Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

God og enkel ostekake?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-17, 21:12   #1
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

God og enkel ostekake?

Jeg skal lage en ostekake til lørdag, men jeg har ikke lagd det før. Er det veldig vanskelig å lage sånne med gelélokk? Den må kunne lages gluten- og laktosefri, så type kjeksbunn er fint. Noen som har en supergod og enkel oppskrift?

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-17, 21:23   #2
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: God og enkel ostekake?

Denne bruker jeg.
Jeg synes gelatinlokk av kjøpegelé er ganske kjedelig og smakløst så jeg lager gelé selv, men det er ikke vanskelig å lage gelélokk med gelépulver. Du blander bare pulveret i halvparten av vannmengden i forhold til det som står på pakken og heller over den stivnede ostekaken.

250 g søte kjeks, knuste
90 g smeltet smør

6 gelatinplater
500 g kremost
1 dl sitronsaft
125 g sukker
3 dl vispet kremfløte
1 pakke gelé

Bland knust kjeks og smør og press ut i bunnen av en smurt 23 cm springform. Sett kaldt 20 minutter. Legg gelatinen i bløt og smelt i halvparten av sitronsaften. Visp kremosten med sukker og resten av sitronsaften. Vend inn kremfløten og gelatinen. Sett kaldt 4 timer. Lag gelé med halvparten mengde vann og avkjøl helt før den helles over kaken. Sett kaldt til den har stivnet.



Men skal du ha en enda bedre ostekake må du bare lage denne fra Gastronomisk Institutt. Den er ovnsbakt, men det er ikke vanskelig å lage og den er veldig god.

15 Kornmo-kjeks
75 g sukker
½ ts kanel
8 ss smør, smeltet

700 g kremost naturell
150 g sukker
frøene fra 1 vaniljestang
2-3 ss sitronsaft
4 egg

5 dl lettrømme
7 ss sukker
frøene fra 1 vaniljestang

Kjør kjeks, sukker og kanel sammen i en food prosessor. Bland inn smør. Trykk ned i bunnen av en 26 cm springform og stek ved 175 grader i 10 min. Bland ost, sukker, vaniljestangfrø, og sitronsaft sammen i en food prosessor. Tilsett deretter ett egg om gangen til det blir en fin ostemasse. Fordel røren på bunnen. Stekes i ovn ved 120 grader i 30-60 min, avhengig av ovn. Den er ferdig når den har konsistens som karamellpudding (lett dissen).
Visp rømme, sukker og vaniljestang forsiktig sammen. Fordeles på ostemassen og stekes videre ved 120 grader i 3-5 min. Avkjøl og server med bringebærcoulis.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-17, 21:57   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God og enkel ostekake?

Hvis du vil ha en veldig enkel, men veldig god ostekake, så er dette den letteste jeg lager. Den er veldig god!

Kjeksbunn
300 g Digestive
100 g smør

Fyll
1 pakke sitrongele
2 dl vann
3 dl fløte
3 dl lettrømme
5 ss siktet melis
1 ts vaniljesukker
1 pakke Philadelphia naturell
(evt raspet skall av én sitron, kan fint sløyfes)


Gelelokk
1 pakke gele

Knus kjeksen og bland med smeltet smør. Sett ringen på en kakeform rett på et fat (eller bruk ostekakeform) og klem kjeksmassen flatt i bunnen. Pass på å tette godt igjen langs kanten. Sett i kjøleskap.

Ostekakefyll:
1. Lag sitrongelé etter anvisning på pakken, men bruk bare 2 dl vann. (Du kan også bruke andre typer gelé her, ikke vær redd for å eksperimentere litt.) Avkjøl.
2. Pisk fløten stiv.
3. Pisk så rømme, ost, melis og vaniljesukker til en smidig masse, visp blandingen godt slik at det ikke blir «osteklumper» i kremen.
4. Blandes så dette med den piskede kremen. Tilsett den avkjølte sitrongeléen og pisk videre til alt er blandet.
5. Hell ostemassen over kjeksbunnen
6. La stå i kjøleskapet til ostemassen er stiv.

Gelelokk:
Lag geleen etter oppskrift på pakken, avkjøl den. Hell forsiktig på toppen av kaken.

Personlig liker jeg bedre ostekake uten gelelokk, men fint er det jo.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-17, 22:03   #4
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: God og enkel ostekake?

Takk! Jeg trenger på ingen måte lokk, smak er desidert viktigst, så kan en ha bær eller noe oppå. Det er sekstiårsdagen til svigermor, så det skal være bra. Jeg skal bare lage litt mange andre ting, så må ikke komplisere livet for mye. Den fra gastronomisk ser jo fristende ut!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-17, 22:05   #5
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: God og enkel ostekake?

Jeg lager en som er veldig lik Niobe sin, og den får alltid mye skryt! Og er superenkel.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-17, 22:55   #6
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: God og enkel ostekake?

Jeg lager også tilsvarende Niobe sin oppskrift, ofte med nyrørt jordbær ved siden av, i stedet for gelé.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 00:25   #7
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.979
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: God og enkel ostekake?

Til gelelokk bruker jeg bare halvparten av vannet i en kjøpegelepakke, ellers blir den ikke "tett" nok som lokk.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 07:11   #8
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: God og enkel ostekake?

Takk for tipset, Pamina!

Jeg går nok for Niobe sin, ser jeg. Greit å slippe steking siden jeg skal bruke ovnen til mye annet. Kan jeg eventuelt droppe lokk på den og heller ha bær eller frukt på/til?

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 07:26   #9
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: God og enkel ostekake?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Takk for tipset, Pamina!

Jeg går nok for Niobe sin, ser jeg. Greit å slippe steking siden jeg skal bruke ovnen til mye annet. Kan jeg eventuelt droppe lokk på den og heller ha bær eller frukt på/til?

Ja, det går fint. Jeg lager forresten alltid den med full mengde vann i geleen til fyllet også.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 07:27   #10
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: God og enkel ostekake?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Takk for tipset, Pamina!

Jeg går nok for Niobe sin, ser jeg. Greit å slippe steking siden jeg skal bruke ovnen til mye annet. Kan jeg eventuelt droppe lokk på den og heller ha bær eller frukt på/til?

Jeg syns du kan det. Men lokk er ikke vanskelig om du bruker ferdiggele. Personlig syns jeg egentlig det er like godt uten.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 08:11   #11
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God og enkel ostekake?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Takk for tipset, Pamina!

Jeg går nok for Niobe sin, ser jeg. Greit å slippe steking siden jeg skal bruke ovnen til mye annet. Kan jeg eventuelt droppe lokk på den og heller ha bær eller frukt på/til?

Den Niobe sin er god - Ostekake er nesten det enkleste man kan lage, for det handler jo i stor grad om å blande, rett og slett

Jeg har ofte kesam vanilje i stedet for rømme i ostekake - det blir godt.

For øvrig er det veldig godt med kirsebærkompott til ostekake -(eller annen bærsaus) - jeg liker det bedre enn gelelokk av pulvergele, sånn smaksmessig sett.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 08:37   #12
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.879
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: God og enkel ostekake?

Denne er fantastisk god. Kombinasjonen av blåbær og hvit sjokolade gjør seg veldig bra. Skla heller ikke stekes.
Blueberry and White Chocolate Cheesecake
Ingredients:
200 g (7oz) plain digestive biscuits
100 g (3½ oz) butter
400 g (14oz) good-quality white chocolate, broken into pieces
250 g (9oz) full-fat cream cheese
250 ml (8½fl oz) double cream
250 g (9oz) mascarpone cheese
250 g (9oz) blueberries

Method:
Note: You will need a 20cm (8in) Non-stick springform cake tin.
Bash the bisquits in a resealable bag with a roling pin, or any other blunt instrument you can do serious damage with, until you have fine crumbs.
Melt the butter in a large saucepan then add the biscuit crumbs and mix to combine. Tip the butter and biscuit mix into the base of the springform tin and press down with the back of a spoon. Cover and place in the fridge to chill while you prepare the rest of the ingredients.
Place the chocolate in a heatproof bowl then set it over a small saucepan of barely simmering water, making sure the base of the bowl does not touch the water, and gently melt, stirring occationally.
Beat the cream cheese, cream and mascarpone in a large bowl with a wooden spoon until well combined. Stir through the white chocolate and lastly fold in the blueberries. Spread the mixture evenly over the top of the biscuit base, then cover and place in the fridge to chill and set for at least 2-3 hours.
Remove the cheesecake from the tin and serve in generous slices.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 09:55   #13
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: God og enkel ostekake?

Mange gode tips, takk! Jeg er ikke så redd for å lage gelélokk, men jeg synes kanskje det er vel så godt uten, i hvert fall når jeg ikke har tid til å lage den selv.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 10:52   #14
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: God og enkel ostekake?

Dropp gelelokket og legg heller på noe frukt som du liker. Lekkert. OStekakeoppskriften fra Detsøteliv er god.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 11:49   #15
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: God og enkel ostekake?

Ja, jeg går nok for det. Niobeoppskriften ser enkel og grei ut og trenger ikke ovn, så jeg tipper jeg går for den. Takk, dere!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 11:57   #16
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God og enkel ostekake?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Ja, jeg går nok for det. Niobeoppskriften ser enkel og grei ut og trenger ikke ovn, så jeg tipper jeg går for den. Takk, dere!

Den er veldig enkel, ja. Et tips: for å være sikker på at ikke ostemasse lekker ut av formen, så kan du la den stivne litt i bollen før du heller den over kjeksbunnen. Den stivner raskt, så en liten stund i kjøleskapet pleier å gjøre seg. Den kan bli litt flytende om man f eks. ikke gidder vente lenge nok på å avkjøle geleen. Har jeg hørt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 12:07   #17
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.815
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: God og enkel ostekake?

Jeg lager også en som er veldig lik Niobe sin. Det er godt med litt kanel i bunnen. Bland 1/2 ts kanel med den knuste kjeksen.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 13:04   #18
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: God og enkel ostekake?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Den er veldig enkel, ja. Et tips: for å være sikker på at ikke ostemasse lekker ut av formen, så kan du la den stivne litt i bollen før du heller den over kjeksbunnen. Den stivner raskt, så en liten stund i kjøleskapet pleier å gjøre seg. Den kan bli litt flytende om man f eks. ikke gidder vente lenge nok på å avkjøle geleen. Har jeg hørt.

Det høres ut som noe jeg kunne finne på også. Skal passe på det, takk!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-17, 17:03   #19
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: God og enkel ostekake?

Kaken ble kjempegod, tusen takk for tips og råd! Jeg brukte Niobeoppskriften og pyntet med blåbær og bringebær, og den ble veldig populær! Skal definitivt lages igjen ved en seinere anledning!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-17, 21:37   #20
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.816
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God og enkel ostekake?

Jeg laget en ostekake uten steking i helgen og den forsvant som dugg for sola.

To pakker safariekjeks knuses og legges i en stor form. Pisk 200 gram melis med to kartonger fløte og bland i 400 gram philadelphiaost eller annen kremost. Ha i to ss sitronsaft også. Spre ostemassen over kjeksen. Pynt med bær. Jeg brukte jorbær og blåbær Denne er laget på få minutter og er frisk og god.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no