Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Gjennomgang mellom to soverom

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-13, 13:15   #1
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gjennomgang mellom to soverom

Jeg vurderer gjennomgang mellom 2 soverom for å få dobbelt så stort bad?
I 2.etg har vi et bad som måler 1,4 m x 2,1 m. Gangen ved siden av er like lang, og 1,2 meter. Slå sammen bad og gang, og badet blir 2,1 x 2,7 m (10 cm vegg tatt med). Den ene langsiden på nåværende bad har et skråtak, slik at det er nærmest umulig å få inn dusj, wc og vask.

Ulempen blir at det ene barnerommet mister direkte inngang. Dette kan bli et problem. Men sønnen min, som er 10, har allerede begynt å ymte frampå at han vil ha kjellerstuen til "hule". Hvis han får det, blir han ikke så mye på rommet sitt. Slik at hvis hans rom er gjennomgang, blir det ikke mye krangling om at han vil stenge rommet. Vi har mye rot i kjellerstuen, men en skikkelig rydde og kasterunde til våren vil fikse det.

Jeg tenker ikke mye på verditapet ved salg, vi har ingen planer om å flytte. Og det er nå vi trenger større bad. Verditap blir teoretisk. Nåværende bad er så slitt og gammeldags at vi har hatt anbud på å pusse opp det, for 150 000! Da frister det å øke størrelsen, det er ikke sikkert prisen øker så mye.

Synspunkter?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 13:18   #2
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Re: Gjennomgang mellom to soverom

Jeg hadde ikke gjort det. Ungene trenger privatliv - særlig når de kommer i puberteten. De får etterhvert lyst til å gjøre ting som man ikke gjør i kjellerstua, og da er det greit at rommet ikke er gjennomgangsrom. Syns jeg. Jeg hadde hatet det selv, at noen måtte gå gjennom rommet mitt for å komme til sitt eget. Da ville jeg heller hatt lite bad.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 13:22   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjennomgang mellom to soverom

Enig med Darth, jeg hadde ikke gjort det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 13:27   #4
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjennomgang mellom to soverom

Jeg hadde ikke gjort det. Vårt hus var slik da vi kjøpte det, og da hadde det ligget lenge på markedet. Ikke noe galt med prisen, ei heller beliggenheten, men for at huset skulle ha tre ok store soverom, måtte etasjen bygges om. Det soverommet som man måtte gå gjennom for å komme til et annet, ble veldig mye mer en gang enn noe soverom, og for oss ble det helt uaktuelt å bruke det som soverom så lenge det var slik. Det var ikke greit for noen av barna, selv om de var små, det var en dårlig løsning rent praktisk. Ikke ønsket vi å sove "på gangen" selv heller. Nå skal det sies at rommet også hadde utgang til en liten balkong, så det hadde dører på tre av fire vegger, men allikevel.

Vi bygget om og tok av de to andre (store) soverommene til en gang, og fikk egen dør til det tredje soverommet. Hadde flere meglere inne for ny verdivurdering etterpå, og den var steget - det rommet som var et gjennomgangsrom kunne nå regnes som et tredje soverom; rock solid. Jeg vet at det ikke er et argument for deg, men greit å ha i bakhodet. Og jeg tenker at situasjonen vil forandre seg - plutselig brukes rommene mye mer, og personlig ville jeg hverken likt å ha et rom andre måtte gå gjennom for å komme til sitt eget eller være den som måtte innom andre for å komme ut/inn til mitt.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 13:39   #5
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjennomgang mellom to soverom

Jeg har barn som deler rom og tenker at det vil gå helt fint.
Det ble folk av barn før i tiden også, selv uten eget rom
Stort (større) bad er veldig godt.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 13:55   #6
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Re: Sv: Gjennomgang mellom to soverom

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg har barn som deler rom og tenker at det vil gå helt fint.
Det ble folk av barn før i tiden også, selv uten eget rom
Stort (større) bad er veldig godt.

Selvsagt ble det folk av barn før i tiden også, og det blir folk av barn som deler rom i dag også. Personlig hadde jeg foretrukket å dele rom med noen, framfor å ha rommet mitt som gang. Når det er sånn at man har muligheten til å velge, da mener jeg at det er fint å unngå gjennomgang.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 14:30   #7
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjennomgang mellom to soverom

Ungene hadde det slik da vi flyttet inn. Yngste måtte gå gjennom eldste sitt rom for å komme til sitt. Vi opplevde det som veldig uhensiktsmessig, men dette kan selvfølgelig ha noe med ungene og alderen til ungene å gjøre.

Vi fikk i tillegg utfordringer med å møblere rommet fordi gangsonen måtte være umøblert. (Nå var dette et lite rom, da, det har selvfølgelig en del å si).

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 14:34   #8
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.736
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjennomgang mellom to soverom

Jeg er enig med Darth og ville ikke gjort det.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 14:43   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjennomgang mellom to soverom

Jeg tror jeg ville prøvd å finne en annen løsning. Går det an å spise litt av et annet rom til bad i stedet?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 15:51   #10
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gjennomgang mellom to soverom

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tror jeg ville prøvd å finne en annen løsning. Går det an å spise litt av et annet rom til bad i stedet?

Jeg ville absolutt hatt en annen løsning. Men 2.etasje i et lite hus bygd rett etter krigen har ikke store soverom. I dag dusjer vi i kjelleren, så det er ned 2 trapper for å få mer enn håndvask. Det er et valg mellom pest og kolera, synes jeg!

Det eneste måtte være at gutten får kjellerstuen som soverom, ikke bare koserom. Å grave ut endel masse og få saget ut betong til et større kjellervindu er mulig. Utbygging går ikke, på grunn av avstand til nabogrense og vei.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 15:53   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjennomgang mellom to soverom

Jeg syns ikke det hørtes så ille ut med dusj i kjelleren, jeg da. Man dusjer jo bare en gang om dagen, så det er jo begrenset hvor mye man egentlig bruker et bad til mer enn å vaske hendene eller gå på do.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 16:01   #12
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gjennomgang mellom to soverom

Er det mulig at dere voksne har soverommet på andre siden sv badet?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 16:07   #13
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjennomgang mellom to soverom

Få satt inn vindu i kjelleren. Enklere og bedre for gutten.
Det er deilig å ha bad i samme etasje som soverommene.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 16:10   #14
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gjennomgang mellom to soverom

Kan du vise plantegninger?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 16:40   #15
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjennomgang mellom to soverom

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg har barn som deler rom og tenker at det vil gå helt fint.
Det ble folk av barn før i tiden også, selv uten eget rom
Stort (større) bad er veldig godt.

Dette har vel strengt talt ikke noe med å dele rom eller ikke? Gutta mine deler også rom, selv om de straks får eget.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 16:50   #16
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjennomgang mellom to soverom

Vi har bad i kjelleren vi også - det ser jeg ikke på som noe problem overhode og ville aldri valgt større bad oppe fremfor separate soverom.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no