Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Nesbø: "Gjenferd" *SPOILER*

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-11, 23:18   #1
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.813
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Nesbø: "Gjenferd" *SPOILER*


Dør Harry eller ei? Er han den gamle mannen på kirkegården på slutten?


Sist redigert av Skilpadda : 21-06-11 kl 08:24.
Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 00:09   #2
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gjenferd *SPOILER*

Hvis du virkelig vil ha svaret så kan jeg fortelle deg det. (Men da sender jeg prikk eller pm.)

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 00:10   #3
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.813
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gjenferd *SPOILER*

Ja! *Vil vite*

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 00:12   #4
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjenferd *SPOILER*

tullebukk, du må jo lese boka!

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 00:13   #5
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.813
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gjenferd *SPOILER*

Jeg har jo lest boka.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 00:13   #6
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gjenferd *SPOILER*

Se prikk.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 00:14   #7
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gjenferd *SPOILER*

Ah - jeg trodde ikke du hadde lest boka - da hadde jeg jo ikke noe nytt å berette.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 00:16   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjenferd *SPOILER*

Tidenes cliffhanger i hvertfall.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 00:20   #9
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjenferd *SPOILER*

Leste den ferdig akkurat nå. Jeg tror ikke han døde, men jeg er åpen for andre tolkninger.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.

Sist redigert av Skilpadda : 21-06-11 kl 08:25.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 01:07   #10
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjenferd *SPOILER*


Jeg har ikke lyst å lese den ferdig hvis Harry dør.

__________________

Sist redigert av Skilpadda : 21-06-11 kl 08:25.
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 01:09   #11
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjenferd *SPOILER*

Det er åpen slutt - kan gå begge veier spørs om Nesbø bestemmer seg for å vri de siste dråpene ut av sitronen eller om han finner på noe nytt *krysser fingrene*


Sist redigert av Skilpadda : 21-06-11 kl 08:25.
Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 01:14   #12
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gjenferd *SPOILER*

/
Snakk om å være helt på jordet. Jeg trodde det var snakk om Harry Potter, ikke Harry Hole. Da må du bare se helt bort fra mitt svar, Bokormen. Kan jeg skylde på at det er sent, og at jeg egentlig sitter og jobber mens jeg surfer?

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 07:27   #13
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Gjenferd *SPOILER*

Jeg også sitter her og synes det er veldig rart å ikke forstå slutten på Harry Potter.

  Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 07:29   #14
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Gjenferd *SPOILER*

Bokormen - kan du for f**n spoilertagge den delen av HI med den siste setningen så ikke flere enn meg får den boka her ødelagt fordi de tror du snakker om den høy-filmaktuelle andre Harryen. Jeg er igrunnen veldig sur nå - denne boka har jeg gledet meg til i lang tid.

  Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 07:30   #15
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gjenferd *SPOILER*

Jeg kjente at jeg be passe muggen over at det manglet spoilertag, at en filmtråd var lagt i litteraturforumet, at overskriften ikke hadde noe med filmens tittel å gjøre, og over at jeg IKKE villle vite hvordan filmen sluttet, for en gangs skyld.

Og så forstår jeg at det ikke var Harry Potter. :flau.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 07:33   #16
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Gjenferd *SPOILER*

Jeg synes ikke det hadde vært rart at den ble spurt om en Harry Potter bok i disse tider. Det er nok en hel del som leser bøkene nå. Og spørsmålet om Harry dør eller ikke ut fra den siste traileren er heller ikke helt på jordet sånn sett. :fortsatt både forbannet og sur: Nevnte jeg at denne boka er det jeg gleder meg til når jeg går i mammaperm med sterk bekkenløsning om tre uker? At dette var en plan?

  Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 07:38   #17
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gjenferd *SPOILER*

Jeg tenkte at kanskje noen hadde sett filmen, og jeg hadde liksom ikke hatt lyst å vite at det er gammel mann i slutten av filmen.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 07:42   #18
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjenferd *SPOILER*

Spoilertags er en fin ting, ja. Og veldig lett å bruke.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 07:43   #19
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjenferd *SPOILER*

Kanskje en modde kan gå inn og gjøre det, slik at ikke flere får dagen sin ødelagt?

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 08:27   #20
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjenferd *SPOILER*

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Kanskje en modde kan gå inn og gjøre det, slik at ikke flere får dagen sin ødelagt?

Det kan en modde gjøre. Jeg har nå spoilertagget en del andre innlegg også.

Men et annet tips - sånn i tillegg til å bruke spoilertagger - er at hvis man vil at en modde skal gjøre noe, er det lurest å be en modde om å gjøre det. Å skrive det i tråden og håpe at en eller annen modde en eller annen gang skal lese det, det er ikke den mest effektive måten. Den mest effektive måten, hvis man vil ha noe raskt gjort, er å innrapportere og å skrive i kommentaren hva man vil ha gjort. Da blir det opprettet en tråd på Styrerommet, og den første modden som er logget på og ser det fikser saken.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no