Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Lysmansjetter til enkel lysestake

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-14, 23:14   #1
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lysmansjetter til enkel lysestake

I bryllupsgave fikk vi gavekort, og kjøpte i den forbinde en Black & Blum Loop lysestake i stål. Kjempefin, dødstøff osv osv....

Men, utrolig upraktisk siden alle forsøk på å tenne lys, ender med stearin som renner nedover både på selve staken og på bordet Det er nærmest umulig å få lysene til å stå rett, og det må for all del ikke være den minste trekk noe sted i huset. Vi har med andre ord ikke fått brukt den så mye som jeg hadde tenkt.

Det jeg nå lurer på er om jeg kan finne lysmansjetter som kan passe uten at det ser helt teit ut. Designet er jo litt sånn "alt annet enn shabby chic", så det må matche i linjer og stil. Hjelp?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image_191.jpg (7,4 KB, 46 visninger)
__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 10:14   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lysmansjetter til enkel lysestake

Begynn med å kutte ut IKEA-lysene. Kjøp noen dyrere lys med mer stearin som ikke renner så mye.

Lysmansjetter er djevelens og alle brannstifteres verk. (Litt preget av en unge som tente lys før vi dro hjemmefra og var borte i 5 timer. Kom hjem til nedbrent lys, heldigvis ikke nedbrent hus. Som det ville ha vært med lysmansjetter.)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 10:20   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lysmansjetter til enkel lysestake

Jeg tror det fins enkle lysmansjetter av glass og kanskje metall, uten noe fjær og fjas. Bare en liten runding som kan fange opp stearin.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 10:38   #4
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lysmansjetter til enkel lysestake

Noe sånt kanskje:http://www.nuance-scandinavia.no/sho...het-staal.aspx

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 10:56   #5
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.852
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lysmansjetter til enkel lysestake

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg tror det fins enkle lysmansjetter av glass og kanskje metall, uten noe fjær og fjas. Bare en liten runding som kan fange opp stearin.

Ja, det må vel være det eneste rette her. De Senna viser var jo fine, og det finnes også enkle varianter i glass.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 12:23   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lysmansjetter til enkel lysestake

I gamle dager var det vanlig med enkle lysmansjetter i glass. Disse kan du ofte finne i bruktbutikker og hos Fretex for en billig penge.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 23:10   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lysmansjetter til enkel lysestake

Jeg har også Loop fra Black+Blum. Kjøpte den for mange år siden og trodde jeg skulle elske den, men jeg alt annet enn elsker den. Har samme problem som deg. Aldri vært borti verre stake, og jeg har faktisk ødelagt et bord. Nei, jeg tuller ikke. Det er ødelagt. Og vet dere at det faktisk er fjæring i den lysestaken?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 23:53   #8
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lysmansjetter til enkel lysestake

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har også Loop fra Black+Blum. Kjøpte den for mange år siden og trodde jeg skulle elske den, men jeg alt annet enn elsker den. Har samme problem som deg. Aldri vært borti verre stake, og jeg har faktisk ødelagt et bord. Nei, jeg tuller ikke. Det er ødelagt. Og vet dere at det faktisk er fjæring i den lysestaken?

Ikke sant? Typisk sånn "fin i teorien"-interiørdings, helt umulig i praksis! Fjæring, ja, Skikkelig sprett og sving

Jeg prøver meg på lenken til Nuance, det var noe sånt jeg tenkte. Smått og godt uten for mye dill. Jeg NEKTER å gi meg, for den er jo veldig, veldig stilig

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no