Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Pallekarmurtehage

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-14, 08:08   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pallekarmurtehage

Jeg tenkte å starte selvbergingen på Øen, i tilfelle atomkrig. Da blir det meg og kakerlakkene. Og jeg må ha nok mynte til å være konstant dritings på mojito.

Anyway, det er skrint med jord der ute, og selv om vi planlegger å være der mye, må jeg ta høyde for at det er et feriested med noe odd tilgang til vann. Jeg tenkte derfor å lage 4-5 pallekarmbed i første omgang, med en svetteslange eller et enkelt vanningsanlegg etter hvert, og kjøre urter og jordbær og sånt som tåler nykkene til en accidental gardener.

Fiberduk nederst, så leca, så jord, eller? Må det være to i høyden? Og hvilke urter har best sjanse?

Jeg tenkte urter øverst, så noe ramsløk og gressløk og noe annet - kanskje litt salat? Er gulrøtter noe poeng? Også jordbær nederst. Hva mer?

Og ja, jeg kommer til å kjøpe ferdigkultiverte planter.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 08:10   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pallekarmurtehage

Abonnerer. Mannen min drømmer om å lage en slik og skal faktisk igang med det nå snart. Spent. Det er han som har de grønne fingrene i familien, jeg dreper alt jeg tar i. :hmmmfr:
Han får gratis pallekarmer på jobben, og så skal han visst male dem i sprelske farger.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 08:40   #3
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.695
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pallekarmurtehage

Fiberduk er bra, men du trenger egentlig ikke leca, bruk heller god jord innblandet kompost. Dersom du vil ha to i høyden (fint hvis det er snegler på Øen), bruk plast på innsiden slik at det ikke renner jord ut mellom nivåene. Det finnes også musebånd du kan spikre rundt toppen, snegler er ekkelt. For gulrøtter/poteter trenger du to høyder. Poteter er kult!

Hvis du skal ha 4-5 pallekarmbed, husk at det er snakk om ca 400liter jord pr stk hvis du har dobbel karm.

Jeg foreslår følgende (ting jeg har lykkes godt med selv):

Pallekarm 1:
Stauder (planter som kommer igjen)
Gressløk. Sett den i et hjørne, den kan bli svær.
Mynte. Oh yeah, baby. Husk at mynte er så ivrig at du kan få fnatt, plant den i potte i pallekarmen, den sprer seg som et uvær.
Sitronmelisse. Deilig i alle fruktsalater.
Sitrontimian. Herlig på foccacia.

Persille bør du kjøpe ny hvert år, samme med basilikum. De tåler sjelden vinteren, selv om persille er toårig. Den kan frø seg selv riktignok.

Se etter månedsjordbær (smultron). De kan du plante langs kanter, og de kommer igjen og igjen.

Du "må" også ha cherrytomater. Det holder med 4-6 cherryplanter i en pallekarm, de drikker masse vann. I den pallekarmen bør du lage en vanneanordning, feks dryppslange eller snu 4-5 1,5litersflasker på hodet når dere ikke er der.

Gresskar har du glemt. Det er kult! De blir svære og rare, så noen frø inne nå og ta de med ut etterhvert.

Jordbær kan være en todelt fornøyelse, men kjøp litt ulike sorter og se hva som funker best.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 08:45   #4
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pallekarmurtehage

Pallekar murte hage - jeg skjønner ikke sammenhengen her, men han er sikkert flink og det blir nok bra.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 08:50   #5
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pallekarmurtehage

Anbefaling: Du skal ha mynte i en egen krukke. De sprer seg med utløpere og er nok det siste som er igjen på jorda sammen med kakerlakkene.

Jeg kan sende deg mynte til å stappe i jorda.

Ting som funker fint hos meg:

Urter:
Rosmarin
timian
estragon (til bernaisen)
-alle er flerårige og kommer igjen.

i tillegg sår jeg flatbladet persille, dill, koriander, kjørvel og løpstikke.

Jeg har basilikum inne, jeg synes de sortene jeg har hatt er for tandre mot vær og vind, de trives ikke under 15 C. Og det hender at det er under 15 C.

Grønnsaker:
Salat. Jeg deler av med hyssing i striper på 15 cm. Og så sår jeg tre-fire frø ved siden av hverandre i den ene stripen. Neste uke sår jeg tre-fire frø i neste stripe. Og så videre i noen uker. Når de første er klare til høsting, sår du nye frø. Da slipper du å plutselig ha 20 salathoder som skal spises på en uke.

Samme med reddiker.

Jeg har to-tre salatvarianter.

Gulrot
Rødbeter
Grønnkål
Løk (av setteløk)
Poteter
Nero di Roma
Jordbær

Jeg anbefaler å ha fiberduk over kålvekster og salat, så ikke fluene får en fest. Tagetes er fint å plante med gulroten av samme grunn.

Gresskar er fint. Plant inne, legg svart fiberduk oppå jorda, klipp hull og plant plantene nedi hullene. Da hindrer du ugress, jorda holder seg var, og du slipper råte, fordi gresskaret ikke ligger rett på jord.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 08:55   #6
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.249
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pallekarmurtehage

Du kan få mynte hos meg, jeg har nok til å holde oss begge og resten av losjen drita hele sommeren.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 22:32   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pallekarmurtehage

FP, ass.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 22:33   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pallekarmurtehage

400 L jord, ja. Sees i august en gang.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 22:49   #9
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pallekarmurtehage

Basilikum bør du få av Ole Brumm, hun har en busk som har holdt seg i årevis. Og vel var det eneste som ikke ble spist opp av sneglefaen.

Salat sår du lett selv, kjøp salatmix, gjerne den fra Weibull som er sånn barnegreie (Plantasjen). Da får du Baby Leaf, i bunn og grunn. Det har jeg klart å få til i verandakasse, som ble etterlatt til seg selv.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-14, 00:04   #10
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.271
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pallekarmurtehage

Kan jeg få spørre om hvordan man hindrer katter i å drite i grønnsakshagen? :drittlei:

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-14, 01:02   #11
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pallekarmurtehage

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Kan jeg få spørre om hvordan man hindrer katter i å drite i grønnsakshagen? :drittlei:

Man kjøper et pulver på hagesenteret. Er ikke hjemme nå, så får ikke sjekket hva det heter. Det skal angivelig funke etter 7-10 dager. Vi har en nabolagskatt som har lagt sin elsk på en av pallekarmene.

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-14, 07:28   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pallekarmurtehage

Man anlegger det et sted med båndtvang for katter.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-14, 08:57   #13
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pallekarmurtehage

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Man anlegger det et sted med båndtvang for katter.

Ok, neste spørsmål: Korleis får ein bandtvang på kattar? :lei av å få hagen øydelagt av kattar:

Eg kan ellers anbefale squash. Det veks som berre det. Dei eg planta i fjor hadde forresten ein veldig stikkete stilk, så kanskje eg får ha grønnsakene i fred dersom eg plantar det rundt alle stadar.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-14, 09:03   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pallekarmurtehage

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg tenkte å starte selvbergingen på Øen, i tilfelle atomkrig. Da blir det meg og kakerlakkene. Og jeg må ha nok mynte til å være konstant dritings på mojito.

Hvordan har du tenkt å ordne spriten? :intrisert:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-14, 09:05   #15
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pallekarmurtehage

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Kan jeg få spørre om hvordan man hindrer katter i å drite i grønnsakshagen? :drittlei:

Bokstavelig talt? Drittlei, altså.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-14, 12:21   #16
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.345
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pallekarmurtehage

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvordan har du tenkt å ordne spriten? :intrisert:

Det kan jeg håndtere. I tilfelle atomkrig eller annen dommedagshendelse har vi store planer om å anlegge destilleri i kjelleren på Godset.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-14, 14:11   #17
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pallekarmurtehage

Sukkerroer i pallekarm. Blir nok bra.

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-14, 14:37   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pallekarmurtehage

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det kan jeg håndtere. I tilfelle atomkrig eller annen dommedagshendelse har vi store planer om å anlegge destilleri i kjelleren på Godset.

Nemlig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-14, 14:45   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pallekarmurtehage

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Persille bør du kjøpe ny hvert år, samme med basilikum. De tåler sjelden vinteren, selv om persille er toårig. Den kan frø seg selv riktignok.

Vår persille sår seg selv fin-fint!

Ang. jordbær, husk å klippe vekk de satelittene de får, ellers bruker den altfor mye krefter på å spre seg, og ikke så mye på å lage jordbær.

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Kan jeg få spørre om hvordan man hindrer katter i å drite i grønnsakshagen? :drittlei:

Legg hønsenetting over.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-14, 18:17   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pallekarmurtehage

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvordan har du tenkt å ordne spriten? :intrisert:

Jeg er kjemiker fra Gløshaugen. Nøff said.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no