Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Endring av prikkesystemet, Markedsplassen og M2

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-11, 22:22   #101
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.675
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endring av prikkesystemet, Markedsplassen og M2

Snopet.

Jeg gir 6 deilige poeng. :edel:

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 22:22   #102
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Endring av prikkesystemet, Markedsplassen og M2

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 22:23   #103
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endring av prikkesystemet, Markedsplassen og M2

Finn limen på nederste bildet.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 22:24   #104
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Endring av prikkesystemet, Markedsplassen og M2

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Finn limen på nederste bildet.

I Discworld bruker Krogsveen frosker.


Sist redigert av Cuyahoga : 21-06-11 kl 23:58.
Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 22:27   #105
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endring av prikkesystemet, Markedsplassen og M2

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

I Discworld bruker Krogsveen frosker.

Jeg er bare halvveis i "Guards! Guards!" enda, så det visste jeg ikke. Alt man kan lære på FP!

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 23:55   #106
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Endring av prikkesystemet, Markedsplassen og M2

Eyh! Spoilertags! Jeg har ikke lest den boken ennå!

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 23:57   #107
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.812
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endring av prikkesystemet, Markedsplassen og M2

Vi har muligens et sånt rom også.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 02:16   #108
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Endring av prikkesystemet, Markedsplassen og M2

Og jeg som bare bruker uleste meldinger aner ikke noensinne hvilket underforum jeg er på, så hva prikkene mine er verdisatt til der og da har jeg ikke peiling på.

Men jeg tror jeg skjønner hva Pia over her mener. Det er faktisk noen på dette forumet som er veldig gode på diskusjon av sak, uten å by på noe som helst fra sitt eget liv (jeg har flere eksempler på brukere som jeg vet hva mener, men som jeg ikke aner alderen på barna f.eks.). Og det er brukere som jeg vet det meste om livet til, inklusive svigermødre og fandens oldemor, uten at jeg vet hva de mener om skolesystemet i Norge (oppdiktet eksempel ja). Og jeg tror kanskje at jeg føler at jeg "kjenner" de som deler livet sitt bedre enn de som deler meningene sine, og derved heller ville foretrukket å handle fra de jeg "kjenner", dvs de som har delt bilder av barn, hendelser i livet osv. Men det blir uansett en veldig subjektiv måte å vurdere en bruker på, og man vet ikke hvem man kan stole på uansett i nettverdenen, så noen sjanser må man vel ta. Og nå har jeg vaset meg bort fra det jeg egentlig skulle si, så nå legger jeg meg!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 08:04   #109
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Endring av prikkesystemet, Markedsplassen og M2

Jeg vet ikke alder på barna til de fleste av brukerne jeg altså. Ikke på de jeg kjenner heller - de endrer jo alder skamløst hele tiden disse ungene, det kunne ikke vært mer ustrukturert om vi ikke var gomper likevel.

Men jeg føler jo at jeg kjenner folk likevel når jeg vet masse om hva de mener om ting og tang. Eller stilen. Jeg trenger ikke føle at jeg kjenner slekta til folk for å kjenne dem. (Bare tanken på at noen skal kjenne meg ut fra slekta mi er igrunnen ganske skummel. )

  Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 08:46   #110
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.373
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Endring av prikkesystemet, Markedsplassen og M2

Alderen på ungene mine står i signaturen, men bilder av dem har jeg ikke delt, fordi jeg ikke legger identifiserbare bilder av ungene på nett. Jeg har likevel delt f.eks fødselshistoier, prøvetid, men også litt meninger om kontantstøtte, skolevesen og andre rariteter. Så jeg tror muligens folk vet litt om meg, uten å vite alt om meg?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 20:36   #111
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.161
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Endring av prikkesystemet, Markedsplassen og M2

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Mulig jeg henger meg totalt opp i et lite sidespor, og jeg har ingen personlig interesse i dette egentlig, men jeg synes dette virker overraskende lite gjennomtenkt for FP å være.

Så utrolig forskjellige man kan være. Jeg syns det er en overraskende godt gjennomtenkt idé, jeg.

Etter mitt syn er FP mye mer et diskusjonsforum enn et foreldreforum. Det diskuteres både det ene og det andre, og hovedvekten er ikke akkurat på babyer og unger såvidt jeg kan se. Nettopp derfor vil det å premiere gode innlegg kunne være med på å fremme at det kommer flere gode innlegg. Ikke at jeg tror at det har sååå mye å si, egentlig, men alle monner drar.

For ikke å snakke om at det generelt sett ikke er bra for et forum at mye av aktiviteten foregår "på bakrommet". Den mest aktive delen av et forum bør være tydelig og oppe i lyset slik at man kan tiltrekke seg nye og interessante brukere. Ellers risikerer man rett og slett at forumet dør. Derfor er det bra at poeng på den ikke-offentlige delen av forumet bare gir ett poeng.

Dessuten er min erfaring at jeg har blitt mer kjent med de menneskene som har skrevet gode innlegg og som jeg har diskutert med så fillene fyker, enn med de som har delt for eksempel fødselshistorier. For all del - fødselshistorier kan være interessante, men jeg vet ærlig talt ikke om jeg blir så veldig godt kjent med den fødende bare fordi hun skriver om fødselen? For ikke å snakke om at jeg virkelig ikke blir bedre kjent med en FP-deltaker ved å se på bilde av ungen hans/hennes?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 21:21   #112
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endring av prikkesystemet, Markedsplassen og M2

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Mulig jeg henger meg totalt opp i et lite sidespor, og jeg har ingen personlig interesse i dette egentlig, men jeg synes dette virker overraskende lite gjennomtenkt for FP å være.

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg syns det er en overraskende godt gjennomtenkt idé, jeg.

Jeg er jo aller mest enig med Lille meg selvfølgelig, men samtidig så viser jo Pia en kjærlig lojalitet her, mens Lille! Meg!: Overraskende? /

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 22:35   #113
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Endring av prikkesystemet, Markedsplassen og M2

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er jo aller mest enig med Lille meg selvfølgelig, men samtidig så viser jo Pia en kjærlig lojalitet her, mens Lille! Meg!: Overraskende? /

Alltid! Ok, se bort i fra det at den stikker. Smiletrynet altså. Jeg fant ikke en som bare gir honnør.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 22:52   #114
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.161
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Endring av prikkesystemet, Markedsplassen og M2

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er jo aller mest enig med Lille meg selvfølgelig, men samtidig så viser jo Pia en kjærlig lojalitet her, mens Lille! Meg!: Overraskende? /

Ja, jeg vet. Jeg tenkte selvsagt på det mens jeg skrev mitt innlegg. Men samtidig tenker jeg at det jo er viktig å ikke slikke for mye rygg heller. Vil jo ikke ha brun tunge! For ikke å snakke om at jeg selvsagt ikke ønsker å framstå som en .




(Hvor brun blei egentlig tunga mi nå? :titte: )

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 22:54   #115
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endring av prikkesystemet, Markedsplassen og M2

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Ja, jeg vet. Jeg tenkte selvsagt på det mens jeg skrev mitt innlegg. Men samtidig tenker jeg at det jo er viktig å ikke slikke for mye rygg heller. Vil jo ikke ha brun tunge! For ikke å snakke om at jeg selvsagt ikke ønsker å framstå som en .




(Hvor brun blei egentlig tunga mi nå? :titte: )

Tunga?! Så ekkelt!
Du må da skjønne at du må bruke nesa som alle andre anstendige brown-nosere!

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 14:20   #116
Miraluca
Aktiv
 
Miraluca sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 218
Miraluca er litt kulMiraluca er litt kul
Standard

Sv: Endring av prikkesystemet, Markedsplassen og M2

Dette var ganske oppklarende ang prikker. Men eg lurte på en ting, eg er ganske fersk,så det sier jo seg sjøl at eg gir bare et poeng ved grønnprikking. Men hvordan funker det med røde prikker? Skalerer det på samme måte som de grønne? Altså et poengsfratrekk fra meg, mer for de som gir mer ved grønne osv?

Miraluca er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 14:27   #117
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.373
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Endring av prikkesystemet, Markedsplassen og M2

De røde er halvparten av verdien på de grønne du gir, avrundet.. ehh,nå blir jeg svimmel av å tenke opp og ned på minusskalaen... det blir avrunde opp til nærmeste heltall, mener jeg.

Den som gir 4 grønne gi -2 røde, det gjør også den som gior 5 grønne. Om hukommelsen min stemmer.

Den som gir en grønn gir også -1 rød da.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 14:29   #118
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.267
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Endring av prikkesystemet, Markedsplassen og M2

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

De røde er halvparten av verdien på de grønne du gir, avrundet.. ehh,nå blir jeg svimmel av å tenke opp og ned på minusskalaen... det blir avrunde opp til nærmeste heltall, mener jeg.

Den som gir 4 grønne gi -2 røde, det gjør også den som gior 5 grønne. Om hukommelsen min stemmer.

Den som gir en grønn gir også -1 rød da.

Hvis det du sier stemmer, så må man runde NED til nærmeste heltall.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 14:32   #119
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.373
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Endring av prikkesystemet, Markedsplassen og M2

Nei, for at når det er minustall så er jo -2 et høyere tall enn -3? Det er der jeg blir svimmel...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 14:33   #120
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.460
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endring av prikkesystemet, Markedsplassen og M2

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Hvis det du sier stemmer, så må man runde NED til nærmeste heltall.

Nei, opp, for vi opererer med negative tall på røde prikker. Dette hadde Lille Meg og HP en laaaang diskusjon på for en stund tilbake.

Men som svar til Miraluca: Prikkestyrken gjelder for røde poeng også, men da er de halvert til et heltall. Medlemmer som har 1, 2 og 3 i prikkestyrke gir 1 minuspoeng, medlemmer med 4 og 5 i prikkestyrke gir 2 minuspoeng osv osv.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no