Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pusse tennene? (Når gjør man det?)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-13, 13:59   #141
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pusse tennene? (Når gjør man det?)

Før frokost, og etter sminking. Spiser ikke før jeg kommer på jobb.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 14:01   #142
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusse tennene? (Når gjør man det?)

Jeg elsker å ha nyvasket hår, men har tvunget meg selv til å vaske håret sjeldnere. Før, da jeg vasket håret hver dag, ble det fettete allerede på kvelden. Nå ser det ikke engang fett ut etter 3-4 dager. Jeg pleier å vaske det ca. hver 3. dag nå. Som regel på kveldstid, da jeg har langt og tykt hår som tar tid å tørke. Hårføner vil jeg ikke bruke.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 14:25   #143
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusse tennene? (Når gjør man det?)

Er det så vanskelig å skjønne at dette er snakk om vaner og ikke absolutte sannheter? Jeg dusjer og vasker håret hver dag, og det har jeg gjort siden jeg var tenåring. Håret mitt (som for øvrig er både velstelt og sunt likevel) innretter seg deretter, og etter halvannet døgn uten vask er det fett, illeluktende og klør som bare fy. Det betyr ikke at jeg tror folk som dusjer og vasker håret sjeldnere er mindre renslige, har fett hår eller er mindre velstelte enn meg. Det betyr at jeg tror de har andre vaner og hår som er innrettet etter deres vaskerytme.

Jeg har heller ingen problem med å skjønne at folk som alltid pusser tennene umiddelbart etter at de står opp og alltid har gjort det, synes det er ekkelt å skulle vente til senere. Det jeg sliter med å skjønne er den snipete antydningen om at det må være noe galt med folk som har lagt seg til andre vaner.


Sist redigert av Teofelia : 24-02-13 kl 14:29. Årsak: Skrivefeil
Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 14:31   #144
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusse tennene? (Når gjør man det?)

Jeg er enig, Teo, men så kan det hende jeg går rundt med sovelukt fordi jeg ikke dusjer hver morgen, hva vet jeg.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 14:35   #145
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pusse tennene? (Når gjør man det?)

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Er det så vanskelig å skjønne at dette er snakk om vaner og ikke absolutte sannheter? Jeg dusjer og vasker håret hver dag, og det har jeg gjort siden jeg var tenåring. Håret mitt (som for øvrig er både velstelt og sunt likevel) innretter seg deretter, og etter halvannet døgn uten vask er det fett, illeluktende og klør som bare fy. Det betyr ikke at jeg tror folk som dusjer og vasker håret sjeldnere er mindre renslige, har fett hår eller er mindre velstelte enn meg. Det betyr at jeg tror de har andre vaner og hår som er innrettet etter deres vaskerytme.

Jeg har heller ingen problem med å skjønne at folk som alltid pusser tennene umiddelbart etter at de står opp og alltid har gjort det, synes det er ekkelt å skulle vente til senere. Det jeg sliter med å skjønne er den snipete antydningen om at det må være noe galt med folk som har lagt seg til andre vaner.


Kjenner jeg er litt enig i dette.

Og så må jeg innrømme at jeg ganske overrasket over jeg er såpass interessert i andres tannpussevaner.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 14:35   #146
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pusse tennene? (Når gjør man det?)

Mitt innlegg var ikke ment som kritikk til de som dusjer hver dag, altså. Det var mer siktet mot "sovelukt"-innlegget.

Ellers sier Teo egentlig det jeg prøvde å få frem på en fin måte.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 14:46   #147
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusse tennene? (Når gjør man det?)

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Kjenner jeg er litt enig i dette.

Og så må jeg innrømme at jeg ganske overrasket over jeg er såpass interessert i andres tannpussevaner.

Jeg ble først gjort oppmerksom på andres vaner da vannet var borte og mor ikke kunne pusse tennene. Noe jeg reagerte på, fordi hun hadde vært oppe i noen timer allerede. Eller, reagerte og reagerte, jeg ble litt overrasket, men jeg leser jo i denne tråden at det er ganske vanlig. At folk har andre vaner av helt andre grunner enn mine, og det må jo være greit.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 15:44   #148
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pusse tennene? (Når gjør man det?)

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Alle har ikke dårlig ånde altså. Jeg syns nesten det er verre med de som ikke dusjer og går rundt med sovelukt fra hår og kropp.

Sovelukt?!

Jaja, så lærte jeg et nytt ord i dag også, men jeg kommer ikke til å forandre mine dusjrutiner av den grunn. Vil jeg dusje på kvelden eller annenhver dag eller når det måtte være så får jeg vel gå rundt og lukte sovelukt da!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no