Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Nytt kjøkken, er Ikea ok?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-14, 20:50   #1
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Nytt kjøkken, er Ikea ok?

Har du evnt andre anbefalinger?

Min bror holder på å pusse opp en gammel bolig. Jeg har fått han til å innse at kjøkkenet må pusses opp helt. Han har brukt nærmere 300 000 på nytt bad, da synes jeg resten av huset også fortjener et løft. Litt maling holder ikke. Boligen er fra begynnelsen av 50-tallet og er aldri blitt oppgradert.

Hvor lønner det seg å kjøpe kjøkken? Er kvaliteten på Ikea sine kjøkken ok? Tenker han må få noen til å komme å måle opp kjøkkenet slik at det blir helt korrekt, men det tilbyr kanskje de fleste mot et lite beløp? Ser Ikea gjør det for 190,-.

Han er i tvil om han ønsker å ha integrerte hvitevarer, er det noe fordeler eller ulemper med det ene eller det andre? Jeg mener han bør ha integrerte, synes det er penere.

Hva bør han forvente et fullstendig oppgradert kjøkken vil koste når det gjelder innredninga? 70-80 000? Jeg gjetter vilt altså, har ingen formening.

Hele kjøkkenet må pusset opp, så tak og vegger og gulv skal selvsagt taes først.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 20:56   #2
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nytt kjøkken, er Ikea ok?

Vi har kjøpt IKEA kjøkken. Enkelt å montere opp og jeg synes det ser veldig br ut. Vi har et relativt stort kjøkken. Betalte 76 000 for Kjøkken, kjøleskap, oppvaskmaskin, stekeovn, micro og platetopp. Det var med frakt på 6000 kroner inkludert.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 20:59   #3
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt kjøkken, er Ikea ok?

Vi er veldig fornøyd med vårt Ikea-kjøkken, men det var nytt i august, så jeg skal ikke uttale meg om kvaliteten på lang sikt. Virker bra foreløpig!

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 21:18   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt kjøkken, er Ikea ok?

Ikea-kjøkken har gjort det veldig bra i test. Jeg har ikea både hjemme og på hytta og er veldig fornøyd. Det er pent å se på og utrolig praktisk og funksjonelt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 21:33   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt kjøkken, er Ikea ok?

Vi monterte Ikeakjøkken for endel år siden, og vi er i hvertfall fornøyd.

Hva vi ikke er fornøyde med, er vår egen skyld, vi skulle aldri ha valgt profilerte dører på skapene. De rillene er et lite helv... å holde reint.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 21:34   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nytt kjøkken, er Ikea ok?

Jeg synes IKEA har flotte kjøkken og vil nok ha det når det skal fornyes. Badet står for tur først.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 21:44   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt kjøkken, er Ikea ok?

Jeg har ikke hatt noe å utsette på våre ikeakjøkken.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 21:52   #8
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nytt kjøkken, er Ikea ok?

Takk for svar dere, trolig blir det nok kjøkken fra Ikea da etterhvert tenker jeg. Profilerte dører skjønner jeg han skal holde seg bort i fra.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 21:55   #9
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nytt kjøkken, er Ikea ok?

Vi kjøpte to nye kjøkken da vi bygde huset. Det ene var IKEA-kjøkken til utleiedelen og det andre var Aubo-kjøkken til hoveddelen. Det har absolutt vært ganger hvor jeg har angret litt på at vi ikke valgte IKEA-kjøkken til hoveddelen også da de har så mange fine løsninger og muligheter. Jeg tror nok at vi kunne ha fått et noenlunde likt kjøkken hos IKEA, men til halvparten av prisen. Vi fikk nemlig først prisestimat på Aubo-kjøkken til utleiedelen også, men valgte å tegne en noenlunde lik løsning hos IKEA bare for å sjekke prisforskjellen, og da ble IKEA halvparten så dyrt enda vi hadde lagt til noen ekstra skap. Nå har vi ikke bodd der og brukt det selv, men jeg har spurt leietakerne litt om kjøkkenet og det har vært gode tilbakemeldinger (og det så helt fint ut da jeg var der for visning i dag, men jeg studerte det jo ikke akkurat).

Anbefaler å ta en liten runde i tegneprogrammet til IKEA for å sjekke hvordan man havner ut sånn prismessig sett. Kjøkkenet vi har i utleiedelen har godt med skapplass, og kom kun på rett over kr 20 000. Det består oppe av 3 doble overskap, 2 hjørneoverskap, 3 overskap og 1 ventilatorskap. Nede er det 2 store hjørneskap med karusell/vifteformet uttrekksskuffer (om jeg husker riktig), 1 avfallsskap med sortering, bred kolonialskuff med 3 skuffer, 1 vanlig underskap og 1 høyskap til integrert kjøleskap/frys. Vi valgte å ikke ha integrert komfyr og oppvaskmaskin da vi i utgangspunktet ikke hadde tenkt å leie ut med hvitevarer. Dersom han skal ha integrerte hvitevarer er det lurt å tenke over at det er plass til høye middagstallerker i oppvaskmaskinen (kjenner noen som fikk en lei overraskelse der), og at det ikke blir for varmt i kjøleskapet.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 22:20   #10
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt kjøkken, er Ikea ok?

Jeg har akkurat montert opp IKEA-kjøkken hos en venninne, og det er enkelt og blir veldig bra.
Vi fikk flott hjelp på varehuset, og alle mål stemte på en prikk. Vi hadde målt selv.

Integrerte hvitevarer kan være fint, men det kan også være fint å bryte opp med noe annet.
Og kjøleskapet blir mindre og grunnere.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 22:23   #11
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt kjøkken, er Ikea ok?

Jeg hadde ikea i forrige hus, HTH nå. Det er minimale forskjeller. Litt bedre finish på det vi har nå, men ikea var helt greit.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-14, 14:09   #12
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nytt kjøkken, er Ikea ok?

Hvitevarene blir litt mindre som integrerte, vær obs på det.

Vi har kjøpt ferdigprosjektert bolig med dette inkludert, jeg synes kjøleskapet er altfor grunt. Kan f.eks ikke ha en halvannen liters brusflaske liggende.

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-14, 19:07   #13
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nytt kjøkken, er Ikea ok?

Takk for tips om at hvitevarene blir noe mindre som integrert. Er nok lurt å ta det i betraktning.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-14, 19:14   #14
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nytt kjøkken, er Ikea ok?

Ikea er helt ok, men ville kjøpt hvitevarer andre steder. Integrert er penest, og jeg ville valgt det, men hadde valgt frittstående kjøleskap fordi plassforskjellene er så stor.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-14, 19:36   #15
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nytt kjøkken, er Ikea ok?

Vi har integrert kjøleskap/fryser fra Ikea. Frostig BCF228/64 (klarte ikke å linke direkte til det, noe galt med Ikea sine sider).

Det har større plass enn de fleste integrerte kjøleskap, og det er ikke noe problem å få plass til liggende 1,5 liters flasker for eksempel. Veldig fornøyd. Er også fornøyd med platetopp (billigste induksjonsplatetopp de hadde) og stekeovn. Oppvaskmaskin er kjøpt et annet sted.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-14, 23:51   #16
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt kjøkken, er Ikea ok?

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

Hvitevarene blir litt mindre som integrerte, vær obs på det.

Vi har kjøpt ferdigprosjektert bolig med dette inkludert, jeg synes kjøleskapet er altfor grunt. Kan f.eks ikke ha en halvannen liters brusflaske liggende.

Vi har også integrert kjøleskap fra Ikea og det er egen hylle til flasker, 1,5 L liggende.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 08:30   #17
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nytt kjøkken, er Ikea ok?

Vi har fra Kvikk og er veldig fornøyd med det. Ikke så gale priser der heller.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 08:39   #18
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt kjøkken, er Ikea ok?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Vi monterte Ikeakjøkken for endel år siden, og vi er i hvertfall fornøyd.

Hva vi ikke er fornøyde med, er vår egen skyld, vi skulle aldri ha valgt profilerte dører på skapene. De rillene er et lite helv... å holde reint.

ja, aldri mer riller på kjøkkenskap.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no