Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Farge, eller ikke farge, det er spørsmålet /stua/

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-16, 10:42   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Farge, eller ikke farge, det er spørsmålet /stua/

Jeg er så usikker på hva vi skal gjøre med stua, rent fargemessig og materialmessig. Veggene er pr i dag striebelagt, hvitmalt og ganske skitne. Stria er ikke pen, men det er et alt for stort prosjekt å fjerne den, så jeg tror vi rett og slett må leve med den.

Stua er stor, rundt 50 m2, og todelt i spisestue og stue. Den har mye lys med sør- og østvendte vinduer, stor peis og mellom de to delene er det en liten vegg som går omtrent 1/3 inn i rommet.

Vi har mye teakmøblement (bord, hyller, skjenk), grå sofa, en oransj platehylle og hvite bokhyller. Mye av kunsten vår er av en eller annen grunn grønn. Jeg vil si at fargepaletten er oransj/grå/petrol/grønn. Stil: midcentury modern / scandinavian retro.

Hva gjør vi med veggene? Skal vi beholde dem lyse, eller skal vi gå litt mer crazy med fargene? Siden stua er såpass stor er jeg litt tvilende til å male hele i en mørk farge. Jeg har lenge tenkt på tapet, men de jeg liker blir også too much over hele. Det er selvsagt mulig å tapetsere en vegg, men hva gjør jeg da med resten? Maler i en lys tone som matcher? Bare har en nøytral lys?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-16, 10:54   #2
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge, eller ikke farge, det er spørsmålet /stua/

Jeg synes dere skal male i en farge.

Hva slags grønn er det? Kamogrønn? Limegrønn?

Litt avhengig av grønnfarge synes jeg en mintgrønn fungerer veldig fint som et bakteppe.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-16, 10:58   #3
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farge, eller ikke farge, det er spørsmålet /stua/

Vi har hatt en grusom midlertidig stue i ti år, men hvit Jotaplast og mange ulike strier under.

Nå har vi fått lagt tapetfornyer, en litt tykk og kostbar type. Malt Minty Breeze og Soft Mint, eller vi er ikke helt ferdig, men det blir veldig bra. Mannen synes det har vært mye hardt arbeid, og angrer nesten på at han ikke la tynn gips, sparklet og malte. Vi er sikkert veldig 2014 hjemme, men vi er ikke så nøye på akkurat det.

http://lady.inspirasjonsblogg.jotun.no/minty-breeze-2/

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-16, 11:02   #4
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Farge, eller ikke farge, det er spørsmålet /stua/

Vi malte stua i Green harmony for noen måneder siden og er veldig fornøyd med resultatet.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-16, 11:03   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge, eller ikke farge, det er spørsmålet /stua/

Jeg tror ikke mint funker på stua. Det blir for sterilt, liksom. Det grønne i kunsten er ulike varianter av primærgrønn. Gress, furu, skog, skittengrønn. Alle fargene er ganske skitne, egentlig. Både petrolfargen i putene og i en lampe, og det oransje i hylla og i trekket på spisestuestolene er en skitten variant.

Dette er et av bildene våre:


Dette et annet:


og denne:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-16, 11:03   #6
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge, eller ikke farge, det er spørsmålet /stua/

Dere trenger ikke leve med strien, altså! En gjeng "altmulighåndverkere" (for å ikke si "polakker") helsparkler den på en dag eller to, det trenger virkelig ikke koste mange kronene å få gjort! De jobber hvitt også, nu til dags. Pass på å studere dem nøye mens de jobber, og plukk opp teknikken. Det er arbeid det virkelig er tigangeren, om ikke mer, på tidsbruk om man gjør det selv, vs lar noen som kan det, gjøre det...

Farge er jeg litt blank på, men er fondvegg et alternativ? Den mintgrønne elelr oransje i paletten til observatøren på en lang bakvegg bak spisestuen?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-16, 11:06   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge, eller ikke farge, det er spørsmålet /stua/

Jeg tror din og min oppfattelse av "ikke mange kronene" er ganske ulik, Poly.

Jeg lurer litt på fondvegg. Da kunne vi jo gjort noe litt sprekere på en vegg, framfor å male alt i samme farge.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-16, 11:09   #8
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge, eller ikke farge, det er spørsmålet /stua/

Neida, jeg er ganske gjerrig, så det tror jeg ikke.

Det koster ikke så mye mer enn de kostnadene man har til maling uansett. En mye billigere løsning enn mye annet, som tapetfornyer og sånt.

Og så finnes det sikkert youtube-tutorials på hvordan helsparkle, og dere er jo et par handy folk, så dere fikser det sikkert fint selv også. Selv JEG har klart å helsparkle et rom, liksom.

Helsparkling er undervurdert.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-16, 11:10   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge, eller ikke farge, det er spørsmålet /stua/

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Neida, jeg er ganske gjerrig, så det tror jeg ikke.

Det koster ikke så mye mer enn de kostnadene man har til maling uansett. En mye billigere løsning enn mye annet, som tapetfornyer og sånt.

Gi meg en pris da! Jeg har virkelig ikke peiling.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-16, 11:18   #10
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.033
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Farge, eller ikke farge, det er spørsmålet /stua/

Jeg syns fremdeles Valmuesøster funker til alt, samtidig som den ikke er steril. Hva endte du opp med på kjøkkenet?

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-16, 11:22   #11
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farge, eller ikke farge, det er spørsmålet /stua/

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Gi meg en pris da! Jeg har virkelig ikke peiling.

Tapetfornyer i litt tykkelse kostet 400,- pr rull og dekker 6 kvm. I tillegg kommer et par spann med lim og tre støk maling på toppen.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-16, 11:25   #12
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.306
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge, eller ikke farge, det er spørsmålet /stua/

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Dere trenger ikke leve med strien, altså! En gjeng "altmulighåndverkere" (for å ikke si "polakker") helsparkler den på en dag eller to, det trenger virkelig ikke koste mange kronene å få gjort! De jobber hvitt også, nu til dags. Pass på å studere dem nøye mens de jobber, og plukk opp teknikken. Det er arbeid det virkelig er tigangeren, om ikke mer, på tidsbruk om man gjør det selv, vs lar noen som kan det, gjøre det...

Farge er jeg litt blank på, men er fondvegg et alternativ? Den mintgrønne elelr oransje i paletten til observatøren på en lang bakvegg bak spisestuen?

Du kan godt gi beng i å skrive "polakker", parantes eller ei, synes jeg.

De polske arbeiderne som jobber for mitt firma har for øvrig jobbet hvitt de siste ti årene, i motsetning til en del av de helnorske firmaene som foreslo svart betaling da jeg la ut jobb på mittanbud for et års tid siden.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-16, 11:38   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge, eller ikke farge, det er spørsmålet /stua/

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Jeg syns fremdeles Valmuesøster funker til alt, samtidig som den ikke er steril. Hva endte du opp med på kjøkkenet?

Jeg har bestilt prøve på den gule polkadottapeten, og tar det derifra. Valmuesøster er fremdeles med i vurderingen der inne. Jeg skulle gjerne funnet fargekoden på den, riktignok, slik at jeg kunne kjøpt den hos min lojale fargehandler som ikke fører Nordsjö.

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Tapetfornyer i litt tykkelse kostet 400,- pr rull og dekker 6 kvm. I tillegg kommer et par spann med lim og tre støk maling på toppen.

Takk, da har jeg litt å sammenlikne med. Jeg ser av 10 år gamle priser at det koster fra 7500 og oppover å helsparkle 50 m2, og forskjellen da er jo at man må ta alt på en gang, man kan ikke spre kostnadene utover tid.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-16, 11:51   #14
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge, eller ikke farge, det er spørsmålet /stua/

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Du kan godt gi beng i å skrive "polakker", parantes eller ei, synes jeg.

De polske arbeiderne som jobber for mitt firma har for øvrig jobbet hvitt de siste ti årene, i motsetning til en del av de helnorske firmaene som foreslo svart betaling da jeg la ut jobb på mittanbud for et års tid siden.

Beklager, du har rett.

Jeg mangler et godt ord for disse altmulighåndverkerselskapene som nesten alltid består av polske arbeidsfolk som sjonglerer en blanding av snekring, sparkling, maling og småjobber, men ikke er "malerfirma", "tømrer", etc., sjelden har fagbrev og tradisjonelt ofte har tilbudt "svart, hvitt eller grått?" som betalingsmåte, men nå stort sett har fått veldig orden i sysakene. Jeg syns de et strålende innslag i markedet og mye lettere å forholde seg til enn mange av de mer tradisjonelle norske selskapene som er strukturert som mer "siloselskaper", der du får masse koordineringsmikk. Ikke ment degraderende, altså, den parantesen, men ser at den ikke falt heldig ut.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-16, 11:53   #15
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.306
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge, eller ikke farge, det er spørsmålet /stua/

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Beklager, du har rett.

Jeg mangler et godt ord for disse altmulighåndverkerselskapene som nesten alltid består av polske arbeidsfolk som sjonglerer en blanding av snekring, sparkling, maling og småjobber, men ikke er "malerfirma", "tømrer", etc., sjelden har fagbrev og tradisjonelt ofte har tilbudt "svart, hvitt eller grått?" som betalingsmåte, men nå stort sett har fått veldig orden i sysakene. Jeg syns de et strålende innslag i markedet og mye lettere å forholde seg til enn mange av de mer tradisjonelle norske selskapene som er strukturert som mer "siloselskaper", der du får masse koordineringsmikk. Ikke ment degraderende, altså, den parantesen, men ser at den ikke falt heldig ut.

"Altmulighåndverkere" holder i massevis, synes jeg.

(Skjønner greien, altså. Men kan ikke la være å ri kjepphesten.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-16, 11:54   #16
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge, eller ikke farge, det er spørsmålet /stua/

Hva med fargen som er på ljåen til Grim reaper?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-16, 11:59   #17
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge, eller ikke farge, det er spørsmålet /stua/

"Lei en gjeng polakker til å helsparkle" høres jo ikke bra ut, jeg hører det, altså, men fra min side bunner det i den hemningsløse begeistringen og beundringen jeg følte da jeg så to polske håndverkere sette i gang og bare grasiøst og lynraskt og perfekt gjøre den jobben jeg hadde brukt UKER på i et annet rom. Det er som når jeg ser folk slår hjul eller flikkflakk, det ser helt UMULIG og veldig imponerende ut. Men fortsatt en stereotyp, selvsagt, de fleste polakker er sikkert helt gjennomsnitlige sparklere, og det finnes flust av andre folk som er kanongode på det, men de som har imponert MEG er polske.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-16, 12:02   #18
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.306
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge, eller ikke farge, det er spørsmålet /stua/

Skal ikke se bort i fra at alle latvierne, esterne, litauerne og hviterusserne som er i det markedet føler seg litt diskriminert, da.


Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-16, 12:12   #19
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge, eller ikke farge, det er spørsmålet /stua/

Ikke sant!!?? Og rumenerne!


(Seriøst, polakkene kan le hele veien til banken, altså. De har de siste 10-15 årene vært utrolig flinke til å bygge kompetanse og utdanne folk på mye mer enn håndverkertjenester, og er i ferd med å ta over markedet for mye, mye mer enn sparkling og maling. De gjør HR, IT, regnskap, etc. for veldig, veldig mange norske og europeiske selskaper, og jeg tror vi kommer til å våkne opp en dag og lure seriøst på hva som skjedde med alle de arbeidsplassene. Så "polakk"-ordet er i ferd med å få helt nytt innhold).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-16, 13:27   #20
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.996
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farge, eller ikke farge, det er spørsmålet /stua/

Hva sitter stria fast på?

Et alternativ som kan konkurrere prismessig med å leie inn "altmulighåndverkere", som tar tid, men som dere kan gjøre selv: Da vi tok stua nappet vi ned veggplatene som strietapeten satt på, smalt opp nye sponplater, grunnet dem og tapetserte. Vi skulle bytte listene uansett, ellers er det lurt å ha samme dimensjon på veggplatene.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no