Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har dere faste husarbeidsoppgaver?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-13, 09:36   #21
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere faste husarbeidsoppgaver?

Jeg tar det meste av klesvask. Og siden det er meg som kjører bil, så er det også meg som stort sett handler mat.

Mann og barn vasker badet.

Ellers deler vi på. Jeg rydder oftere, men mannen rydder grundigere.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 13:40   #22
Kiwi
Glad i frukt
 
Kiwi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 906
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Sv: Har dere faste husarbeidsoppgaver?

Ja da, det har vi. Han rydder inn og ut av oppvaskmaskinen, og holder 2.etasje ren. Jeg vasker tøy, og holder 1. etasje ren.
Resten avtaler vi, eller så blir det til at en av oss tar det.

__________________
tvillingbror og tvillingsøster - 2007
Kiwi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 13:53   #23
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere faste husarbeidsoppgaver?

Jeg vasker alltid klær. Han lager alltid middag. Han rydder mer enn meg. Jeg vasker badet oftere enn han. Ellers tar vi det som det kommer. (Eller ikke, like gjerne. )

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 13:56   #24
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere faste husarbeidsoppgaver?

Nei, ikke egentlig. Han vasker vel opp en del oftere enn meg, men etter at det kun var jeg som gjorde det i ett år skulle det bare mangle.

Vi tester ut motsatte kjønnsroller, og jeg må ærlig innrømme at jeg plutselig har sendt en og annen medlidende tanke til tidligere tiders familieforsørgende fedre. Og til og med vært irritert når ikke enkle oppgaver har vært gjort når jeg har kommet hjem fra jobb.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 14:01   #25
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere faste husarbeidsoppgaver?

Ingen faste avtaler, men det blir jo fort et mønster i sånt. Nå har det vært litt spesielt særlig på slutten av graviditeten, men generelt:

Han: Støvsuging, det meste av mathandling, kjøkkenrydding stort sett hver kveld. Matlaging innimellom.

Jeg: Så godt som all klesvask, hovedvekt av matlaging inkludert middagsplanlegging, vask av bad.

Rydding, gulvvask og hva jeg nå måtte ha glemt deler vi på.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 14:46   #26
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere faste husarbeidsoppgaver?

Nja. Ingenting avtalt, men det er som oftest jeg som vasker badet, og som oftest han som bærer ut saker til gjennvinning, rydder i alt rot som samler seg opp, sorterer ut barnetøy som er for smått, skriver matplan og handlelister og handler inn.

Resten kappes vi om. Ooooh, en rotete og skitten kjøkkenbenk! Førstemann til mølla!


tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 11:52   #27
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere faste husarbeidsoppgaver?

Begge gjør det meste her. Det er vel fire ting bare jeg gjør, og det er å tørke støv, vaske bad/toalett, bake når det trengs, samt legge på plass sokker. Mannen er ekstremt 'huslig' av seg, så han tar ellers vel så mye som meg.

Korreksjon: han smører matpakker. Glemte det.


Sist redigert av Dronningen : 15-01-13 kl 21:48.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 12:20   #28
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere faste husarbeidsoppgaver?

Jeg gjør alt, fordi jeg er et så vidunderlig menneske.

Eller bare fordi det er nødt til å være sånn. Og ofte gjør jo ikke jeg noe heller. Men vi er glade likevel.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 12:33   #29
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere faste husarbeidsoppgaver?

Jeg vasker klær etter noen skikkelige uhell som skyldes mannens fargeblindhet. Jeg lager også middag, mens han alltid rydder. Han lager frokostgrøt og matpakke til pøbelprinsessen. Jeg vasker og støvsuger for det aller meste - det skjer ikke så veldig ofte hjemme hos oss, egentlig. :sjuske:
Han klipper alltid plen, hugger ved, henter ved og fyrer. Jeg handler det meste av mat, han supplerer hvis noe mangler.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 12:38   #30
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere faste husarbeidsoppgaver?

Fnis. Mannen kritiserte her en dag måten jeg vasket opp på. Nå er det for evig og alltid hans oppgave.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 12:39   #31
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere faste husarbeidsoppgaver?

Det et jo ikke helt spikret men tendensene er slik:

Han: støvsuger gulv, lager og handler mat
Jeg: rydder, vasker klær, og vasker badet - hvis ikke ungene gjør det.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 14:52   #32
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere faste husarbeidsoppgaver?

Jeg vasker, bretter og legger på plass klær, det er bare snart tolvåringen som legger på plass selv.
Jeg rydder og vasker gulv, baker, handler og lager middag de fleste dagene i uka.

Far rydder, støvsuger, bærer ut søppel(om ingen av ungene har gjort det), leser lekser med ungene og smører matpakker.

Husvasken betaler vi noen andre for å gjøre.

Vi gjør mange ting sammen, han rydder og vasker opp mens jeg lager mat, han støvsuger mens jeg tar en sjau på vaskerommet osv.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 13:33   #33
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere faste husarbeidsoppgaver?

Vi har faste oppgaver. Dvs. det er mine oppgaver ganske fast...

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no