Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.dagbladet.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-07, 20:03   #41
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.dagbladet.no)

Vi prøver at jentene ikke skal ha for lange dager. Vesla på 1 år er som regel ca 6 timer hos dagmammaen. Storesøs på 5 år er som regel i barnehagen nærmere 8 timer. Hun stortrives ibarnehagen, og vil helst være der helt til stengetid Men de dagene hun er der lenge, kjenner jeg det litt på samvittigheten uansett...

Arbeider selv i barnehage, og helt generelt er det beste for barnet (spesielt de yngste) å ha full plass og kortere dager, enn deltid og lange dager. Har hatt mange småttiser som blir levert 07.30 og ikke hentet før 16.45. Da er de ofte veldig trette og slitne, og har vært det en stund....De større barna holder koken lengre, og leker og koser seg ofte hele dagen.

Men det er jo ikke lett for os foreldre å jobbe 100%, og samtidig ha barna korte dager i bhg. 6 timers dag må i så måte være ideelt for småbarnsforeldre...

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 20:05   #42
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.Dagladet.no)

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Vi er heldige og har en supermormor som henter tidlig ganske ofte, og som også har anledning til å ha Vesla hele dager hvis hun er litt småforkjøla og sliten. Derfor slipper hun barnehagen de dagene som kanskje er tyngst og mest slitsomme.

... Jeg kjenner at jeg savner å ha supermormor og morfar (og superfarmor- og farfar og for den saks skyld) i nærheten. Ikke fordi jeg akkurat sliter meg ut på jobbing, men fordi jeg ser hvor godt jenta mi trives sammen med dem og hvor lang lunte og god tid de har bestandig... og det hadde vært så utrolig deilig å bare plassere henne der en dag og gå på kino og andre kveldsaktiviteter som hun er for liten til....
....sukk....

Beklager avsporingen.....

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 20:08   #43
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.dagbladet.no)

S er i barnehagen mellom 7.5 og 8 timer hver dag. Da jobber jeg 90%, vi står opp grytidlig - begge har reisevei til jobb.
Dersom han skulle vært der kortere, hadde mannen måtte komme på jobb etter 9 og det er ikke så aktuelt uansett stillingsprosent. Vi prioriterer dessuten at vi kan møtes til middag motfor å redusere oppholdstiden hans der ytterligere - han har det utmerket og vil aldri hjem.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 20:10   #44
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.dagbladet.no)

Mine er 7.5 timer i barnehagen. De leveres 08.00 og hentes 15.30.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 21:25   #45
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.dagbladet.no)

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Arbeider selv i barnehage, og helt generelt er det beste for barnet (spesielt de yngste) å ha full plass og kortere dager, enn deltid og lange dager. Har hatt mange småttiser som blir levert 07.30 og ikke hentet før 16.45. Da er de ofte veldig trette og slitne, og har vært det en stund....

Sånn har jeg tenkt også. Jeg jobber 80% nå og det var aldri noe tema med en fridag, poenget var å få kortere dager og bedre tid i hverdagen. Vi er veldig heldige som får det til.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 21:59   #46
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.dagbladet.no)

Vi har begge flexitid. Stort sett leverer sambo jentene hver morgen i 8.30 tiden og jeg henter dem kl 15. De fleste barnehagedagene deres blir under 7 timer. Vi er fornøyd med den ordningen

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 22:02   #47
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.dagbladet.no)

I perioder er hun rett som det er 8 timer i barnehagen, og noen dager mer. Sånn er det for mange, tror jeg. Heldigvis har mannen mulighet til å flexe litt og i perioder har jeg mindre, da er hun 7 timer i barnehagen ca.

Av og til tar jeg fri (les: utsetter problemene til etter leggetid ) og henter henne tidlig, men det er sjelden populært... Ja, ja. Vi ble ikke foreldre for å bli populære uansett...

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 23:56   #48
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagen er ingen kennel (barneombudet og www.dagbladet.no)

6-7 timer for det meste. I perioder opp mot 8 timer. Barnehagen er bare åpen 8 timer hver dag.

Vi har flekset på forskjellig vis oppigjennom: Ammefri, så permisjon, sykemelding i forbindelse med graviditet, ammefri igjen, jobbing hjemmefra om kvelden dann og vann, så det har vært korte perioder at vi har brukt hele åpningstiden.

Jeg syns 6 timer er helt ideelt, men sånn er nå en gang ikke hverdagen for de fleste.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no