Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Ratt og pedaler til PC - får ikke installert

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-08, 16:22   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Ratt og pedaler til PC - får ikke installert

Noen som har gode tips?

Har kjøpt et Microsoft Sidewinder precision racing wheel med pedaler, men får søren ikke til å installere det.
Får opp feilmelding som sier noe om at bare administrator får installere. Vel - jeg er administrator. Så får jeg opp en boks som sier at dette programmet har et kjent kompabilitetsproblem mot Vista, men om jeg vil kjøre allikevel. Klikker ok, og den pakker ut filene. Ny feilmelding om at finner ikke filen bla bla.
En skuffet liten gutt som hadde gledet seg til å spille, håper noen kloke hoder her har et tips?

  Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 17:38   #2
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ratt og pedaler til PC - får ikke installert

Bytte ut Vista?

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:11   #3
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ratt og pedaler til PC - får ikke installert

Hehe, ja det var et godt tips. Vista suger noe så inni gampræva.
Jeg er allikevel klar for å prøve en del andre ting FØR jeg gjør det.

  Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:23   #4
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ratt og pedaler til PC - får ikke installert

Er du sikker på at du trenger å installere dette programmet under Vista? Så lenge Vista finner rattet bør det ellers være tilgjengelig i spill, og en del justeirnger i henhold til rattet kan man normalt gjøre i spillet.

Har selv et Logitech-ratt, og så vidt jeg husker installerte jeg ikke noe som helst når jeg tok det i bruk under Vista. Hadde en MS-ratt tidligere, og mener jeg under XP da ikke trengte å installere noe ekstra.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:38   #5
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ratt og pedaler til PC - får ikke installert

Kanskje det er fordi det er en eldre utgave? Mener det ble sagt at det er fra 2004. Vista fant ikke noe ratt såvidt jeg kunne se, men jeg var så fiksert på den cd`n som fulgte med, og at det ikke funka, så kanskje jeg skal sjekke igjen i morrra.

  Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:49   #6
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ratt og pedaler til PC - får ikke installert

Et raskt Google-søk sier meg i hvert fall at dette skal fungere uten ekstra drivere.

Koble til rattet, vent så litt, og sjekk om det dukker opp i enhetsbehandlingen. (Kontrollpanel -> System -> Enhetsbehandling). Litt usikker på hvilket kategori det videre skal ligge under der.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:50   #7
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ratt og pedaler til PC - får ikke installert

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Kanskje det er fordi det er en eldre utgave? Mener det ble sagt at det er fra 2004. Vista fant ikke noe ratt såvidt jeg kunne se, men jeg var så fiksert på den cd`n som fulgte med, og at det ikke funka, så kanskje jeg skal sjekke igjen i morrra.

Er cd-en fra 2004? Bør kanskje heller sjekke MS sine websider for nye drivere/programvare i så fall.... Er vel ikke så merkelig at drivere fra 2004 ikke funker med et OS som kom flere år senere...

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 09:42   #8
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ratt og pedaler til PC - får ikke installert

Søk etter nye drivere var det første jeg gjorde. Det funket like dårlig.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no