Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva serverer jeg?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-17, 08:47   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.884
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Hva serverer jeg?

Jeg skal ha seks unge menn, en dame og kanskje to smårollinger på middag om et par dager. Vi skal jobbe sammen hele dagen og spise om kvelden. Det må med andre ord være noe jeg enten kan forberede kvelden før eller som kjapt laget. Forhåpentligvis spiser vi ute på terrassen og det kan gjerne være litt sommerlig mat, men det må ikke være det. Det er varslet fint vær, så vi kan godt ha mat det tar litt tid å spise.

Taco, lasagne og pizza utgår. Ris er ikke aktuelt tilbehør av diverse årsaker, men salat og brød av ett eller annet slag er mulig. Eller ganske frie tøyler.

Noen forslag?

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-17, 09:41   #2
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.471
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serverer jeg?

Grilling? Mye kan lages klart i forkant (marinering, bbq saus, dressinger, grillspyd, kalde salater som pastasalat og potetsalat) og selve grillingen bruker å være greit å få noen andre til å gjøre ... ( )

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-17, 10:09   #3
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.458
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serverer jeg?

Noe langstekt eller langkokt, tenkte jeg.

Leirgryte i ovnen med kjøtt og grønnsaker oppi, eller hel (ukydret) kylling oppi? Må kanskje ha veldig stor gryte da, siden dere blir så mange. Tre-fire timer på 120 grader.

Kjøttsuppe eller lapskaus? Kutte alt ferdig dagen før og la det koke par-tre timer.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-17, 10:18   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.134
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva serverer jeg?

Jeg har en oppskrift på langtidsstekt kyllinglår som høres veldig god ut. Ikke fått prøvd enda da, men skal nok til helgen.
Kyllingen kan stå i ovnen fra kvelden til du kommer fra jobb neste dag, eller fra morgenen til du kommer hjem. Saus lager man av kraften.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-17, 10:21   #5
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.833
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva serverer jeg?

Pulled pork? Kjøttet koser seg i crockpot eller i ovnen på svak varme hele dagen mens dere jobber og når dere skal spise tas den ut og rives fra hverandre og serveres med hamburgerbrød, coleslaw som du har laget dagen før og annet ønsket tilbehør.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-17, 10:31   #6
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.849
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva serverer jeg?

Kyllingsalat.

http://www.godt.no/#!/oppskrift/6915...-ananas/widget

__________________
When you know better, you do better.

Sist redigert av Ine : 06-07-17 kl 10:46.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-17, 10:56   #7
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.516
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serverer jeg?

Når dere er så mange og skal jobbe hele dagen, ville jeg laget noe som er lett å lage enorme mengder av og tilsvarende lett å fryse ned og ha som restemat. Altså ville det nok blitt en gryte av noe slag.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-17, 11:05   #8
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.603
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva serverer jeg?

Ja, enten gryte eller rett og slett spekemat. Det er godt når man har jobbet en del. Salt og mettende. Eggerøre, poteter, rømme, salat og flatbrød. Og ikke minst melon. Det er dugnadsmat for meg.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-17, 14:45   #9
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.884
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva serverer jeg?

Det høres ut som det blir grillmat og diverse salater. Har noen en god oppskrift på potetsalat uten den tradisjonelle hvite dressingen? Gjerne en slags oljedressing eller noe.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no