Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Utemøbler som ikke er helt som alle andre?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-16, 09:58   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Utemøbler som ikke er helt som alle andre?

Vi har plutselig en balkong, og trenger møblement. Jeg har et søk gående på Finn og har i utgangspunktet lyst til å kjøpe brukt eller lage selv, men jeg har også lyst til å "se hva som finnes der ute".

Jeg har tittet på IKEA, Bohus, Skeidar, Room og Home&Cottage, men har ikke funnet noe. Det meste er enten gigantisk eller mock-sørlandet, og i tillegg er det jo kjempedyrt!

VI ser etter noe vi både kan slange oss på og sitte på når vi spiser, og vi har ikke allverdens med plass. Balkongen er 150 bred, og 350 lang, men på grunn av døra kan vi nok ikke ha noe som er lenger enn 2 meter på den veggen.

Hvilke leverandører av hagemøbler har jeg gått glipp av? Og regnskogstre er uaktuelt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 10:04   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?

Hagesentre har slike ting. Europris har endel. Men, ja, hagemøbler er dyrt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 10:05   #3
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?

Jeg vet ikke hva du tenker om hvordan det skal se ut, men vi kjøpte hjørnesofa med spisebord på Fix Bolig i fjor, og det er foreløpig den eneste av den typen jeg har syntes var skikkelig GOD å sitte i. Og jeg brukte maaaaange timer i fjor sommer på å ligge i den og.

Jeg tror det er den samme som er vist på midten øverst her: http://www.fixbolig.no/


Edit: ser at den er 244x195, det blir litt for stort for kravene deres...

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 10:12   #4
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?

Vi kjøpte dette settet i fjor:

https://www.netthandelen.no/product/3040187

Med denne i tillegg:

https://www.netthandelen.no/auction/...øbler/22721726

Pris vil jo variere der, men det kom på 4000 inkludert frakt (og inkludert puter) for oss. Bambus er vel og ganske miljøvennlig, med tanke på at det veks såpass hurtig, trur eg.

Vi er på andre sesongen nå, så det er vanskeleg å seie noko om slitestyrke. Men eg liker det i alle fall, fordi det har eit lettare uttrykk enn dei litt massive rottingmøblene som er "overalt".

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 10:14   #5
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?

Google DIY outdoor furniture - eller søk på det på Pinterest. Mange gode ideer.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 10:14   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?

Ja, har sett på de bambusmøblene! De er fine.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 10:16   #7
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?

kiil.no

Benzo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 10:17   #8
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?

Vi har en sånn standard hjørnesofa i kunstrotting, med masse puter og bord i spisebordhøyde til.

For meg har en slik sofa revolusjonert utetiden. Jeg elsker å trekke beina oppi sofaen, lene meg tilbake og faktisk kunne både sitte og ligge behagelig.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 10:21   #9
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, har sett på de bambusmøblene! De er fine.

Eg liker dei veldig godt.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 11:44   #10
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?

Jeg har også rottingmøbler, fra Plantasjen. Men jeg ender som regel opp i å sitte på spisestuesettet fra IKEA merker jeg



Noe sånt da? Med bord?


Eller sånt?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 11:56   #11
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?

Du vil ha en sofa hvor du kan ligge komfortabelt utstrakt. Hilsen sofaslasken.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 12:06   #12
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Du vil ha en sofa hvor du kan ligge komfortabelt utstrakt. Hilsen sofaslasken.



Vi har visst også det settet fra IKEA som Nessie viser. Jeg sitter virkelig ikke komfortabelt i det. Kanskje kroppen min er en ligger, og ikke en sitter?

Tallulah, er DU en sitter eller en ligger? Viktig avklaring

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 12:07   #13
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?

Eg er ein ligger som er gift med ein sitter og anbefaler kombinasjonen sofa/stol.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 12:10   #14
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?

Jeg er så innmari en ligger.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 12:10   #15
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg er ein ligger som er gift med ein sitter og anbefaler kombinasjonen sofa/stol.

Jeg er også gift med en sitter. Derav anskaffelse av sitte-sett fra IKEA. Han ville tilogmed ha lenestol foran tvn

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 12:17   #16
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Du vil ha en sofa hvor du kan ligge komfortabelt utstrakt. Hilsen sofaslasken.

Tror jeg ville valgt det og, men det kommer an på hva det skal brukes til også. Snekre selv av paller?

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.



Vi har visst også det settet fra IKEA som Nessie viser. Jeg sitter virkelig ikke komfortabelt i det. Kanskje kroppen min er en ligger, og ikke en sitter?

Tallulah, er DU en sitter eller en ligger? Viktig avklaring

Er nok fordi de rottingmøblene blir litt kort i ryggen til at jeg sitter godt. Så da blir det de IKEA møblene med puter oppi, og føttene på bordet

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 12:22   #17
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?

Ville fiksa en sånn.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 12:31   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.


Tallulah, er DU en sitter eller en ligger? Viktig avklaring

Vi er tre (eller: 2,5, se forklaring nederst) liggere. Det er ikke uten grunn at vi har en sofa som er én meter dyp og 2,5 meter lang + sjeselong.

Men! Viktig poeng: Siden balkongen er såpass liten så må det være en sak som både kan ligges i, og sittes i for å spise. Dvs. litt høyere enn de helt lave sakene, litt dypere enn vanlige spisemøbler og et høyt bord. Jeg tenker en hjørnesak til høyre på balkongen med bord, og til venste for døra kan det stå en stol. For Høvdingen er nok litt som Nessie, han liker å sitte med ordentlig støtte i ryggen og beina på bordet.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 21-05-16 kl 13:07.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 13:02   #19
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?

Dere må nok ha en hjørnesak, ja. Den vi har fra IKEA har dessverre gått ut av sortimentet, men jeg synes den er genial: Den er superslank og superlett av aluminium med tett plastnetting, dermed tar selve konstruksjonen nesten ingen plass, samtidig som den er maksimalt bred og dyp og veldig komfortabel på alle måter.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 13:07   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?

Det høres jo perfekt ut, Toffen. Så kan den sikkert jåles opp med noen stilige hawaiiskjortemønstrede puter! Kanskje jeg finner en brukt på Finn? Husker du hva den heter, eller har et bilde av den? Jeg husker ikke hvordan den ser ut.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no