Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Eldre spisestue skal males, i hvilken "hvitfarge"?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-12, 11:40   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Eldre spisestue skal males, i hvilken "hvitfarge"?

Hvilken halvblank farge blir finest? Etter hva jeg har skjønt er det best med gulvmaling i hvert fall på bord og stoler, men på sjenk og skap kan jeg kanskje bruke annen halvblank maling? Det vaskes jo ikke på samme måten som bord og stoler.

Og ja, jeg s k a l male den. Så dere som ikke er enige i det, kan få slippe å kommentere
Jeg ønsker tips på hvilket avbrekk til hvitt som blir finest.

  Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 12:34   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eldre spisestue skal males, i hvilken "hvitfarge"?

Egghvit eller Bomull.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 23:19   #3
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Eldre spisestue skal males, i hvilken "hvitfarge"?

0500-n

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 08:11   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eldre spisestue skal males, i hvilken "hvitfarge"?

Sjel er en fin hvitfarge til møbler. Den er ganske offwhite da, bare så du er klar over det.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 10:35   #5
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eldre spisestue skal males, i hvilken "hvitfarge"?

Bomull

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 13:28   #6
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Eldre spisestue skal males, i hvilken "hvitfarge"?

Jeg har malt ett garderobeskap og en sjenk i fargen Bomull og er veldig fornøyd med den! :-)

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 13:30   #7
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Eldre spisestue skal males, i hvilken "hvitfarge"?

Tenker bomull blir gjennomgangsfargen i det sjuggerplømske hus haha - skal ha den på kjøkkenet også.

  Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 18:17   #8
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Eldre spisestue skal males, i hvilken "hvitfarge"?

Jeg har malt bordplata mi i egghvit - veldig blank. Hadde først halvblank - men, synes det ikke var såå fint. Den jeg har nå er så enkel å tørke over, ser så blank og fin ut atte. (Lady superblank (80) )

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 18:40   #9
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eldre spisestue skal males, i hvilken "hvitfarge"?

Jeg har malt møbler i letthet. I steden for gulvmaling lakket jeg bordplaten med halvblank lakk, da blir den mer bestandig mot vask og riper.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no