Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Takk til den som la ut oppskrift på R.O.O.M.s gulrotkake

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-10, 16:49   #101
tomias
Nybegynner
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 14
tomias har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Takk til den som la ut oppskrift på R.O.O.M.s gulrotkake

Vanvittig god kake!

Noen som har prøvd å bruke denne oppskiften i muffinsformer?

tomias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 16:58   #102
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Takk til den som la ut oppskrift på R.O.O.M.s gulrotkake

Ikke jeg, men det er det andre som har gjort:
I bloggen Trines Mektige Matblogg (forøvrig en veldig fin matblogg med hyppige oppdateringer)

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 17:13   #103
tomias
Nybegynner
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 14
tomias har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Takk til den som la ut oppskrift på R.O.O.M.s gulrotkake

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Ikke jeg, men det er det andre som har gjort:
I bloggen Trines Mektige Matblogg (forøvrig en veldig fin matblogg med hyppige oppdateringer)

Takk skal du ha. Da tror jeg jammen meg jeg skal prøve meg på muffins og tilsette litt rød konditorfarge så niesen min kan få skikkelige prinsessemuffins til 7årsdagen sin.

tomias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 09:41   #104
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.811
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Takk til den som la ut oppskrift på R.O.O.M.s gulrotkake

Lagde muffins i går og de ble kjempegode. Var redd de kanskje skulle bli litt tørrere enn kaka, men de ble skikkelig saftige og gode.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 20:43   #105
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Takk til den som la ut oppskrift på R.O.O.M.s gulrotkake

Denne står klar nå for feiring i morgen.

Kan den bare settes i kjøleskap så lenge? Tar på kremen i morgen.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 21:42   #106
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takk til den som la ut oppskrift på R.O.O.M.s gulrotkake

Kan disse lages som muffins? I tilfelle, hvor lenge steker man dem? De må bli saftige, ikke tørre.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 21:49   #107
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takk til den som la ut oppskrift på R.O.O.M.s gulrotkake

Jeg har forøvrig kjøpt skikkelig digre muffinsformer av papir, veldig søte, fra Søstrene Grene. Jeg har ikke muffinsbrett lenger. Er litt redd de skal vide seg ut så de blir helt flate. Er røren veldig flytende?

Og en ting til: Kan jeg rive gulrøttene grovt med hell, tror vi? Jeg liker godt store gulrotbiter i gulrotkake, slik at man virkelig ser gulrøttene.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 08:09   #108
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.811
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Takk til den som la ut oppskrift på R.O.O.M.s gulrotkake

Jeg lagde de som muffins og fulgte oppskriften i lenken lenger opp på denne siden. Jeg er også glad i grove gulrøtter og prøvde meg på halvparten fint og halvparten grovt og synes det fungerte veldig bra.

Når det gjelder former så lagde jeg i slike store former som er litt stivere, slike som ikke er "trekk-spill"-aktige. Hvis det er samme størrelse på formene du har kan du kanskje putte de oppi sånne for å få de litt stødigere?

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 16:13   #109
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Takk til den som la ut oppskrift på R.O.O.M.s gulrotkake

Nå står'n i ovnen! Deigen var i allefall til å av!! Og hva skulle jeg gjort uten min elskede Mouli Julienne?

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 01:08   #110
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Takk til den som la ut oppskrift på R.O.O.M.s gulrotkake

Bakte denne i dag. Jeg brukte en form som mannen tippet var 30*40 eller noe. Kaka tok lang tid å lage, og luktet godt, men hevet ikke så mye som jeg hadde trodd. Synes ikke den pannen er en stor langpanne, så hadde tippa på en relativt høy kake. Det ble i tillegg ekstremt mye krem. Kastet vel 1/3 av det etterpå. Vi smakte litt på en del av kaka, og både jeg og mannen syntes den var relativt ulik vanlig gulrotkake, og ikke så god som "vanlig" gulrotkake. Litt mektig faktisk.

Bringebær høres forresten godt ut å ha til. Har dessverre ikke det tilgjengelig til første test, men til en annen gang kanskje.


Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Råkostjern? Brukes det enda? Jeg river alltid gulrøttene i min elskede food processor. Jo lenger den kjører, jo finere rives de. Jeg knuser alltid kjeks til ostekake i denne også, river sjokolade, hakker nøtter osv.


Å jada. Først den ene og så den andre og så sjokoladen, men da overtok mannen.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 01:11   #111
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Takk til den som la ut oppskrift på R.O.O.M.s gulrotkake

Ser jeg burde lest tråden angående glasuren. Men men. Kaka er ferdig den.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 08:51   #112
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takk til den som la ut oppskrift på R.O.O.M.s gulrotkake

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Bakte denne i dag. Jeg brukte en form som mannen tippet var 30*40 eller noe. Kaka tok lang tid å lage, og luktet godt, men hevet ikke så mye som jeg hadde trodd. Synes ikke den pannen er en stor langpanne, så hadde tippa på en relativt høy kake. Det ble i tillegg ekstremt mye krem. Kastet vel 1/3 av det etterpå. Vi smakte litt på en del av kaka, og både jeg og mannen syntes den var relativt ulik vanlig gulrotkake, og ikke så god som "vanlig" gulrotkake. Litt mektig faktisk.

Bringebær høres forresten godt ut å ha til. Har dessverre ikke det tilgjengelig til første test, men til en annen gang kanskje.



Å jada. Først den ene og så den andre og så sjokoladen, men da overtok mannen.

30 x 40 cm er stor langpanne. Den som hører til ovnen er svæær langpanne, jeg bruker aldri den med mindre jeg skal lage sjørøverkaker og lignende. 30 x 40 regnes altså som stor langpanne.
Jeg doblet oppskriften og brukte min store 30 x 40-langpanne og fikk en fin, høy kake i den.

Jeg hadde den med på jobb på fredag, alle skrøt helt hemningsløst og skulle ha oppskriften asap! Selv synes jeg den er veldig god men jeg liker best å sløyfe sjokoladen. Fikk tips (av mannen til Shamu, faktisk) om å bytte ut sjokoladen med HVIT sjokolade neste gang, det høres jo digg ut.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 12:46   #113
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Takk til den som la ut oppskrift på R.O.O.M.s gulrotkake

Ja mulig sjokoladen gjorde den mektig.

For meg er 30x40 liten langpanne, og den som følger med ovnen en stor. Men det er vel bare forskjellig hva man er vant med.

Jeg baker den nok en gang til, og dobler da bunn og halverer kremen oppå. Bare for å se om jeg blir mer fornøyd da

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 13:49   #114
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takk til den som la ut oppskrift på R.O.O.M.s gulrotkake

Alle oppskriftene på www.detsoteliv.no opererer med at 30 x 40 = stor langpanne, det samme gjør de aller fleste andre oppskrifter jeg har vært borti, så det er ganske standard.

Disse som følger med ovnen er jo enorme, og dessuten er det ikke alle man kan lage kaker i, min er ikke helt "oppreist" i en av kantene, så jeg lager ikke kake i den.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 15:19   #115
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Takk til den som la ut oppskrift på R.O.O.M.s gulrotkake

I min barndom så var det bare en langpanne, og det var den som fulgte med komfyren. Men nå er jeg ikke den som baker så ofte nå til dags, så må vel bare venne meg til uttrykkene. Men fint at de har cm mål i alle fall. Det hjelper jo på.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 15:26   #116
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takk til den som la ut oppskrift på R.O.O.M.s gulrotkake

Ja, mamma brukte også den langpannen, hehe. Men tror det har forandret seg i de senere år, med tanke på hvor mye nytt som er kommet og hvor forskjellige langpannene til ovner er. På alle de tre komfyrene jeg har hatt etter at jeg flyttet hjemmefra, og på den mamma hadde sist, har langpannen vært laget slik at den ikke funker som kakeform. Den KAN funke altså, men den ene siden er "senket", den går skrått nedover slik at kakerøren skvulper over med en gang om det blir litt mye oppi. De er ikke beregnet som kakeformer, ser det ut til. Har man en langpanne der alle kantene er helt rette og like, er det jo perfekt kakeform det, bare man husker på at de fleste kakeoppskrifter i dag faktisk regner en 30 x 40-form som stor langpanne slik at kakene kan risikere å bli ganske lave ...

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 18:14   #117
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takk til den som la ut oppskrift på R.O.O.M.s gulrotkake

Nå har jeg laget denne superkaken, og familiemedlemmene er euforiske
Men jøss, det var mektige greier, gitt.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-10, 23:15   #118
Picayune
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 39
Picayune har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Takk til den som la ut oppskrift på R.O.O.M.s gulrotkake

Den kaken var farlig god altså. Beste gulrotkaken jeg har smakt.

Picayune er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-10, 23:28   #119
Filimo
Fullverdig medlem
 
Filimo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: På landet ♥
Innlegg: 42
Filimo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Takk til den som la ut oppskrift på R.O.O.M.s gulrotkake

Og denne tråden ser jeg ETTER at jeg har kjøpt 1-2-3-gulrotkake på butikken...huff. Men neste gang....

Filimo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 13:23   #120
Penelope
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 473
Penelope er litt kulPenelope er litt kul
Standard

Sv: Takk til den som la ut oppskrift på R.O.O.M.s gulrotkake

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Ja mulig sjokoladen gjorde den mektig.

For meg er 30x40 liten langpanne, og den som følger med ovnen en stor. Men det er vel bare forskjellig hva man er vant med.

Jeg baker den nok en gang til, og dobler da bunn og halverer kremen oppå. Bare for å se om jeg blir mer fornøyd da

Heisan

For å være VELDIG konkret:
Mener dere at det vil fungere med 2x oppskrift beregnet for 20x30 i en 36x40 form, samt med 1/2 x glasuroppskrift beregnet for 20x30 i en 36x40 form?

Takker.

Penelope er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no