Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tusenfryd blir røykfri

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-07, 20:57   #181
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tusenfryd blir røykfri

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Og om det virkelig er smaken en er ute etter, så kan det jo serveres munkholm eller lettøl.

Jeg kjenner en del øldrikkere som vil protestere heftig på det

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 21:01   #182
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tusenfryd blir røykfri

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

At eksos blir dratt inn er vel ganske naturlig med tanke på at røyken forpester lufta for alt og alle uansett hvor langt unna røykerne er.
Og det blir brukt som argument for å forby røykingen.

Ja men det argumentet henger egentlig ikke på greip. Biler er en nødvendighet for mange, uten noen biler eller busser stopper samfunnet opp. Røyk er kun en uvane, en total unødvendighet for samfunnet.

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Jeg synes det må gå an å diskutere hensynsfullhet når det gjelder røyking uten å dra inn karakteristikker av røykere som idioter. Jeg synes det er frekt og nedlatende å omtale andre mennesker på den måten.

Hva hadde du følt om bina hadde sagt av overvektige er idioter som bare kan slutte dersom de vil NOK? Det er jo akkurat like skittfrekt å si. Og jeg hadde reagert på det også selv om jeg heller ikke er overvektig.


Jeg har aldri sagt at røykere er idioter, jeg synes det er lite hyggelig av Bina å komme med så hårreisende utsagn som det hun gjør. Handlingen er idiotisk, men det finnes vel knapt et menneske på denne jord som lever 100 % slik som de burde helsemessig sett. Nå er jeg nok minst like motstander av røyking som det Bina er, men jeg ordlegger meg annerledes, heldigvis. Iallfall stort sett, jeg kan nok slå til med noen frustrerte gloser når jeg uffer meg over nabokjerringa som røyker ut hele blokka her.


Sist redigert av Dixie Diner : 11-05-07 kl 08:17.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 21:03   #183
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tusenfryd blir røykfri

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er jo bra.
Min mor røyker inne, selv når vi er der med jentungen. Jeg orker snart ikke dra på besøk dit. Jeg er faktisk dårlig hele dagen etter å ha vært der og alle klær og hår må vaskes. Jeg har vokst opp i et røykehelvete fra jeg ble født. Før var det jo desverre vanlig, men at folk kan røyke inne idag, spesielt med barn tilstede (ja, for det forekommer jo faktisk, og ikke helt rent sjelden heller) er så ufattelig at jeg ikke har ord.

Jeg begriper heller ikke foreldre som røyker inne, og jeg trodde ærlig talt at det var en utdødd rase. Men da jeg hentet eldstemann i bursdag her forleden, så var det i en kjellerleilighet som STINKET røyk . Fatter ikke at folk vil ungene sine så vondt jeg

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 21:07   #184
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tusenfryd blir røykfri

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Jeg begriper heller ikke foreldre som røyker inne, og jeg trodde ærlig talt at det var en utdødd rase. Men da jeg hentet eldstemann i bursdag her forleden, så var det i en kjellerleilighet som STINKET røyk . Fatter ikke at folk vil ungene sine så vondt jeg

Den dagen det er en "utdødd rase" skal jeg feire i tre dager i strekk! Men jeg tviler på at den dagen er rundt hjørnet, desverre. Bare her i blokka er det flere barnefamilier der foreldrene røyker inne. Jeg vet det fordi jeg kjenner ungene og de stinker røyk så det holder (jeg har spurt dem også). Jeg blir så provosert at jeg ikke har ord.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 21:09   #185
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tusenfryd blir røykfri

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg tror ikke jeg har lest EN røykediskusjon der overvekt eller eksos ikke er blitt dratt inn.

Det tror ikke jeg heller jeg har .

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 21:13   #186
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tusenfryd blir røykfri

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Den dagen det er en "utdødd rase" skal jeg feire i tre dager i strekk! Men jeg tviler på at den dagen er rundt hjørnet, desverre. Bare her i blokka er det flere barnefamilier der foreldrene røyker inne. Jeg vet det fordi jeg kjenner ungene og de stinker røyk så det holder (jeg har spurt dem også). Jeg blir så provosert at jeg ikke har ord.

Jeg også! I min omgangskrets er det knapt noen som røyer, heldigvis. Har en kompis som røyker, han er singel, og til og med han går ut og røyker - hjemme hos seg selv!

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 21:38   #187
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tusenfryd blir røykfri

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Den dagen det er en "utdødd rase" skal jeg feire i tre dager i strekk! Men jeg tviler på at den dagen er rundt hjørnet, desverre. Bare her i blokka er det flere barnefamilier der foreldrene røyker inne. Jeg vet det fordi jeg kjenner ungene og de stinker røyk så det holder (jeg har spurt dem også). Jeg blir så provosert at jeg ikke har ord.



Det er jo helt vanvittig. Jeg kjenner ikke et eneste menneske som røyker inne med unntak av Veslas 3 oldemødre. Og i hvert fall ingen med små barn. Det trodde jeg faktisk ingen gjorde lenger. :naiv:

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 21:44   #188
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.305
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tusenfryd blir røykfri

Søsteren min og hennes mann røyker inne med barna til stede. Jatta. Og flere i klassen til enern gjør det. Hun stinker røyk når hun har vært hjemme hos disse.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 21:45   #189
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tusenfryd blir røykfri

Helt fantastisk ... Det skulle vært ulovlig å røyke inne når det bor barn der.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 21:47   #190
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tusenfryd blir røykfri

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Helt fantastisk ... Det skulle vært ulovlig å røyke inne når det bor barn der.

Det kan jo bli det en dag.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 21:49   #191
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tusenfryd blir røykfri

Ja jeg håper på det. Husker jo den diskusjonen fra PK. Gud som røykerne tok av.

Personlig fatter jeg ikke at noen kan være IMOT det. Alt som kommer barn tilgode, som hindrer barn i å bli utsatt for omsorgssvikt er bra i mine øyne og burde være det i de flestes.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 21:51   #192
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tusenfryd blir røykfri

Jeg røyker selv, men røyker selvsagt ikke inne.
Røyking inendørs når man har barn kan ikke forsvares uansett.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 21:57   #193
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.305
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tusenfryd blir røykfri

Jeg har antageligvis blitt så anti-antirøyker fordi jeg har måttet sloss både i nærmeste familie og i svigerfamilie for å slippe at barna mine ble utsatt for passiv røyking. Og kampen pågår ennå i svigerfamilien. Søsteren min har skjønt poenget nå, heldigvis.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 21:58   #194
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tusenfryd blir røykfri

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Helt fantastisk ... Det skulle vært ulovlig å røyke inne når det bor barn der.

Ja, dessverre ser det ut som om lovregulering og trussel om straff er det eneste som kan få enkelte til å la være å røyke inne når de har barn boende i huset.

Jeg har flere barnløse venner som røyker ute.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 22:00   #195
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tusenfryd blir røykfri

Helt fint med røykeforbud på Tusefryd!
Men jeg vil likevel konstantere at jeg røyker, ute, og er hverken dum eller idiot.

Jeg var nok dum som begynte, men sånn generelt sett er jeg ganske smart .

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen

Sist redigert av Plipp : 11-05-07 kl 11:42.
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 22:04   #196
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tusenfryd blir røykfri

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg har antageligvis blitt så anti-antirøyker fordi jeg har måttet sloss både i nærmeste familie og i svigerfamilie for å slippe at barna mine ble utsatt for passiv røyking. Og kampen pågår ennå i svigerfamilien. Søsteren min har skjønt poenget nå, heldigvis.

Det er klart det påvirker deg og meningene dine.
Argumentene er stadig i bruk og må stadig forværres for at man skal forsøke å nå inn til mottager.
Der blir som meg og narkotika.
Jeg er super anti for jeg har sett på min egen bror hvor drittalt det er.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 10:57   #197
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tusenfryd blir røykfri

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Jøsses, så forutinntatt du er da. Hvorfor tror du jeg røyker?

Ja jeg beklager jo om jeg har misforstått deg, men generelt sett vil jeg si at dette i likhet med å lukke øynene for de helt konkrete helserisikoene man utsetter seg for ved røyking er usedvanlig godt utbredte forsvarsmekanismer hos mange røykere.
Å psyke seg selv ned ved å fokusere på hvor utrolig vanskelig det er å slutte er en effektiv måte å slippe unna problemet på.

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 11:13   #198
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tusenfryd blir røykfri

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Jeg kjenner en del øldrikkere som vil protestere heftig på det

Så får de drikke brus eller vann. :bestemt:

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no