Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvordan finner man en god kjøreskole?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-09, 12:23   #1
Cielo
Superduperaktiv
 
Cielo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 685
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Hvordan finner man en god kjøreskole?

Jeg skal endelig begynne å ta kjøretimer, og trenger å finne en kjøreskole i Oslo. Hvordan valgte dere kjøreskole?
Og hvis noen har erfaringer fra kjøreskoler sentralt i Oslo, eller enda bedre Majorstua, blir jeg veldig glad for å høre dem.

__________________
Cielo & Tassen, f.05. og Lille Bolla, f.08.
Cielo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 12:35   #2
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan finner man en god kjøreskole?

Jeg valgte en som var i gangavstand til hjemme. Det hendte stadig at jeg måtte begynne og/eller avslutte timene der, og da var det godt å ikke ha så lang vei hjem.

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 18:15   #3
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan finner man en god kjøreskole?

Du ringer biltilsynet og hører hvem dem anbefaler. Det gjorde jeg, og finn en fantastisk flink kjørelærer. Men det var i Bergen...

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 13:29   #4
Cielo
Superduperaktiv
 
Cielo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 685
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Sv: Hvordan finner man en god kjøreskole?

Det var et godt tips, Hondacrv! Gangavstand er nok bra, Lizzie, det er derfor jeg kunne tenkt meg Majorstua.

__________________
Cielo & Tassen, f.05. og Lille Bolla, f.08.
Cielo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 15:03   #5
Cabrel
Aktiv
 
Cabrel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 230
Cabrel er litt kulCabrel er litt kul
Standard

Sv: Hvordan finner man en god kjøreskole?

Jeg brukte Lech-Hansen kjøreskole, de holder til rett ved Uranienborg kirke. Kan i hvertfall anbefale Jørgen som kjørelærer.

Det er vel fire år siden jeg kjørte opp, om jeg ikke husker helt feil. Jeg var i hvertfall veldig fornøyd både pris- og kunnskapsmessig den gangen!

Cabrel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 15:35   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan finner man en god kjøreskole?

Jeg valgte en som var lett å komme til fra jobben, siden det er der jeg er når jeg tar kjøretimer. Ellers fikk jeg litt tips fra venner, og valgte en som hadde en ryddig og grei hjemmeside. Ikke billigst, og ikke dyrest.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 12:29   #7
Cielo
Superduperaktiv
 
Cielo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 685
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Sv: Hvordan finner man en god kjøreskole?

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Du ringer biltilsynet og hører hvem dem anbefaler. Det gjorde jeg, og finn en fantastisk flink kjørelærer. Men det var i Bergen...

Det hadde de visst ikke lov til å si noe som helst om sa den ikke-så-blide damen i telefonen. Nei vel, lete videre.

__________________
Cielo & Tassen, f.05. og Lille Bolla, f.08.
Cielo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 13:15   #8
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan finner man en god kjøreskole?

Jeg valgte en som lå i gangavstand til jobb. Tok trafikalt grunnkurs først og ble litt kjent med stilen til kjørelærer der. Var innstilt på å bytte kjørelærer om vi ikke hadde kjemi når det kom til praktisk kjøring, men det slapp jeg heldigvis.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 13:26   #9
Cielo
Superduperaktiv
 
Cielo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 685
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Sv: Hvordan finner man en god kjøreskole?

Det ble Lech-Hansen. Første kjøretime på torsdag!

Takk for alle tips.

__________________
Cielo & Tassen, f.05. og Lille Bolla, f.08.
Cielo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 13:41   #10
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan finner man en god kjøreskole?

Masse lykke til!

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 17:18   #11
Cielo
Superduperaktiv
 
Cielo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 685
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Sv: Hvordan finner man en god kjøreskole?

Tusen takk!
Man gjør skumle ting i første kjøretime, altså. Majorstukrysset.
Men det gikk bra! Jeg syntes det var vanskelig å beregne hvor stor bilen var i forhold til bilene som stod parkert på begge sider av veien i de trange Frognergatene, det kommer nok til å kreve endel kjøring før jeg får det inn. Men det var gøy!

__________________
Cielo & Tassen, f.05. og Lille Bolla, f.08.
Cielo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 21:41   #12
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan finner man en god kjøreskole?

lykke til videre! Jeg hadde nok ALDRI turt å kjøre i det kysset. Er stolt når jeg har arbeidet meg ut av Drammen jeg.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 22:25   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan finner man en god kjøreskole?

Så flott at du er i gang! Majorstuekrysset på første kjøretime, da er du virkelig tøff.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 11:19   #14
Cabrel
Aktiv
 
Cabrel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 230
Cabrel er litt kulCabrel er litt kul
Standard

Sv: Hvordan finner man en god kjøreskole?

Så gøy at du er i gang!
Tror de er flinke til å kaste elevene ut i det med en gang hos Lech Hansen. Jeg kjørte også Majorstuakrysset første time, og bakkestart.

Lykke til videre!

Cabrel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no