Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Vi trenger bilder på veggene, hvor starter vi?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-10, 21:36   #121
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.786
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi trenger bilder på veggene, hvor starter vi?

Så göy at dere kjöpte det! Gleder meg til å se det rammet inn på plassen sin!

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-16, 15:15   #122
ArnvidAakre
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2016
Innlegg: 2
ArnvidAakre har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vi trenger bilder på veggene, hvor starter vi?

Kom egentlig inn her fordi jeg sjekket kommentarer til fineart.no - et nettsted jeg som billedkunstner ikke vil være del av selv om jeg har venner som er der. Bildene er bra de, det viktigste er at en finner bilder en selv liker - punktum (-:

PS - jeg er også forelder til to flotte jenter, dette er bare for å gi dere ett virkelig stort alternativ. Som sagt, det viktigste er at dere som vil ha kunst tar tilbake retten til å like akkurat det vi som foreldre og mennesker liker. Det er ingen gallerier eller kunsthistorikere som kan bestemme smak for oss.

Selv om jeg som kunstner ikke er begeistret for hvordan fineart.no driver, så kan jeg gi dere et alternativ som jeg selv liker. Det er uten sammenligning, verdens største nettbaserte galleri, Saatchi Art som ligger i LA. Opprinnelig en gren av Saatchi Gallery i London.

Dette handlet altså ikke om mine bilder, så jeg gir ikke linken til de på Saatchi - men jeg anbefaler dere å gå inn på SaatchiArt. Der kan dere være i timer, dager og måneder uten å få sett alt sammen.

Når vi ikke kommer oss ut på et galleri fordi minstemann skriker, eller eldstejenta trenger litt støtte med leksene, da kan vi likevel ha tid til å fly gjennom uendelige kunstopplevelser på SaatchiArt.com - med kunstnere fra hele kloden.

PS - om minstemann fortsetter å skrike, ta en pause med kunst browsingen, det kan jo være han har slått seg (-:

ArnvidAakre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-16, 21:10   #123
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi trenger bilder på veggene, hvor starter vi?

I grunn litt usikker på hva du vil frem til

Jeg har funnet mange fine bilder på fineart.no - og jeg har bestilt to derfra. Og det fungerte bra for meg. Du sier ikke så mye om hvorfor du ikke liker de da, men sånt er jo alltid smak og behag

Og personlig surfer jeg ikke så mye etter kunst at det går ut over min oppmerksomhet for barna

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-16, 21:34   #124
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi trenger bilder på veggene, hvor starter vi?

Har du vurdert å ha ord og dikt og sånt på veggen? ref en annen tråd

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-16, 05:30   #125
ArnvidAakre
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2016
Innlegg: 2
ArnvidAakre har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vi trenger bilder på veggene, hvor starter vi?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

I grunn litt usikker på hva du vil frem til

Jeg har funnet mange fine bilder på fineart.no - og jeg har bestilt to derfra. Og det fungerte bra for meg. Du sier ikke så mye om hvorfor du ikke liker de da, men sånt er jo alltid smak og behag

Og personlig surfer jeg ikke så mye etter kunst at det går ut over min oppmerksomhet for barna

Nessie, bra at det ikke går ut over barna (-:

Så til fineart.no - her sier jeg at jeg har venner som har bilder der, og mine venner gjør fantastiske bilder, bare så det er sagt
Det er som kunstner jeg ikke føler meg hjemme i oppsettet til fineart - men jeg kan gjerne kjøpe derfra. Gode bilder er gode bilder.

Til slutt, hva jeg vil frem til?

Enkelt og greit å si fra om at selv om det (selvfølgelig) finnes gode bilder på fineart.no, så er det andre steder det finnes enda flere bilder å velge fra. Et kunstverk koster tross alt noen kroner, men enda viktigere - en skal leve med kunstverket også. Et godt kunstverk kan bli en venn, og da kan det være greit å vite om andre nettsteder som har uante mengder av kunstverk. Det handler ikke om mengde, men om en ikke finner noe en helt liker ett sted - så ikke kjøp det, let videre og en vil til slutt finne et kunstverk som gir en noe langt mer en det å være dekorasjon.

Jeg kjørte opp noen bilder på et UK nettsted som virket etablert og sikkert, men når en bekjent bestilte et av mine bilder derfra, så har han enda - etter seks måneder ikke mottatt bildet. Fineart.no farer nok ikke med slikt 'tull', og det gjør heller ikke Saatchi Art.

Derfor er det jeg ville frem til, at en bør sjekke nettstedet slik at en vet at en kjøper fra et trygt sted (som f.eks. fineart og Saatchi Art). Det viktigste jeg ville si er likevel:
Bruk tid på å finne det bildet du virkelig, virkelig faller for - og da kan Saatchi Art være ett sted å kikke. Det var det jeg prøvde å få frem, håper jeg klarte det denne gangen Nessie

ArnvidAakre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-16, 09:31   #126
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vi trenger bilder på veggene, hvor starter vi?

Opprinnelig lagt inn av ArnvidAakre, her.

....

Selv om jeg som kunstner ikke er begeistret for hvordan fineart.no driver, så kan jeg gi dere et alternativ som jeg selv liker. Det er uten sammenligning, verdens største nettbaserte galleri, Saatchi Art som ligger i LA. Opprinnelig en gren av Saatchi Gallery i London.

Dette handlet altså ikke om mine bilder, så jeg gir ikke linken til de på Saatchi - men jeg anbefaler dere å gå inn på SaatchiArt. Der kan dere være i timer, dager og måneder uten å få sett alt sammen.

Takk for link - veldig mykje fint her!

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no