Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Går det an å klare seg uten bil?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-09, 10:50   #21
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Går det an å klare seg uten bil?

Jeg hadde bil frem til jul i fjor og jeg har ikke skaffet meg bil etter at den ble kræsjet og kondemnert. Bor litt utenfor by, men med greit kollektivtilbud. Klarer meg finfint uten bil - busser over alt og syns det går veldig greit. Tar lenger tid til jobben, da, som er en drøy mil unna, men det er en vanesak å legge den tida inn i planlegginga. Planen var at jeg skuklle sykle (enten jeg nå hadde bil eller ei) men den ble stjålet så foreløpig er ikke det noe alternativ.
Jeg er heldig å ha dagligvarebutikk i nærheten, men om ikke det var tilfelle hadde jeg handlet på veien hjem i og med at jeg må bytte buss i sentrum likevel.

Ungene her er store så de klarer å komme seg dit de trenger selv med buss og kompis-kjøring. Hadde ungene vært mindre hadde det gått fint likevel, for da er jo radiusen tilsvarende mindre.

  Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 10:53   #22
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å klare seg uten bil?

Jeg bor ikked sentralt og jeg klarer meg uten likevel. Jeg har ikke lappen, så jeg har ikke noe valg. Jeg tror definitivt det vil være vanskeligere å venne seg til når man har et valg, men umulig er det absolutt ikke.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 10:57   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å klare seg uten bil?

Det spørs vel litt hvor man jobber/studerer også. Mannen hadde ikke kommet seg på jobb uten bil. Han kunne tatt taxi hver dag men det blir vel kanskje i overkant dyrt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 11:01   #24
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Går det an å klare seg uten bil?

Om det går kommer jo helt an på hvor man bor og hvor man jobber i fht bosted. Vi må ha bil, ja vi må faktisk ha to her vi bor nå. Da vi bodde i Oslo sentrum hadde vi stort sett bare en bil, den ble brukt, men jeg innser at vi kunne klart oss uten bil da (alt hadde dog tatt mye lenger tid). (Edit: Vi hadde to biler i Oslo og, men den ene sto mye parkert)

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 11:05   #25
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å klare seg uten bil?

Vi bor i provinsen, men med utmerket togtilbud. De fleste naboene som har hatt to biler har endt opp med en bil. Vi har en bil og har ikke behov for flere så lenge minst en av oss kan bruke toget. Nå bruker begge toget så bilen blir utelukkende brukt til å kjøre barna til og fra barnehagen (i overkant langt), handle, besøke familie og venner og mer spontane ting.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 11:22   #26
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Går det an å klare seg uten bil?

Om jeg bodde midt i Oslo tror jeg at jeg hadde overlevd uten bil, om viljen var der da.

Men her vi bor hadde det ikke gått, kollektivtilbudet er ikke bra, og det lar seg ikke kombinere med arbeidstider og henting/levering av unger. En bil hadde kanskje gått for oss, men det hadde blitt masse ekstra kjøring frem og tilbake.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 11:24   #27
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å klare seg uten bil?

Hvis vi hadde bodd midt i Oslo ville jeg fremdeles hatt bil, tror jeg. Da baserer jeg det på at alt av venner og familie bor utenfor Oslo og kollektivtrafikken til disse er langt fra optimal. Kjenner ikke til hvordan bilkollektivet fungerer, da.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 11:42   #28
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Går det an å klare seg uten bil?

Dette blir nok veldig individuelt, og avhengig av hvor man bor i forhold til stedene man skal til daglig og hva man ellers gjør.

Personlig ville det vært veldig vanskelig uten bil. To av ungene skal i barnehagen og en på skole. Riktignok er barnehagen så nært at det normalt sett ikke er noe større problem rent avstandsmessig, men så er det tiden man har om morgenen fra man står opp til ungene skal være levert og vi skal være på arbeid. Skulle vi reist kun kollektivt hadde det blitt veldig lange dager for barna i barnehage og skole/sfo. Dette selv om det ikke er så lang reisevei for min kone i hvert fall, men det blir raskt en time mindre med barna om dagen hvis ting ikke perfekt matcher med når bussen drar forbi her hjemme og på jobb.

Med ett barn hadde det nok også være langt enklere enn med to og tre når man skal reise også kollektivt rundt, samt også hvor store mengder mat og husholdningsartikler som må handles og fraktes hjem hver uke.

Spørsmålet blir også om man er i en situasjon der man kan forvente å låne bil fra venner eller familie de gangene man "trenger noe ekstra". Vi bor slik til at vi ikke har noen å låne bil hos.

Så får vår egentlig del tror jeg egentlig livskvaliteten, både for oss og for ungene, hadde blitt vesentlig redusert uten bil slik man i praksis er tilpasset at man har bilen.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 12:26   #29
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Går det an å klare seg uten bil?

Ok, forutsetningene våre er som sådan. Fra der vi har kjøpt leilighet er det ca 10-15 min gange til jobben for oss begge, barnehagen ligger på veien. Ca 10 min gange til skole, og til nærmeste butikk (eller muligens mindre, er mulig det er noen småbutikker jeg ikke har fått med meg.)
Gangavstand til besteforeldre. Mange busser og t-bane i umiddelbar nærhet. NOne venner bor i byen, noen utenfor. Jeg tror det er mulig under våre forutsetninger.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 12:30   #30
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Går det an å klare seg uten bil?

Her vi bor nå klarer vi oss stort sett uten bil. Den står fint på plassen sin hele uka, og så bruker vi den i helga, eller en ettermiddag i ny og ne om mannen skal ut på noe spesielt. Men som regel brukes den til en kjapp handletur på lørdagen, og besøk på søndagen. Om kollektivtilbudet og arbeidstidene er slik at det passer overens med henting/levering i barnehage/SFO, så er det jo ikke noe problem å klare seg uten bil. Man kan som sagt ta taxi ved ukeshandel for de pengene man sparer på å ikke ha bil.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 13:04   #31
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å klare seg uten bil?

Jeg har ikke bil, men låner en ca hver 14 dag. Klart livet er lettere med bil, men og jeg hadde bodd i sentrum hadde jeg ikke vurdert det tror jeg. Der er det et helvete å få parkert, og man må kjøre ut da, for å få unna ting. Så prøv det, og se hva dere syntes. Det meste er ok når man er vant med det.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 13:12   #32
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Går det an å klare seg uten bil?

Vi kunne fint ha greid oss uten bil om vi hadde bodd i Oslo og jobbet i Oslo, og det gjorde vi før. Man kan ta mye taxi for det man bruker på bil hver måned.

Nå bor vi mindre sentralt og har forholdsvis lang vei til jobb. Mannen bruker 1,5 timer med kollektivt og derfor prioriterer vi å ha to biler slik at han slipper med halve tiden. Jeg har ikke testet ut kollektivt til min jobb, men regner med å måtte bytte transportmiddel ca 4 ganger sli at det utgår i grunnen.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 13:14   #33
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.009
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Går det an å klare seg uten bil?

Første tö årene av tuppa sitt liv hadde jeg ikke bil. Og det gikk veldig greit. Tok bussen eller gikk. Bodde sentralt. Nå derimot hadde det ikke vært så greit, men det har med hvor vi bor og logistikk.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 13:16   #34
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Går det an å klare seg uten bil?

Vi har faktisk ikke bruk for bil utenom feriene, vi. Det hender vi låner min mors over noen uker, og da blir den bare stående i garasjen. Med mindre vi skal på Ikea el eller bestemmer oss for å kjøre ett eller annet sted siden vi tross alt har bil. Å kjøre bil i butikken er MYE mer masete og tidkrevende enn å ta med en tom barnevogn.

Vi bor veldig sentralt, og det gjør de fleste vi omgås ofte også. De andre bor en t-bane- eller busstur unna. Barnehagen ligger nærmest vegg-i-vegg og vi sykler eller går til jobben.

Når vi en gang iblant trenger bil, har vi mange å låne av. Ellers ville vi meldt oss inn i bilkollektiv.

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 13:48   #35
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å klare seg uten bil?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Kjenner ikke til hvordan bilkollektivet fungerer, da.

Det er kjempegreit. Man bestiller bil over nettet, når som helst på døgnet, alt fra ett minutt frø du trenger bilen, til seks måneder i forveien. Bilen henter du i på en av oppstillingsplassene, i Oslo er det 32 steder man kan hente bil. De har alt fra småbiler til varebiler og opp til 7-setere, det er nye biler, og de bestiller inn flere når det er ferie, så man er så godt som garantert bil når man trenger det.

Vi bruker endel tid på henting i barnehage, men bruker tiden på buss og trikk godt. Det er kvalitetstid det også. Den hadde vært langt fra så kvalitetsfyllt om den forsvant i køkjøring og leting etter parkeringsplass. Jeg kan ikke tenke meg et liv hvor jeg er avhengig av bil i hverdagen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 14:57   #36
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Går det an å klare seg uten bil?

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Ok, forutsetningene våre er som sådan. Fra der vi har kjøpt leilighet er det ca 10-15 min gange til jobben for oss begge, barnehagen ligger på veien. Ca 10 min gange til skole, og til nærmeste butikk (eller muligens mindre, er mulig det er noen småbutikker jeg ikke har fått med meg.)
Gangavstand til besteforeldre. Mange busser og t-bane i umiddelbar nærhet. NOne venner bor i byen, noen utenfor. Jeg tror det er mulig under våre forutsetninger.

10-15 minutter til jobb til fots er jo mindre enn svært mange bruker med bil, og det blir omvei for å komme innom barnehage. Såklart, kanskje også med besteforeldre i gangavstand (har de bil man kan låne noen gang?) endrer det også seg litt.

Slik det her høres ut, som burde det være godt mulig....

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 15:00   #37
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å klare seg uten bil?

Det kommer nok veldig an på hvor du bor.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 16:42   #38
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Går det an å klare seg uten bil?

Vi bor sentralt og har bil, men vi trenger den jo egentlig ikke. Brukes for det meste bare til storhandling og ferier, men det er jo mere lettvint med bil. Men som sagt; vi trenger den egentlig ikke.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 17:32   #39
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.137
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å klare seg uten bil?

Vi brukte aldri bilen da vi bodde i sentrum i Oslo. Den var bare til bry.

Jeg ville solgt bilen og satt til side penger til et rommelig taxibudsjett, samt meldt meg inn i bilkollektiv for helgeturer og den slags.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 17:35   #40
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.137
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å klare seg uten bil?

Og med den oppdateringen deres så er jeg enda mindre i tvil.

Er det gateparkering også? Det skaper masse bryderi og pøt, ikke minst om vinteren. Nei, selg, selg!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no