Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Fargeholdbarhet på gardiner ...

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-09, 17:01   #1
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fargeholdbarhet på gardiner ...

Hvor lenge synes du et par gardiner bør holde fargen?

Jeg reklamerte på endel lengder stuegardiner kjøpt på en gardinforretning. Det var hvite gardiner som ble veldig gule der vinduslyset hadde vært. De i kassen sa at det selvsagt ikke skulle være slik,og at jeg skulle få nye lengder. Men så fikk jeg kontrabeskjed om at gardinene var for gamle.( De er 1 1/2 gamle , men jeg har "sommer-gardiner" jeg bruker også, så de hadde hengt oppe i et år ca...) Fargen var bare ment å skulle holde seg inntakt i ett år sa butikksjefen.... Jeg må si jeg er en smule forundret over dette, og også litt irritert...

Hva synes dere? Hvor lang forventet levetid på gardiner? Sett bortfra at moten endrer seg...

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 17:41   #2
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargeholdbarhet på gardiner....

Jeg hadde nok sett ann prisen litt på gardinene også. Jeg har noen rådyre gardiner som har hengt midt i solsteika i flere år, men ikke antydning til falming engang. Noen billige gardiner jeg kjøpte på Kid tålte ikke 2 måneder i solsteika en gang før en så tydelig bleiking så da reklamerte jeg og fikk nye. Over ett år etter tror jeg ikke at jeg hadde forventet å få det på reklamasjon egentlig i forhold til prisen jeg betalte.

Så du ikke noe misfarging på disse gardinene tidligere? For er det gardiner som tåler lite direkte sollys så ser en det ganske raskt, det skjer ikke bare plutselig etter ett år.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 18:02   #3
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fargeholdbarhet på gardiner....

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Så du ikke noe misfarging på disse gardinene tidligere? For er det gardiner som tåler lite direkte sollys så ser en det ganske raskt, det skjer ikke bare plutselig etter ett år.

Det har selvsagt skjedd gradvis ..men så først hvor galt det var blitt nå etter denne sommeren...
Gardinene er i mellomprisklassen...

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 18:10   #4
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargeholdbarhet på gardiner....

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Det har selvsagt skjedd gradvis ..men så først hvor galt det var blitt nå etter denne sommeren...
Gardinene er i mellomprisklassen...

Aner ikke hvordan reklamasjonsretten på gardiner er. Mulig det ikke er mer enn 1 år, men er det ikke 2 år på mye etter kjøpsloven? Ville nok forventet at de varte en 2-3 år i alle fall hvis de kostet litt.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 19:10   #5
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargeholdbarhet på gardiner....

Om gardiner falmer eller ikke kommer an på kvaliteten. Det er i dag få gardiner som ikke taper seg i sollys. Gardiner/stoffer som skal være lyssterke eller lysekte er behandlet kjemisk.
Bomull er ikke lyssterkt dersom den ikke er behandlet, polyester tåler sol bedre.

Pris og kvalitet henger ofte sammen, og jeg ville nok ikke tatt i retur en gardin som hadde hengt i solen og falmet.

Her hjemme ser jeg at solen tar både gardiner og møbler selv om vi er flinke til å bruke solskjerming.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 19:16   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.704
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargeholdbarhet på gardiner....

Jeg har billige, hvite KID-gardiner. De har hengt på stua vår i 5 år (med...kremt...en eller to vask) - Solsteiken står på hele dagen og de er ikke bleika.

Men klart: Bomullsgardiner er det vel kanskje så som så med...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no