Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Klippe hund selv?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-12, 10:27   #1
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Klippe hund selv?

Vi har en sånn liten hårball.


Her er han ganske nyklipt, det var i juni. Nå har det gått 4 måneder til og han er levert til hundefrisør nå i dag.
Jeg har pleid å dusje han kvelden før klipping så da har jeg betalt 400,-
Nå i stad spurte jeg hva hun skulle ha, og nå var prisen 600,- Og nå sa hun at jeg burde klippe han hver 3.måned. Urk.
Jeg skal hente han etter 2 timer.

Er det noen som har en sånn liten småhund og som klipper hunden selv?
Hvor har dere isåfall kjøpt sånn maskin? Jeg vil ha en maskin som ikke klipper helt inn til huden, men det er kanskje ekstrautstyr som man kan kjøpe til? Kan godt være på nett, ellers i Oslo.

Pellegutt er utrolig snill og rolig så jeg skal nok få til å klippe han, men sikkert ikke på 2 timer.. og jeg er jo litt redd for at det skal bli veldig hakkete, selv om det vokser seg ut igjen. Jeg har klippet han litt innimellom, særlig rundt øynene, under brystet og på bena, men da med vanlig saks.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 10:33   #2
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klippe hund selv?

Vi har en Bichon Frisé som jeg klipper selv. Til nå har jeg gjort det med vanlig saks, men det blir nok til at jeg bestiller meg maskin etter hvert. Jeg har god erfaring med nettsiden 2dogs.no. Der kan du nok også sende de en mail for å høre hva de anbefaler til ditt bruk.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 10:40   #3
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klippe hund selv?

Jeg har maskin, men gidder ikke holde på selv. Det blir da hår over alt jo. Da forsvinner jo poenget med å ha en hund som ikke røyter.

Maskina jeg har skal vistnok være av de som de fleste anbefaler og har ikke hørt at noen har negativ erfaring med den. Oster heter merket, finnes selvsagt i forskjellige varianter og prisklasser. Du bør passe på å ha en maskin med 2 hastigheter i allefall. Det er bladet du setter på maskina som bestemmer hvor langt ned du klipper. På Ostermaskinene får du skjær i alle mulige varianter. Du får høre hva frisøren bruker.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 10:34   #4
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klippe hund selv?

Kjøp en Oster Golden A5 klippemaskin, en ordentlig maskin med skjær nr. 7 (du må nesten høre hva de bruker til din rase, men vi har Yorkshire Terrier. Kjøp også en uttynningssaks til å rette opp evt. feilskjær.

Vi har også en mindre osterklipper til poteklipp.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 10:39   #5
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Klippe hund selv?

Selger ikke Felleskjøpet skikkelige klippemaskiner til hund? Og jeg har hørt at det er smart å kjøpe en der man kan slipe bladene?

En skikkelig klippemaskin koster vel litt, men man tjener jo inn den igjen ganske fort, når hunden skal klippes si 3 ggr. i året, og den lever i kanskje 15 år.

gnuri klipper hunden sin selv med maskin, så vi får håpe hun svarer i tråden, for hun vet sikkert hvilken maskin som egner seg.

  Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 10:40   #6
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klippe hund selv?

Jeg pleide å klippe amerikaneren min sjøl, da jeg var ung og sprek og barnløs. Jeg gadd aldri kjøpe maskin, siden det stort sett bare er ansikt, hals, nakke og litt småplukk som klippes med maskin på den rasen, men jeg mener å huske det var Oster som var tingen den gangen? Du får kjøpt klippemaskin på nett. Jeg har ikke sjekka priser, men de har for eksempel her. De finnes sikkert brukt.

Nå har jeg sheltie, som bare skal trimmes litt. Han sendes til hundefrisør to ganger i året - jeg betaler gladelig for å slippe, og da mer enn du gjør pr gang. Jeg synes det er en #&%%## drittjobb.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 10:41   #7
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klippe hund selv?

Jeg klipper mannen og ungene, så jeg hadde sikkert klippet hunden også. :knegg.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 11:05   #8
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klippe hund selv?

Takk for svar.
Drittjobb er det sikkert. Iallefall tar det nok lang tid. Men jeg liker jo å dulle litt med voffsen da så jeg får det nok til.
Han er flink til å stå rolig i badekaret når jeg dusjer han, og digger å bli børstet og han ligger helt rolig når jeg pirker vekk gufs i øyekrokene så jeg skal nok få dette til.

Takk for tips om Oster. VAr inn epå Finn og søkte, de selger pakke på en Oster Golden A5 med to skjær.
Men hva betyr skjær 10 eller skjær 7? Er det bredden på klippehodet, 7 og 10cm?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 12:15   #9
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klippe hund selv?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Takk for svar.
Drittjobb er det sikkert. Iallefall tar det nok lang tid. Men jeg liker jo å dulle litt med voffsen da så jeg får det nok til.
Han er flink til å stå rolig i badekaret når jeg dusjer han, og digger å bli børstet og han ligger helt rolig når jeg pirker vekk gufs i øyekrokene så jeg skal nok få dette til.

Takk for tips om Oster. VAr inn epå Finn og søkte, de selger pakke på en Oster Golden A5 med to skjær.
Men hva betyr skjær 10 eller skjær 7? Er det bredden på klippehodet, 7 og 10cm?

Skjærene avgjør hvor mye den etterlater av hår på hunden, så sjekk ut hva det står, det har ikke noe med bredden å gjøre mener jeg.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 12:18   #10
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Klippe hund selv?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Takk for svar.
Drittjobb er det sikkert. Iallefall tar det nok lang tid. Men jeg liker jo å dulle litt med voffsen da så jeg får det nok til.
Han er flink til å stå rolig i badekaret når jeg dusjer han, og digger å bli børstet og han ligger helt rolig når jeg pirker vekk gufs i øyekrokene så jeg skal nok få dette til.

Takk for tips om Oster. VAr inn epå Finn og søkte, de selger pakke på en Oster Golden A5 med to skjær.
Men hva betyr skjær 10 eller skjær 7? Er det bredden på klippehodet, 7 og 10cm?

Jeg mener jeg har sett at 7 cm betyr at hunden har 3,2 cm pels igjen...eller ca. det. Hvis du søker på den linken du fikk, så selger de en stor pakke til Oyster, med mange skjær, og der sto det hva de ulike var.

  Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 12:21   #11
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klippe hund selv?

Vi bruker skjær 7 til å lage en slags Schnauserklipp, om du vet hva jeg mener, kort i pelsen på rygg og side og litt lengde på beina/sidene/"skjørtene".

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 14:05   #12
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klippe hund selv?

Jeg klipper min Malteser selv. Kjøpte en klippemaskin på Jysk som funker utmerket. Klipper ryggen og magen med den og stusser resten med saks og tynnesaks (grer ut med kammen og klipper/tynner på langs med tynnesaksa nede på bena, rundt halsen og hodet).



Her er hun når hun ikke er klippet

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 18:23   #13
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.847
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klippe hund selv?

Jeg har en bichon havanais som jeg vurderer å klippe selv. Men burde jeg kanskje få en proff til å gjøre det første gang?
Min er jo nesten så hårete som din, Cilen - bruker du lang tid?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 19:51   #14
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klippe hund selv?

Skal sjekke linkene.

Jøss, Cilen. Du er tøff altså. Og klipper fra Jysk, gitt. Min voff er jo også opprinnelig sånn om pelsen hadde fått vokst.

Jeg har jo glemt hvor kort han blir etter klippeseansen. Hjelpes. Hadde nok ikke klippet så kort selv gitt.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 20:00   #15
TripptrappTREsko
Bondesjakk(matt!?)
 
TripptrappTREsko sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 71
TripptrappTREsko har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Klippe hund selv?

Vi har kongepuddel og jeg klipper selv. Det varierer veldig hvor fornemt jeg gjør det. Hunden vi har nå er ingen tålmodighetens mester når det kommer til klipning, så jeg gjør det som regel enkelt.

Til den første puddelen jeg hadde, kjøpte jeg først en billigmaskin på en dyrebutikk. Det gikk ikke en halv klipningstid så var den utkjørt. Så kjøpte jeg en liten Ostermaskin, som visstnok var beregnet til både hest, hund og sau, men det kunne den aldri ha klart. Nå brukes den til mann og sønn, og kommer til å vare i evigheter

Nå har jeg kjøpt en Oster golden A5, 2 speed, og den kommer til å vare i mange, mange år. I tillegg har jeg en allround hundesaks, så da er jeg godt utstyrt.
Klippetiden varierer fra 1,5 - 3 timer. Jeg har spart inn maskinen for hundre år siden. minst!

Småfeservice er stedet jeg handler. Ellers har jeg også kjøpt i danmark (thorvald christensen?). De sender til Norge.

TripptrappTREsko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 20:04   #16
TripptrappTREsko
Bondesjakk(matt!?)
 
TripptrappTREsko sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 71
TripptrappTREsko har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Klippe hund selv?

Tror forresten et av skjærene mine er str 10, og den bruker jeg på poter og snute.

Jeg tror det er på thorvald christensens hjemmeside det finnes en god oversikt over hvilke skjær til hvilke raser/bruk.

TripptrappTREsko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 20:06   #17
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klippe hund selv?

Jeg stiller min klipper inn på rundt 16mm. Nå skal det sies jeg har frisørutdannelse, ikke det at jeg har no erfaring fra hundeklipping.. Ikke så skummelt egentlig og blir det noen feil så vokser det seg jo til fort (som tidligere eier sa), men jeg tar ingen sjanser og klipper henne ikke altfor kort. Nå sparer vi til hestehale-lugg

Klipperen fra Jysk er ganske bra, den koster 200,- og om den så blir sløv etter 10 klipp er det jo verdt det uansett iforhold til en dyr en.

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 20:20   #18
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klippe hund selv?

Heisann- hunden vår trenger å klippes omtrent annenhver måned- pelsen vokser fort, og alt mulig setter seg i den, og jeg klipper selv.
Jeg kjøpte først en billig klipper fra Claes Ohlson, men den varte ikke lenge. Jeg kjøpte da en Andis profesional clipper som bruker samme type skjær som Oster som kan slipes og slikt. Jeg kjøpte først et skjær som klipper pinne kort, og det funket som en kule. Kjøpte etterpå et lengre skjær, men det synes jeg slett ikke funker like bra, så dermed blir Hårek klippet pinnkort annenhver måned.
Det tar litt tid, men etterhvert som man gjør det, så går det raskere og raskere.
På sommeren er det veldig greit å klippe ute, men ellers klipper jeg inne i dusjen, og støvsuger hårene opp først, og dusjer hunden etterpå for å få vekk løshår.

Lykke til

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 20:29   #19
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.847
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klippe hund selv?

Hm. Jeg lurer på om jeg tør. Kommer du til å gjøre det selv neste gang, Gina? Jeg vil ikke at vår skal snaues helt - men det er sikkert vanskeligere å klippe langt enn helt kort, går jeg ut fra?

Åh - what to do.
Min ser sånn ut nå ca:


Det er litt pes med blader og pinner og sand og vann i pelsen.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 20:31   #20
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klippe hund selv?

Så fin!

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no