Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Volvo v50? Eller noe bedre?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-09, 14:25   #1
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Volvo v50? Eller noe bedre?

Vi skal kjøpe oss ny bil nå (eller ny gammel bil) og holder for øyeblikket en knapp på volvo v50. Noen som har erfaringer med denne?
Vi ser for øyeblikket på en 2006 modell.
Kriteriene våre for bil:
- Helst rundt 200 000
- Stort bagasjerom med plass til både (stort) hundebur og barnevogn
- Godt plassert pedaler slik at en liten dame på godt under 1.60 når fram OG ser over dashbordet ...
- Tilhengerfeste
- God plass i baksetet, sånn at nåværende acta graco comfort fortsatt kan stå bakovervendt
- Cruisekontroll
- Skinnseter


Sist redigert av Mex : 30-09-09 kl 14:34. Årsak: La til et krav til; skinnseter
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 14:28   #2
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Volvo v50?? Eller noe bedre?

Vi har sett på noen andre biler:
Mitsubishi Outlander - Nyere modeller med god plass i bagasjerommet blir for dyr
Rav4 - For lite bagasjerom
Peugeot 307 - Har vi hatt før og vil egentlig prøve noe annet selv om vi liker den godt
Ford - vil ikke mannen ha av prinsipp
Mazda 5 - har vi nå og er ikke helt fornøyd
Skoda - Dårlig plassering av pedaler, jeg når ikke fram (og samtidig sitter komfortabel)

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 14:31   #3
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Volvo v50?? Eller noe bedre?

Vi har hatt volvo v50 og elsket den! Hadde en diesel 1,6l motor som var god. Ang. bagasjerom, så er det jo ikke akkurat det største jeg har vært borti. Vi hadde en Emmaljunga vogn (Som jo er ganske stor) og når vi hadde den inni så var det ikke sååå mye plass til så mye annet... Eneste grunnen til at vi byttet var at vi ikke kunne ha 3 barn i barneseter pluss vogner og styr i v50'en.

Jeg er 164 cm og pedaler etc. var fint for meg! Hadde en HTS Izi Combi bakovervendt bak passasjersetet, men det skal sies at mannen (som er en del høyere) ikke hadde særlig god plass som passasjer.....

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 14:33   #4
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Volvo v50?? Eller noe bedre?

Vi hadde en v50 på prøve et par dager i fjor og da målte vi bagasjerommet opp mot Peugeot 307 sw, og forskjellen var ikke så stor. Fikk faktisk inn hundebur og barnevogn. Vi skulle selvfølgelig ha ønsket litt mer plass, men innser at vi også kanskje må invistere i en takboks.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 14:44   #5
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Volvo v50?? Eller noe bedre?

Siden dere har sjekket at dere får plass til det dere trenger i bagasjerommet så kan jeg bare si løp og kjøp

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 14:52   #6
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Volvo v50?? Eller noe bedre?

Hehe.. ja, vi liker jo den veldg godt, men vi ønsker å titte oss litt ekstra rundt sånn at vi ikke angrer i etterkant.
Vi kvittet oss med Peugeot 307 tidligere i år og gikk for en Mazda 5 som jeg har nå gjennom jobben. (Nå må jobben avvikle bilordningen pga påpakning fra revisor) Og egentlig så angrer vi litt for at vi gikk for den. En mangler liksom veldig mye småting som jeg likte ved Peugeoten.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 15:28   #7
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Volvo v50?? Eller noe bedre?

Volvo V50 er kjent for å ha endel problemer. Søk på Volvo eller V50 her inne, så finner du ting både jeg og andre har skrevet.

Jeg har ikke tid til å legge ut så mye nå, men kan kort si at vi har eid to V50, nye biler, og aldri har vi eid biler som har hatt flere verkstedtimer enn de to bilene.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 18:23   #8
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Volvo v50?? Eller noe bedre?

Jeg har også forelsket meg helt i den bilen!!

Jeg har imidlertid sjekket endel tester osv, og jeg ville styrt unna 2006 modellene! De har det visst vært masse trøbbel med. Det ligger link til en test i en annen tråd her inne også.

Lykke til!

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 18:27   #9
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Volvo v50?? Eller noe bedre?

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.

Jeg har også forelsket meg helt i den bilen!!

Jeg har imidlertid sjekket endel tester osv, og jeg ville styrt unna 2006 modellene! De har det visst vært masse trøbbel med. Det ligger link til en test i en annen tråd her inne også.

Lykke til!

Hehe.. ja, jeg har forelsket meg litt i bilen også. Har også sett at det er litt kluss med 2006, men at det er et kjent problem det stort sett er snakk om. Og at kostnadene dermed ved reprasjon dermed dekkes av Volvo. Vi skal å se på en 2006 modell hos en forhandler på lørdag, så da skal vi ihvertfall forhøre oss i forhold til dette. Evt så får vi vurdere hakket nyere modell hvis ikke noe annet dukker opp.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 20:59   #10
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Volvo v50?? Eller noe bedre?

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Ford - vil ikke mannen ha av prinsipp

Interessant element med tanke på at Volvo V50 er bygget på Ford Focus (i likhet med Mazda 5).


Sist redigert av mrc : 30-09-09 kl 21:18.
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 21:16   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Volvo v50?? Eller noe bedre?

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Kriteriene våre for bil:
- Stort bagasjerom med plass til både (stort) hundebur og barnevogn
- Godt plassert pedaler slik at en liten dame på godt under 1.60 når fram OG ser over dashbordet ...
- Tilhengerfeste
- God plass i baksetet, sånn at nåværende acta graco comfort fortsatt kan stå bakovervendt

V50 har vel ikke spesielt stort bagasjerom. 420 liter er vel strengt tatt noe av det minste i denne klassen. Har en bekjent som nettopp gikk fra V50 til Octavia, der et av hovedelementene var lite bagasjerom på V50-en, hvilket blant annet gjorde det litt upraktisk med barnevogn.

V50 vil jeg si er en kompaktklassebil. For god bagasjeromsplass blir det vel mer aktuelt å se i mellomklassen, altså da biler som Passat, Avensis, C5, Mazda 6, Vectra m.fl. Et element blir også Skoda Octavia, som kan sies å være en kompaktklassebil med bagasjerom som en mellomklassebil (over 600 liter, omtrent det samme som i Passat, og større enn 6, Avensis m.fl.)

For Passat og Octavia er det også en del biler levert med skinnseter. Går man over på f.eks. Avensis synes jeg skinnsetene er "merkelige" - det hele minner mer om trekk av billig skinnimitasjon kjøpt på Biltema.

For en Octavia vil jeg vel nesten tro at man for 200 000 nå kan få en 2006-modell med omså 4x4, samt tilhengerfeste og skinnseter - og uten skremmende kilometerstand. Tar man bort 4x4 blir det vel en 2007-2008-modell med ok kilometerstand for den prisen.

En ulempe med Octavia kan være at det, i likhet med en del andre biler du har nevnt, ikker er verdens beste bakseteplass. Hvorvidt dette er noe problem i henhold til bakovervendt sete kommer an på lengden til deg og mannen. For din lengde er det ikke noe problem ;-)

Du sier Skoda er testet, og da regner jeg med Octavia, men pass på at det er Elegance eller bedre, ettersom seteinnstillingene da kan være litt forskjellig. Jeg synes det høres merkelig ut at det skal være vanskelig å nå fram, og husk at setet også kan stilles i høyden (på noen av "lavutstyrmodellene" kan det ikke det). Helt hvordan kriteriene er for pedalene forstår jeg ikke helt.

Kanskje problemet også blir litt sittestillingen i vanlige biler? Ville kanskje prøvd f.eks. VW Touran, der man kan sitte ganske langt fram og samtidig høyt, og nå pedalene vil jeg tro. Skinnesetene i Touran har forresten svært svært gode sidestøtte.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 21:20   #12
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Volvo v50?? Eller noe bedre?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Volvo V50 er kjent for å ha endel problemer. Søk på Volvo eller V50 her inne, så finner du ting både jeg og andre har skrevet.

Jeg har ikke tid til å legge ut så mye nå, men kan kort si at vi har eid to V50, nye biler, og aldri har vi eid biler som har hatt flere verkstedtimer enn de to bilene.

V50 har vel sammenlignet med Peugeot 307 ikke så mye problemer....

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 21:23   #13
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Volvo v50?? Eller noe bedre?

@ mrc: Jeg bøyer meg i støvet av svarene dine, mrc. Det er gøy å lese!

(Hva ville du forresten ha valgt mellom '10 XC60 og Q5? :minikupper

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 21:27   #14
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Volvo v50?? Eller noe bedre?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

V50 har vel sammenlignet med Peugeot 307 ikke så mye problemer....

Peugeot har jeg ingen erfaring eller kjennskap til. Vet bare at V50 sto langt oppe på lista over biler med mest verkstedtimer, og at begge våre gikk ut og inn av verksted, med alskens småelektroniske feil.

Ikke vitale feil, men allikevel feil som måtte fikses. Og jeg må si jeg forventer MYE mer av en ny bil.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 21:32   #15
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Volvo v50? Eller noe bedre?

Kan ikke skjønne at v50'en kan være stor nok. Det er i hvertfall ikke en bil som har vært nevnt her i huset, og vi har to unger bakovervendt og stor bikkje. Octavia, som mrc nevner, har derimot vært på tale noen ganger. Men vi heller vel mer mot enda større og dessverre dyrere bil.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 22:07   #16
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Volvo v50? Eller noe bedre?

Tusen takk for gode svar mrc.

Det er nok eldre modeller av Skoda jeg har prøvd. De hadde ikke god nok regulering av setet i forhold til pedaler. Kan være verdt å ta en ekstra titt på Octaviaen ja.

Problemet til mange av disse store stasjonsvognene er at de er lang, men ikke høy. Mange av dem har en skrå bakluke som gjør det vanskelig med det store hundeburet vi har. Det er nemlig ganske høyt.

Touranen har vi også sett litt på. Den er veldig god å kjøre og har plassen vi vil ha, men når jeg drar setet opp så langt opp som jeg føler jeg må ha det, så kræsjer knærne mine i dashbordet.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no