Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvor gammel er denne spisestua?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-14, 20:19   #1
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor gammel er denne spisestua?

Jeg ELSKER gamle møbler har jeg funnet ut nylig, og denne skjønnheten av en spisestue fikk jeg tak i på finn til en slikk og ingenting. Jeg lurer veldig på hvor gammel den kan være? Selger hadde kjøpt den på loppis og pusset den opp og hun antok at den var fra omkring 1920. Jeg har en følelse at den er ganske mye eldre enn det, for finishen er ganske røff og "hjemmelaget". Bordet har mange "småfeil" om man kan si det sånn.

Er det noen som har peiling?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Screen Shot 2014-04-25 at 20.18.11.jpg (41,3 KB, 240 visninger)
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-14, 20:35   #2
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.605
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor gammel er denne spisestua?

Jeg hakke peiling, men jeg har et bord i mindre str som har helt lik finnish. Det er hjemmelaget og fra ca 1940. Om det er hjemmelaget så er det jo vanskelig å sette årstall siden folk rundt omkring kanskje hang litt etter trendene om man kan si det sånn. Fin var den jo uansett!

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-14, 20:46   #3
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor gammel er denne spisestua?

Stolene ser også ut som om de er "hjemmelaget", men de har såpass fine detaljer at jeg egentlig ikke tror de er det. De er bare gamle. Tror jeg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-14, 22:51   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor gammel er denne spisestua?

Kan du ta et nærmere bilde av mønsteret øverst på stolene? Det kan nok si en del om når det er i fra. Det har nok vært trefarget; mørklakket eller beiset. Om den er røff kan det være fordi noen har sandblåst eller lutet den på åttitallet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-14, 23:38   #5
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor gammel er denne spisestua?

Her er detaljbilde.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (213,4 KB, 37 visninger)
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-14, 23:40   #6
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor gammel er denne spisestua?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Kan du ta et nærmere bilde av mønsteret øverst på stolene? Det kan nok si en del om når det er i fra. Det har nok vært trefarget; mørklakket eller beiset. Om den er røff kan det være fordi noen har sandblåst eller lutet den på åttitallet.

Den har vært mørk (ser det under stolene). Og med røff så mener jeg ikke at treverket er røft, men mer at finishen ikke virker fabrikert. Det ser veldig håndlaget ut (ikke perfekt).

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-14, 23:50   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor gammel er denne spisestua?

Veldig mange møbler ble håndlaget til godt ut på femtitallet. Det var typisk bruksmøbler og bondemøbler. Bena på bordet og stolene er rokokko, men de trenger ikke være fra rokokkoperioden. Det er vel omtrent den mest "kopierte" stilen oppigjennom, som har kommet og gått i bølger.

Jeg tipper møblementet er et "folkelig" møblement fra ca 1920. Om du googler "spisestue 1920" vil du få opp ganske mange like.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no