sjakkrutete gulv som kontrast og elsker det. Vi tegnet mange forskjellige løsninger, men endte på å bygge en øy som rommer 18 skuffer og stor arbeidsflate. Vi har også spisebord med plass til åtte, det gjør at kjøkkenet har blitt et naturlig allrom i huset og det rommet vi bruker desidert mest.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 14:49   #13
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis meg kjøkkenet ditt

Her er et par bilder fra kjøkkenet vårt:




Vi har ikke satt opp dette kjøkkenet selv, det var slik da vi kjøpte det. Skulle jeg ha gjort noe annerledes, så hadde jeg ikke valgt eikeplate. Det krever utrolig mye vedlikehold for å holde den fin.

Kjøkkenet er i sin helhet kjøpt på Ikea

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 15:10   #14
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg kjøkkenet ditt

Jeg elsker Syrins kjøkken.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 15:12   #15
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.342
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg kjøkkenet ditt

Syrin - nå ble jeg nesten misunnelig! Kjøkkenoppussing står høyt på min ønskeliste, men siden vi må pusse opp stue og kjøkken samtidig for å få til en løsning som vi ønsker oss, er det et såpass tidkrevende prosjekt at vi stadig bare utsetter det hele.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 15:15   #16
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vis meg kjøkkenet ditt

Takk Katinka (og andre), men så er det eit nytt hus også, teikna for oss, og dermed enkelt å bygge heilt frå scratch Det er eit kjøkken som passar i eit moderne hus.
Vil berre seie at eg blir glad når Bomull lagar eit kjøkken som tar hensyn til at ho bur i eit gammalt hus Er så bra når folk speler på lag med huset sitt...

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 15:42   #17
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vis meg kjøkkenet ditt

Fikk nettopp nytt, etter 4 måneder ombygging og endring av deler av huset. Kjøkken fra Epoq (forhandles av Lefdal/Elkjøp) og hvitevarer fra Elkjøp.





Mest fornøyd med alt alt er nytt og lyst og fint. Liker også stor dyp vask, bredere skuffer enn jeg hadde før.
Ideelt sett skulle fargen på innredning vært mer kritthvit, men det er så. Høyglans hadde nok gitt oss det, men det ville muligens blitt litt for moderne i forhold til resten av huset her.
I et annet scenario hadde jeg hatt enda mer skapplass og benkeplass. Men er likevel veldig fornøyd, og til vårt bruk passer det bra. Nå har vi vennet oss godt til det.


Sist redigert av Dronningen : 15-10-13 kl 15:49.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 15:45   #18
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.836
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vis meg kjøkkenet ditt

Flotte kjøkken. Vi skal ha nytt kjøkken, men jeg sliter veldig med å bestemme meg. Følger med her for tips og råd.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 15:53   #19
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis meg kjøkkenet ditt

Dronningen, vi har også sett på akkurat det kjøkkenet, tør jeg spørre hva det kom på i pris? Sånn ca? Minus de store skapene på det nederste bildet

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 17:01   #20
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vis meg kjøkkenet ditt

Syrin sitt kjøkken er kjempefint, jeg fikk inspisere det i sommer! Lysere og luftigere på ordentlig enn bildene viser. Og den øya er gigantisk, så herlig.


Sist redigert av konsulenten : 21-03-14 kl 14:43.
  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no