Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva er en god vinterdyne?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-12, 19:34   #1
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er en god vinterdyne?

Vi har tenkt å kjøpe en varm dyne til attenåringen i julegave, og jeg har trodd at at dundyne er en dundyne er en dundyne. Men da jeg var på Princess i dag for å kjøpe dundyne på tilbud til 999, kom det frem at den var regnet som helårsdyne. Jenta som jobbet der sa "den er ikke sååååå varm, altså. Skal dere ha en skikkelig tykk vinterdyne, må dere kjøpe denne til 1899". Den dynen så veldig tykk og god og varm ut, men siden det var dobbel pris av hva vi hadde forventet, la vi det på is.

Vi ønsker å gi attenåringen en dyne som både ser varm ut (ergo = tykk) og ER varm. Må vi da opp i den nette sum av 1899 kroner, altså?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 19:39   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en god vinterdyne?

Det kommer an på hvor kaldt han har det på soverommet, om han er en person som fryser lett eller generelt er ganske varm. Det er mange som ikke trenger de tykkelse vinterdynene. Ellers er det ofte tilbud på dyner rundt omkring, så det går an å få en dyr litt billigere.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 19:41   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en god vinterdyne?

Jeg er vant til at de dundynene jeg virkelig vil ha, koster 2-3000 kroner når de ikke er på salg.


Jeg foretrekker dyner med rent gåsedun som fyll, og med god bæreevne. (Bæreevne angis i tall, og jo lavere tall, jo bedre.)

Generelt sett er dyner med rent gåsedun bedre enn dyner med blanding av gås og and, og dyner med bare dun er bedre enn de med en blanding av dun og fjær igjen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 19:44   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en god vinterdyne?

Det er ikke nødvendigvis sammenheng mellom "tykk" og varm altså. Den beste dynen vi har, er også den letteste. Den tyngste dundynen, er også den dårligste (og består av en blanding mellom fjær og dun).

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 19:48   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en god vinterdyne?

Trodde bæreevnen ble angitt med høyt tall, jeg? At f.eks. 14 er bedre enn 8.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 19:49   #6
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er en god vinterdyne?

Jeg har denne, og synes den er passe varm.
http://www.princessbutikken.no/displ...94&prodid=4922

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 20:07   #7
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en god vinterdyne?

Den vi så på til 1899, var ren gåsedyn, så vidt jeg husker. Attenåringen er en skikkelig frossenpinn, så han trenger en skikkelig varm dyne.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 20:10   #8
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en god vinterdyne?

Hvis det er skikkelig varm vinterdyne dere skal ha, må dere nok minst opp i 1899 tenker jeg. Men det kommer an på personen og soverommet. Våre vinterdundyner kostet 2000 på salg, de er veldig gode.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 20:12   #9
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en god vinterdyne?

Vi bruker "Norgesdyna" alle sammen, og den er veldig varm. Bruker den vinter som sommer.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 20:32   #10
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en god vinterdyne?

Alt det Teo sa. Min gåsedundyne fikk jeg heldigvis på salg. Full pris er 3000. Det er den verdt og når den må byttes ut kjøper jeg tilsvarende. Banna bein. Salg eller ikke.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 20:58   #11
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en god vinterdyne?

Høyere tall= bedre bæreevne.
Er han skikkelig fryser ville jeg valgt en vinterdyne og ikke en helårsdyne.
Dynene vi har koster 4000.- kroner når de ikke er på salg. Lette som fjær og varme.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 21:00   #12
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en god vinterdyne?

Min dyne er helt fantastisk. Det er en fluffy dundyne fra Høie. Den er tykk og varm, men akkurat passe lett, og legger seg behagelig rundt kroppen. Jeg tror den kostet rett over 2000 kr til veldig god salgspris.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 21:04   #13
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Hva er en god vinterdyne?

De har salg på dundyner på kid, 50%. Kjøpte to nye dyner der i går. Har ikke fått testa de enda så hvor varme de er vet jeg ikke.

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 21:41   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er en god vinterdyne?

Jeg fikk en deilig dundyne til jul for mange år siden. De er ikke så tykk, er lett, men holder meg mer enn varm nok stort sett. Jeg sover med åpent vindu, også i forrige uke da vi hadde minus 12.

Skiftet sengetøy i dag og sjekket da dynen. Den har bæreevne 12.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 09-12-12 kl 21:23.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 22:30   #15
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en god vinterdyne?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Trodde bæreevnen ble angitt med høyt tall, jeg? At f.eks. 14 er bedre enn 8.

Eh. Selvsagt …

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 22:44   #16
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er en god vinterdyne?

Du - er det ikke lagersalg borte ved Meny da? Har ikke de opphørssalg nå?

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 22:56   #17
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en god vinterdyne?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Alt det Teo sa. Min gåsedundyne fikk jeg heldigvis på salg. Full pris er 3000. Det er den verdt og når den må byttes ut kjøper jeg tilsvarende. Banna bein. Salg eller ikke.

Også enig med Teo!
Jeg har en dobbel dundyne (skilt vøttø) og den kostet som nevnt over her en helt avsindig pris for noen år siden. Men så varm! Og noe av det letteste jeg har kjent, faktisk så lett at det var vanskelig å bli vant til den i begynnelsen. Men den er så deilig og stor og god.

Men jeg tror ikke det er gåsedun? Hm Hva slags annet -dun kan det være?


Sist redigert av m^2 : 08-12-12 kl 23:23.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 23:22   #18
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er en god vinterdyne?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Vi bruker "Norgesdyna" alle sammen, og den er veldig varm. Bruker den vinter som sommer.

Vi har også norgesdyna fra hansen og dysvik, men aldri om jeg kunne brukt den om sommeren, den er altfor varm. Den er veldig god på vinteren, fungerte ypperlig med vinduet på vidt gap i 11 minus forrige uke. Dynene på hansen og dysvik er rimeligere enn de på princess.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 23:31   #19
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er en god vinterdyne?

Jeg har vinterdyne i 10-12, den er veldig god. Jeg synes ofte dyner i bæreevne 10 eller lavere er tunge, stive og ikke bra nok. Mannen har lik bæreevne som meg i sommerdyne, men i en rimeligere variant. Den knirker. Ytterstoffet er ikke like mykt og lager "masse bråk". Det er altså ikke bare fyllet som betyr noe.

Dersom du kjøper en 220 cm lang dyne vil han ha dyne i mange år selv om den er dyr. Hvis han er en frossenpinn vil han sette pris på en god dyne, vil jeg tro.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 23:44   #20
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en god vinterdyne?

Dyner må være 220cm. Hvis man fryser må man kunne ha dynen oppunder halsen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no