Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva skal du ha til middag i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-06, 12:49   #61
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Møøse, her.

Låne mannen?

Er du ute og skal låne andres menn nå igjen, Møøse?

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 18:57   #62
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Møøse er søt.

Vi spiste rester av pizzaen og en lun fullkornspastasalat i dag. Oppi den puttet jeg stekte tofuterninger, hvitløk og løk, fetaost, oliven, soltørket tomat, basilikum, timian, persille, sukkererter, olivenolje og balsamico.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 19:59   #63
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Mims prinsipp - "Skal man lage god mat - må man ha mye godt oppi").

Selv om jeg er sikker på at Mim også bekjenner seg til dette tror jeg det er Polyannas grandtante eller bestemor eller en annen eldre slektning som har æren for sitatet.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 20:53   #64
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.318
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gutta fikk middag hos Mimmi, så jeg mesker meg med en tunfisksalat forran tv

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 21:00   #65
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lagd Mims raske "kylling i pita"-middag. Yum Yum!

Jeg prøver ut oppskrifter herfra over en lav sko for tiden. Og jeg finner ut at jeg innimellom faktisk KAN å lage mat. En herlig følelse!

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 21:49   #66
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

I dag fikk barna bestemme så da ble det fiskeboller i hvitsaus.
I morgen skal vi ha fylt torsk med hollandaisesaus og Eliasfiskebiter. Sambo jobber sent hele uka så da er det greit å ha noe lettvindt som går kjapt å lage. (Ungene er smådjevler fra vi kommer hjem fra barnehagen til middagen er på bordet. Jeg pleier å bestikke dem med naturellyoghurt, så har jeg 10 min å lage middag på)

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 21:52   #67
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Selv om jeg er sikker på at Mim også bekjenner seg til dette tror jeg det er Polyannas grandtante eller bestemor eller en annen eldre slektning som har æren for sitatet.

Åh. Beklager veldig. Jeg trodde det var Mim som foreslo det til modne mødres ti bud. Da husker jeg nok helt feil.

Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 21:58   #68
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jeg kan seriøst ikke skjønne at noen lar barna sine bli så sære i matveien.....

Det er ikke alt som er foreldres skyld.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 21:58   #69
Pio
Har ponny, ønsker høyhest
 
Pio sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 601
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Her ble det laksefilet med fennikel, villris og epledressing a la Mim.
Men må innrømme at fennikel nok ikke kommer til å bli noen gjenganger her i huset.
Det minnet for mye om en viss ammete jeg drakk i store mengder uten ammeslitperioden min med storesøster,så det var ikke noe godt minne.
Men epledressingen var nyyydelig, og kan sikkert brukes til andre retter også.

Gubben går forresten og spør om vi ikke snart skal ha fylte grønne pannekaker igjen, etter oppskriften til Mim. De er virkelig kjempegode, og en høydare her i huset. Takk Mim.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 00:05   #70
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde torsk i form.

Skjær de halvtinte filetene i passe stykker og legg dem i den ildfaste formen.

Ha litt olivenolje, løk og evnt hvitløk i en kasserolle og surre. Deretter en bokse med hermtiske tomater. Krydre etter smak gjerne med oregano evnt basilikum. La dette surre noen minutter. (kan også ha oppi litt paprika i forskjellige farger som surres)

Sausen helles over fisken og ost haes på toppen. Stekes i ovnen ca 30-40 min på ca 200 gr.

Serveres med ris og en god salat til.

(Torsk eller sei kan brukes til dene retten. Litt sennep er også godt som smakstilsetning i sausen og med litt melk eller matfløte for å få en rundere smak.)
_________________

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 00:37   #71
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

hehe- nei, hva skal jeg si....- det KAN vel neppe være det....-men man kan jo begynne å lure av og til..

Opprinnelig lagt inn av Møøse, her.

og super-
Jeg NEKTER å gå med på at dette er frivillig!

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 00:39   #72
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Neida- vet jo det, da....Var bare så irritert

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Det er ikke alt som er foreldres skyld.


Sist redigert av DM : 19-09-06 kl 14:46. Årsak: fikset quoten
gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 12:40   #73
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

I dag skal vi ha Får-i-kål.
Namnam , det er noe av det beste jeg vet!!!
Er på hjemmekontor i dag, og i lunsjen satte jeg på kjelen.Da er det bare å glede seg til middag og snuse i den deilige lukten frem til da

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 13:37   #74
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

hehe- nei, hva skal jeg si....- det KAN vel neppe være det....-men man kan jo begynne å lure av og til..

Kaller du meg en dårlig mor, kanskje?



Glad vi ikke er på NM mer...

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 13:38   #75
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Er du ute og skal låne andres menn nå igjen, Møøse?

Uffameg, stakkars snille lille mannen min, da. Han gjør jo alt jeg ber ham om alltid... Jeg er slem. :snufs:

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 14:05   #76
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Først trodde jeg jeg skulle ha div rester til middag, men så kom jeg på at jeg har hjemmelaget fiskegrateng i fryseren, så da vil jeg heller ha det :sikle:

Min hjemmelagede fiskegrateng er svært enkel, men veldig god! Og jeg lager den alltid med laks

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 14:13   #77
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjemmelagde hamburgere av karbonadedeig og hjemmebakte, grove hamburgerbrød.
(Kan ikke bare si hamburgere, liksom. )

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 14:25   #78
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal woke noen greier i dag, trur eg.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 14:57   #79
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Hjemmelagde hamburgere av karbonadedeig og hjemmebakte, grove hamburgerbrød.
(Kan ikke bare si hamburgere, liksom. )



Jeg kjenner at jeg føler meg litt truffet...

Når det kommer til matprat, føler jeg veldig for å påpeke hver gang noe er hjemmelaget fra bunnen av. For det er det svært sjeldent i Kirsebærhjemmet.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 15:03   #80
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.988
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Først trodde jeg jeg skulle ha div rester til middag, men så kom jeg på at jeg har hjemmelaget fiskegrateng i fryseren, så da vil jeg heller ha det :sikle:

Min hjemmelagede fiskegrateng er svært enkel, men veldig god! Og jeg lager den alltid med laks

Oppskrift??

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no