Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-07, 09:45   #21
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Det tenkte jeg på og.. vil de bare ikke skjønne det?

Det skremmer dem heller ikke at de ligger på topp i verden, sammen med USA, i forhold til overvektige ... tydeligvis ...

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 09:47   #22
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Jeg tror også det er vanen, i større grad enn "det er det barn liker".

Sønnen min gikk på kostskole i USA et år. Det tok ikke lang tid før han klagde over kantinematen, "jeg er så lei av fritert mat!" Det var kult de første ukene, men så fikk han nok. Jeg smuglet med meg norsk mat da jeg besøkte ham.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 09:52   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det var kult de første ukene, men så fikk han nok. Jeg smuglet med meg norsk mat da jeg besøkte ham.

Jeg var utvekslingsstudent i USA og har ganske sart mage når det kommer til fett og tilsetningstoffer. Jeg tror jeg er den eneste utvekslingstudenten jeg vet om som faktisk gikk ned i vekt gjennom ett års opphold.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 09:58   #24
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg var utvekslingsstudent i USA og har ganske sart mage når det kommer til fett og tilsetningstoffer. Jeg tror jeg er den eneste utvekslingstudenten jeg vet om som faktisk gikk ned i vekt gjennom ett års opphold.

Bestevenninnen min også. Hun liker ikke frityrmat og var utvekslingsstudent i Tennessee. Hun spiste havregrøt stort sett hele tiden og gikk ned 5 kilo.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 10:03   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Bestevenninnen min også. Hun liker ikke frityrmat og var utvekslingsstudent i Tennessee. Hun spiste havregrøt stort sett hele tiden og gikk ned 5 kilo.

Kjenner meg igjen i det ja. Bortsett fra at jeg spiste en sørstatspesialitet som heter grits med blåbær og melk. Det er nesten som havregrøt, bare at det er laget på polerte maiskorn. *savner grits*

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 10:04   #26
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Jeg var utvekslingsstudent i Minnesota og la ikke på meg, jeg heller. Men jeg bodde på et villmarksreservat hvor middagen stort sett besto av viltkjøtt og masse grønnsaker. Mom lagde ALDRI junkfood og vi drakk alltid vann eller melk til måltidene. Men jeg skjønner at jeg var heldig. Jeg så et helt annet kosthold når jeg var på besøk hos folk.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 10:06   #27
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Dette har jeg lest om før, og det virker jo aldeles bak mål. Jeg hadde slått flikkflakk av glede hvis mine barn hadde fått servert sunn og god mat på skolen.

Men,etter diverse skolebesøk i Storbritannia fobauser det meg ikke at det er vanskelig å snu vanen med junkfood. Helt ned i de laveste klassene hadde barn med seg 'a bag of crisps and a chocolate-bar' til den tidlige pausen, og så fikk de egg og chips eller pølser og tomatbønner til lunsj. Vi norske lærerstudenter stod med haken på brystet og grøsset.

En annen ting som og var pussig med britiske unger, var at de i to grader og kuling kunne gå med tjukk jakke, hansker og lue, og knestrømper og småsko. De har visst mye urinveisinfeksjoner der borte.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 10:08   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men jeg skjønner at jeg var heldig.

Du var heldig. Også hjalp det kanskje litt at du bodde i nord? De er vel ikke like frityr-gærne der oppe?

Jeg regner med at sørstatskostholdet henger igjen fra de dagene man for det meste jobbet ute i åkern i 50 varmegrader og svettet som en gris. Da trengte man jo både fett, proteiner og salt for å få opp energien.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 10:15   #29
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg var utvekslingsstudent i USA og har ganske sart mage når det kommer til fett og tilsetningstoffer. Jeg tror jeg er den eneste utvekslingstudenten jeg vet om som faktisk gikk ned i vekt gjennom ett års opphold.

Jeg har faktisk hørt om flere som har opplevd nettopp det, fordi de har savnet maten hjemmefra. Eller ikke fått tak i den. Det gjelder blant annet en vegetarianer jeg kjenner som bodde i Michigan. Det var skikkelig vanskelig å få tak i (god) vegetarmat så han endte opp med å gå ned over ti kilo i løpet av oppholdet sitt.

Jeg blir mest trist når jeg leser artikkelen i A-magasinet, for den vitner om så mye uvitenhet. Jeg husker ikke hvor jeg leste det, men det er ingen tvil om at det stemmer at ”barnet bestemmer selv hva det spiser, men du bestemmer hva det får servert”.

Sunne kostholdsvaner hjemmefra fører til god kostholdsvaner som voksen. Både mannen og jeg har vokst opp i hjem med godt og sunt kosthold, og jeg merker at det gjør livet enklere for meg når jeg skal lage god og sunn mat til Snupp. Jeg må lure inn de sunne grønnsakene, men hvis han ikke blir presset (og er sulten nok) så går det ned.

Jeg tror nok at den eneste måten å få bukt med fedmeproblemet er å lære opp foreldrene sammen med barna. Først da skjønner de poenget med å bytte ut all den friterte maten med sunn mat som også smaker godt.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 11:18   #30
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Det er helt utrolig hvor lite infromert enkelte av de sosiale lagene i Storbritannia er. Det er generelt en inngrodd skepsis til alt som er nytt i det landet, disse tingene kommer det til å ta lang tid å innrbeide.

Mødrene som langer usunn mat burde meldes til barnevernet....litt drastisk kanskje, men jeg blir så provosert av uvitenheten deres.

De familiene Jamie gikk inn i og lærte opp så store endringer i barnas adferd og ble overbevist. De syntes det var stort tull og helt unødvendig til å begynne med.

Det er trist at en så, i utgangspunktet, opplyst nasjon(litt store ord her) handler slik.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 11:31   #31
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Minnes for endel år siden da jeg var på studietur til London og omegn og besøkte b.la vanlige skoler og universiteter. Den maten de serverte i de ulike kantinene var sjokkerende.
Potetgull og pommes frites var vanlig tilbehør. Det meste av maten var stekt eller fritert.

Jeg slet med maten på college jeg gikk på. Alt i disken var oransje. De friterte nesten alt, og var det ikke fritert dryppet det av fett. Glemte jeg matpakke fikk jeg hadde de heldigvis bakt potet.

Jeg savner å handle mat i England. Så mye deilig helsesnadder til lave priser! Men så er jo jeg vant til norske priser. Klart nesten hvit kjøttdeig er billigere enn ren karbonadedeig, men for meg var det spottbillig.
Jeg var student, men kunne frotse i økogrønnsaker, frukt og kylling!

Rundt meg frotset folk potetgull og kjeks. De fleste barn i vogn på shopping sitter med en liten chipspose.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 11:35   #32
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

[quote=nolo;270471]Men,etter diverse skolebesøk i Storbritannia fobauser det meg ikke at det er vanskelig å snu vanen med junkfood. Helt ned i de laveste klassene hadde barn med seg 'a bag of crisps and a chocolate-bar' til den tidlige pausen, og så fikk de egg og chips eller pølser og tomatbønner til lunsj. Vi norske lærerstudenter stod med haken på brystet og grøsset.quote]

Ja, det er helt utrolig. Jeg var på språkreise i England som 15-åring. Barna i huset var ca 3 og 7 år gamle. De fikk med seg matpakke som besto av hvitt brød med fleskepølse (vår loff er grov i forhold), sjokoladekjeks og en liten pose med potetgull. Min reisevenninne og jeg holdt på å steile da vi så maten. Den maten vi fikk servert i 3 uker besto av frityrt mat og kjøtt, hvor halvparten var fett, og skikkelige ekle, feite pølser. Vi gikk også ned en del kilo.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 11:43   #33
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Jeg så på programmene med Jamie på TVNorge og leste artikkelen i A-mag i dag. Skremmende hvordan kostomlegging motarbeides så til de grader i våre opplyste tider... Og at det fortsatt langes junkfood over gjerdet til skolene er jo til å få helt vondt av.

Husker bl.a. fra TV-programmene at han dro med seg masse kantineansatte på "camp" for å lære dem å lage sunn og enkel mat. Det var mange av dem som var dritsure over å måtte lære å lage salater, grønnsaksretter og pastagryter. De fleste hadde ingen kokkebakgrunn whatsoever og klarte ikke selv de enkleste oppgaver. Men alle klarer å dytte fritert ferdigmat inn i en varmeovn

Hun 9-åringen det er bilde av i artikkelen har klart å gå ned 12 kilo, sies det, men hun er jo fortsatt veldig overvektig. Men det er bra at det tas affære slik som disse Mend-programmene med opplæring og mosjon.

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 11:44   #34
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Jeg vil dog påpeke at det stort sett er "the lower classes" i England som er så opptatt av å holde på matkulturen sin. Jeg vanker i de noe høyere sosiale sjikt ( :snobb: ) når jeg er i England, og der ser jeg et helt annet tankemønster og kosthold. Jeg vil IKKE si at jeg spiser noe dårligere på besøk hos svigers i England enn hva jeg gjør her. Den eneste frityrstekte maten som kommer inn i huset til svigers, er den ene "fish&chips"-kvelden vi "ungene" insisterer på mens vi er der borte.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 11:52   #35
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Jeg kommer aldri til å glemme da han viste skolebarna hvordan kyllingnuggets ble laget. SPY!

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 11:58   #36
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg vil dog påpeke at det stort sett er "the lower classes" i England som er så opptatt av å holde på matkulturen sin. Jeg vanker i de noe høyere sosiale sjikt ( :snobb: ) når jeg er i England, og der ser jeg et helt annet tankemønster og kosthold. Jeg vil IKKE si at jeg spiser noe dårligere på besøk hos svigers i England enn hva jeg gjør her. Den eneste frityrstekte maten som kommer inn i huset til svigers, er den ene "fish&chips"-kvelden vi "ungene" insisterer på mens vi er der borte.

Sant!

Jeg har adri spist så sunt som hos min eksnestensvigermor.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 12:05   #37
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Dessverre ikke overraskende lesning.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 12:32   #38
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jeg kommer aldri til å glemme da han viste skolebarna hvordan kyllingnuggets ble laget. SPY!

Eldstesønnen min snakker fortsatt om dette, og nekter å spise slik mat. Jeg tror han ble virkelig rystet av det han så.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 12:58   #39
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jeg kommer aldri til å glemme da han viste skolebarna hvordan kyllingnuggets ble laget. SPY!

Opplys meg!

Det har ant meg hvor lite kylling det er i nuggets og har ikke spist det på mange år. Mine barn får det ikke.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 13:18   #40
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vil ikke ha Jamies skolemat (A-magasinet)

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Opplys meg!

Det har ant meg hvor lite kylling det er i nuggets og har ikke spist det på mange år. Mine barn får det ikke.

Det er stor forskjell på dette. Disse gatekjøkken-og mcdonaldsnuggetsene er skikkelig dårlige, men de du kjøper i Sverige i poser kjenner du har masse god kyllingkjøtt.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no