Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bekymring for regnbuetog

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-22, 21:25   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bekymring for regnbuetog

Planen er at både jeg og begge ungene skal gå i regnbuetog på lørdag. Knerten sammen med meg og snuppa med noen venner. Så blir man jo litt betuttet når politiet uttrykker bekymring; særlig siden det er jeg som har oppfordret ungene til å gå (det tok ca et halvt sekund før de sa ja).

Føler du det er grunn for bekymring?

Frykten skal ikke få styre oss, så vi skal gå. Men ….

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-22, 21:50   #2
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bekymring for regnbuetog

Jeg gikk med regnbue flagg rundt meg (neste år blir det trans flagget) og tenker det er ok.

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-22, 21:56   #3
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymring for regnbuetog

Her har PST hatt orientering med de som skal holde arrangementer, så klart man tenker litt.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-22, 22:16   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymring for regnbuetog

Jeg skal ikke. Det er litt trist, men jeg orker rett og slett ikke den bekymringen og det å være redd nå.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-22, 22:24   #5
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymring for regnbuetog

Her skal i alle fall en av ungene gå, og muligens jeg også. Er ikke veldig bekymret, men det er jeg som regel ikke. Burde kanskje være det?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-22, 22:34   #6
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekymring for regnbuetog

Jwg skjønner følelsen, tror jeg. For meg var det en selvfølge å gå i toget som skulle vært i juni. Nå er jeg usikker. Jeg har lurt på om vi skal dra ned en annen dag og se på regnbuegata. Lage vår egen tur ut av det. Jeg synes på imgen måte det er uansvarlig eller å ta en sjanse at man deltar.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-22, 22:47   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bekymring for regnbuetog

Min 17-åring fortalte i kveld at hun og to venner skal dra til nabobyen og gå. Jeg ble litt skeptisk og sa vi får snakke om det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-22, 10:10   #8
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymring for regnbuetog

Jeg er redd nok som det, men jeg liker ikke å innrømme det. Selvsagt bør vi gå og ha rak rygg, men jeg bekymrer meg veldig for ungdommen som skal være med. Fremdeles usikker.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-22, 10:18   #9
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymring for regnbuetog

Hele familien skal gå. Det finnes liksom ikke et annet alternativ. Skeive er ofte, med god grunn, redde for eget liv og helse. Det er hverdagen. Det gjør meg skikkelig trist og forbanna. Så jeg går, det er en selvfølge, jeg tar en for laget.


Sist redigert av Heiko : 09-09-22 kl 11:10.
Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-22, 13:49   #10
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bekymring for regnbuetog

Kjæresten og jeg skal gå sammen med noen tidligere kolleger. Det føles ekstra viktig og riktig å gå for oss.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-22, 14:04   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymring for regnbuetog

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Hele familien skal gå. Det finnes liksom ikke et annet alternativ. Skeive er ofte, med god grunn, redde for eget liv og helse. Det er hverdagen. Det gjør meg skikkelig trist og forbanna. Så jeg går, det er en selvfølge, jeg tar en for laget.

Tankevekkende og helt sant.

Min frykt er minimalt forankret i en sannsynlighet for at noe kan skje. Sånn er det (dessverre) ikke alle som har det.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-22, 14:18   #12
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekymring for regnbuetog

Jeg syntes dette var en vanskelig tråd å svare i, og et vanskelig og ubehagelig spørsmål. Det er vel ganske naturlig å bli bekymret når PST sier at de er bekymret. Så vet ikke jeg hva bekymringen bunner i, hvor gode kilder de har osv. Jeg blir egentlig veldig bekymret over denne stadige doble kommunikasjonen fra myndighetene, der politiet godkjenner arrangementer og så frarådes de mer eller mindre, men ikke helt, av PST. Alt frem og tilbake som var i dagene etter 25. juni, og nå på nytt. Det gjør at jeg føler meg usikker og mister tillit til myndighetenes kontroll og motiver, og det er virkelig ikke ok. Når det gjelder selve toget så skjønner jeg veldig godt at folk er redde, og så håper jeg inderlig at mange velger å trosse den frykten likevel, nettopp fordi det er så viktig som Heiko påpeker. Jeg planlegger å trosse den selv når det blir pride i min hjemby litt senere i høst, og gå sammen med mitt skeive barn og skeive venner og alle andre som vil feire kjærligheten.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-22, 14:32   #13
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekymring for regnbuetog

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Alt frem og tilbake som var i dagene etter 25. juni, og nå på nytt. Det gjør at jeg føler meg usikker og mister tillit til myndighetenes kontroll og motiver, og det er virkelig ikke ok.

Jeg forstår godt at tilliten til at de har kontroll er svekket (og ikke minst hvordan de kommuniserer om det), men motiver? Hva tenker du på da?

Jeg skal ikke gå, men det er ikke av frykt for terror. Jeg hadde også vært komfortabel med at ungene mine skulle gå, selv om jeg nok hadde insistert på å gå med dem.

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-09-22, 14:36   #14
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymring for regnbuetog

Vi gikk 3 juli. Da var det en uke siden terroren i Oslo. Lokalt. Jeg var helt nummen av skrekk da vi endelig begynte å gå og det gikk opp for meg hva vi faktisk gjorde. Politiet hadde godkjent at vi gikk altså.
Men det roet seg ganske fort. Vi hadde gått i Oslo i helgen om det var praktisk mulig. Sannsynligvis også da både redd og stolt.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-22, 14:43   #15
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekymring for regnbuetog

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jeg forstår godt at tilliten til at de har kontroll er svekket (og ikke minst hvordan de kommuniserer om det), men motiver? Hva tenker du på da?

Jeg ønsker ikke å dra dette for langt, for det handler om en følelse jeg får og ikke noe jeg har belegg for å føle. Men jeg synes altså det er ubehagelig at det virker som om deler av politiets sikkerhetsmyndighet prioriterer budskapet om at de er bekymret fremfor viktigheten av å markere samhold og motstand mot terror mot pride. Jeg skjønner ikke logikken deres bak å gå ut med en slik bekymring samtidig som arrangementet blir holdt.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-22, 10:39   #16
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymring for regnbuetog

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Tankevekkende og helt sant.

Min frykt er minimalt forankret i en sannsynlighet for at noe kan skje. Sånn er det (dessverre) ikke alle som har det.

De aller fleste av oss går heldigvis ikke rundt og er redd sånn på generell basis, det er faktisk et privilegium. Et privilegium vi som oftes ikke er bevisst (naturlig nok). Skeive ikke er blitt redde nå etter sommerens skyting, mange har vært redde lenge. Redde for å bli skreket skjellsord etter i skolegården, t-banen og på gata. Redde for å bli banket opp fordi man bryter med kjønnsnormer og eller leier kjæresten sin. Redd for å bli drept. Dessverre er det ikke ubegrunnet redsel, for «alle» skeive kjenner noen som har blitt utsatt for truende adferd og vold.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-22, 11:01   #17
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymring for regnbuetog

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Her skal i alle fall en av ungene gå, og muligens jeg også. Er ikke veldig bekymret, men det er jeg som regel ikke. Burde kanskje være det?

Min sønn går blant annet sammen barnet ditt i dag. Her har vi funnet fram regnbueefekter (til barnet ditt også, My. :regnbue: :-D ), og snakket om at det er fint at de går.
Jeg bekymrer meg sjeldent, det fører ikke noe godt med seg, så heller ikke nå.

__________________
~Maybe it's time to heal~

Sist redigert av Kirsebær : 10-09-22 kl 12:31.
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-22, 12:22   #18
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekymring for regnbuetog

Jeg er på plass. Det kan potensielt skje noe, men sjansen er liten. Mye synlig sikkerhet og helt sikkert mye skjult.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-

Sist redigert av Blånn : 10-09-22 kl 12:36.
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-22, 13:05   #19
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymring for regnbuetog

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Min sønn går blant annet sammen barnet ditt i dag. Her har vi funnet fram regnbueefekter (til barnet ditt også, My. :regnbue: :-D ), og snakket om at det er fint at de går.
Jeg bekymrer meg sjeldent, det fører ikke noe godt med seg, så heller ikke nå.

Så bra! Ja, barnet mitt lånte en regnbue-t-skjorte av lillesøster og satset ellers på at ditt barn har noe stæsj hun kan låne, forhåpentligvis er de på plass og har funnet hverandre i folkemengden nå.

Politiet sier de har kontroll, at folk bare skal kose seg og ikke bekymre seg for sikkerheten i dag. Så da hører jeg på det.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-22, 13:33   #20
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bekymring for regnbuetog

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Min 17-åring fortalte i kveld at hun og to venner skal dra til nabobyen og gå. Jeg ble litt skeptisk og sa vi får snakke om det.

Min dro dag med venner.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no