Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Ta med 3-åring og 1-åring til Kollen imorgen?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-11, 19:27   #1
Mariss
Superduperaktiv
 
Mariss sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 639
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Ta med 3-åring og 1-åring til Kollen imorgen?

Vi er usikre. Vi har glemt igjen bæremeisen på hytta, og jeg finner ikke MeiTajen... Altså da MÅ vi ha med vogna, ihvertfall til 1-åringen (11 mnd). 3-åringen kan forsåvidt sitte på skuldre, selv om jeg har tvillingvogn som jeg helst vil ha med opp dit..

Men nå er mannen usikker. Han hadde snakket med noen på jobben som mente 3-åringen hadde det mye bedre i bhg imorgen, og at det ikke var sååå gøy for han der. Vi er litt uenige, og litt usikre begge to... Ville ha en fin dag med pølser, kakao og sjokolade... så for meg idyll og VM Men det er karneval i bhg imorgen, kanskje han har det bedre der enn i kulde, vind og tåke der oppe..? Han går kanskje lei etter et par timer, og vi har billetter til herrestafetten som mannen gjerne vil se.

11 mnd gamle jenta vår må jo bare henge med meg, blir det for kaldt får jeg bare dra hjem. Men er det egentlig barnevognvennlig der..?

__________________
Storebror des-07 Lillesøster mars-10
Mariss er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 19:30   #2
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med 3-åring og 1-åring til Kollen imorgen?

Det er såvidt jeg har lest frarådet å dra dit med vogn.

Vi har valgt å droppe å dra med femåringen fordi jeg tror han fort går lei, og fordi jeg ser for meg at det blir bare pes med lillesøster. Men vi har også vurdert det til at gleden for bare 1 voksen og femåringen (altså dra uten lillesøster) er noe begrenset, i alle fall så lenge man ikke er garantert strålende sol, så vi dropper det.

Jeg ville nok valgt karnevalet. Pølser og kakao kan man like gjerne ta i skogen nær der man bor tror jeg, med så små barn.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)

Sist redigert av apan : 03-03-11 kl 19:38.
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 19:33   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med 3-åring og 1-åring til Kollen imorgen?

Jeg hadde glatt latt treåringen gå i barnehagen og feire karneval, framfor å ta ham med i Kollen. Tror ikke jeg hadde forsøkt meg engang på å ha med barnevogn.

(Farget av minnet om at jeg hadde barnevogn med på Bragernes torg under skisprinten en gang for noen år siden. Makan til pes skal man lete lenge etter, eller rettelse, jeg tror du vil finne det i Kollen. )

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 19:45   #4
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta med 3-åring og 1-åring til Kollen imorgen?

Svær vogn, seiersrusa selvgode drita nordmenn og pumeperøyking overalt(det er ikke tåke men siggrøyk vi ser på tv)njæ trur de har det bedre i barnehagen...egentlig hvorsomhelst..... :fortsatt grinete og litt sjokert over "sportsånden" i kollen:

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 19:48   #5
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med 3-åring og 1-åring til Kollen imorgen?

Så akkurat to barn intervjuet i Holmenkollen. Jeg fikk ikke med meg hvor gamle det var, men minste var kanskje 5? De visste ikke hvor de var, hva som skjedde eller hva VM er. Men de hadde norsk flagg malt i ansiktet.

Jeg tror barnehagen er en utmerket idé for treåringen.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 20:27   #6
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med 3-åring og 1-åring til Kollen imorgen?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg tror barnehagen er en utmerket idé for treåringen.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 20:33   #7
Mariss
Superduperaktiv
 
Mariss sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 639
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Sv: Ta med 3-åring og 1-åring til Kollen imorgen?

Tusen takk for svar! Da blir det karneval i bhg for 3-åringen Blir sikkert bra for han. Han skal være Brannmann.

Lillesøster blir med meg siden hun ikke går i bhg ennå. Jeg fant MeiTajen etter intens leting her

__________________
Storebror des-07 Lillesøster mars-10
Mariss er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 20:35   #8
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med 3-åring og 1-åring til Kollen imorgen?

Med bæretøy går det sikkert greit med ettåringen, særlig når man ikke samtidig må underholde treåringen. God tur!

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 20:39   #9
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ta med 3-åring og 1-åring til Kollen imorgen?

må bare ønske deg lykke til.

gubben var i kollen i dag, og på vei hjem trengte han ikke bruke bena, for det var så trengsel. Men det er sikkert forskjell på hvor man skal være og hvordan man reiser dit.

__________________
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 20:41   #10
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta med 3-åring og 1-åring til Kollen imorgen?

Meitai til ettåring, og treåring i barnehage, ja da går det nok greit.

Ettåring i vogn, og treåring på slep, nei, det hadde jeg nok ikke orket. Pølser og kakao i skogen setter nok treåringen pris på, men da i et opplegg som er bare det, ikke inkludert "og mange timer ute i skogen for å se noen som går på ski som jeg ikke engang vet hva er eller hvorfor"

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 20:47   #11
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ta med 3-åring og 1-åring til Kollen imorgen?

Det var masse barn der i dag inkl barnevogner. :åpplyser:

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 20:50   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ta med 3-åring og 1-åring til Kollen imorgen?

Ville ikke vært i tvil engang, jeg. Treåringen i bhg helt klart, særlig når de skal ha karneval.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 21:00   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med 3-åring og 1-åring til Kollen imorgen?

Vi har en 3-åring og en 6-åring. 6-åringen var i Kollen forrige lørdag og hadde det kjempestas. 3-åringen var hjemme med meg. Han er for liten til å se sjarmen og har ikke ro i rumpa. Vi har dog lovet begge ny kollentur neste gang det skjer noe der, for minstemann hos oss forstod svært godt at det var noe gøy han gikk glipp av. Neste år er han kanskje litt roligere.

Godt å høre at dere fant mei taien, for vogn i Kollen i morgen tror jeg er et skikkelig døfødt prosjekt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07

Sist redigert av Tjorven : 03-03-11 kl 21:05.
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 21:35   #14
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ta med 3-åring og 1-åring til Kollen imorgen?

Ikke ti ville hester ville ha fått meg og barnevogn opp i Kollen under VM. : grøss:

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 22:21   #15
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ta med 3-åring og 1-åring til Kollen imorgen?

Jeg ville nok valgt samme løsning. Stafetten er vel så tidlig at dere rekker tilbake? Ser for meg endel trengsel på vei hjem også?

Jeg har hatt store planer om å ta med litt større barn i helgen, for å stå i løypa. Men jeg er veldig i tvil.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 19:18   #16
Mariss
Superduperaktiv
 
Mariss sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 639
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Sv: Ta med 3-åring og 1-åring til Kollen imorgen?

Gikk kjempefin idag!! 11 mnd jenta i meitai, digget å sitte tett inntil meg i over 4 timer. Hun sa ikke et ord. Sov, smukket og koste seg i folkehav og brøl. Storebror i bhg, happy med karneval!

Hadde pakket fantastisk sekk med pølsetermos, lomper, ketchup, sennep, sjokolade, kaffe og alt. Da vi hadde rigget oss riktig godt til med alle godsakene oppdaget vi at pølsene lå hjemme i kjøleskapet... Je je.

__________________
Storebror des-07 Lillesøster mars-10
Mariss er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 21:11   #17
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Blunk

Sv: Ta med 3-åring og 1-åring til Kollen imorgen?

Opprinnelig lagt inn av Mariss, her.

Da vi hadde rigget oss riktig godt til med alle godsakene oppdaget vi at pølsene lå hjemme i kjøleskapet... Je je.

Priceless.....
Det er så inni gamperæva kjipt når man oppdager slikt og ikke har noen man kan skylde på.

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 21:36   #18
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta med 3-åring og 1-åring til Kollen imorgen?

Opprinnelig lagt inn av Lommelun, her.

Priceless.....
Det er så inni gamperæva kjipt når man oppdager slikt og ikke har noen man kan skylde på.

Ingen å skylde på? Er gubben med er det hans skyld,noe må jo han også klare- ev. hans skyld om han IKKE er med- hvordan kan man forvente at en skal huske absolutt alt selv.... svinet!

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no