Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hasj, weed, green, cannabis - hva er forskjellen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-17, 12:17   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Hasj, weed, green, cannabis - hva er forskjellen?

Jeg har ikke planer om å begynne å røyke noe som helst bare så det er sagt! Men jeg snakket med en fyr som sa at hasj og weed(eller grøn som han også kalte det) ikke var det samme, og nysgjerrig som jeg er må jeg jo finne ut av dette.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-17, 12:21   #2
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hasj, weed, green, cannabis - hva er forskjellen?

Hasj er jo sånn brun harpiks som er presset sammen, mens cannabis er blader. Men det kommer fra samme plante og har samme virkestoff.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-17, 12:30   #3
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hasj, weed, green, cannabis - hva er forskjellen?

Cannabis er navnet på hele planten, og hasj er også laget av hele planten, som zinatara sier er hasj harpiks laget av presset cannabis. Weed eller marihuana er laget av kun blomsten på cannabisplanten. Det er høyere THC-innhold i hasj, men det inneholder også mer av et annet stoff som tildels demper og endrer effekten av THC.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-17, 14:10   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hasj, weed, green, cannabis - hva er forskjellen?

Så hasj og cannabis har den samme effekten da? Jeg har lest at det er to forskjellige planter, indica og sativa tror jeg, og de har litt forskjellig innhold av de ulike virkestoffene. Og de har derfor litt ulik effekt. Men utover det vet jeg ikke så mye.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-17, 14:19   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hasj, weed, green, cannabis - hva er forskjellen?

Det har litt ulik effekt. Hasj gir en tyngre rus.

Her kan du lese om de ulike artene. Du finner egentlig alt du lurer på om dette på Wikipedia: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Cann..._and_C._sativa

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-17, 16:05   #6
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hasj, weed, green, cannabis - hva er forskjellen?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Så hasj og cannabis har den samme effekten da? Jeg har lest at det er to forskjellige planter, indica og sativa tror jeg, og de har litt forskjellig innhold av de ulike virkestoffene. Og de har derfor litt ulik effekt. Men utover det vet jeg ikke så mye.

Indica og Sativa er to forskjellige sorter av samme plante, sånn som f.eks rose finnes i mange typer.

Indica funker bedre mot smerter og er mer muskelavspennende. Men, det er ganske vanlig å blande de to, også finnes det jo forskjellige strains innenfor de forskjellige to hovedsortene også.

Det er også forskjell på hvordan planten vokser (høy, lav, tett osv.) som gjør en forskjell på hva som egner seg til å dyrke ute og inne og sånt.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-17, 16:58   #7
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hasj, weed, green, cannabis - hva er forskjellen?

Så weed har mindre effekt altså?
Han sa det var "super bra, spesielt med sex." Nei, jeg skal ikke ha sex med ham.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-17, 17:01   #8
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.315
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hasj, weed, green, cannabis - hva er forskjellen?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Så weed har mindre effekt altså?
Han sa det var "super bra, spesielt med sex." Nei, jeg skal ikke ha sex med ham.

Det varierer, det er utallige variasjonsmuligheter innenfor både grønt og brunt. Og han fremstår ikke som intelligentsia akkurat.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-17, 17:10   #9
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hasj, weed, green, cannabis - hva er forskjellen?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Så weed har mindre effekt altså?
Han sa det var "super bra, spesielt med sex." Nei, jeg skal ikke ha sex med ham.

Det er nesten umulig for meg å få orgasme etter å ha inntatt marihuana, det som virker muskelavspennende og smertestillende påvirker også følsomhet og muskler andre steder.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-17, 20:01   #10
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hasj, weed, green, cannabis - hva er forskjellen?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Det er nesten umulig for meg å få orgasme etter å ha inntatt marihuana, det som virker muskelavspennende og smertestillende påvirker også følsomhet og muskler andre steder.

Ja, sånn er det for meg med alkohol.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-17, 22:28   #11
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hasj, weed, green, cannabis - hva er forskjellen?

Jeg fikk brått et behov for å påpeke at jeg brukte medisinsk marihuana med legeoppfølging i California da vi bodde der, sånn for de som ikke leste innlegget mitt om dette for seks år siden.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-17, 23:39   #12
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hasj, weed, green, cannabis - hva er forskjellen?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg fikk brått et behov for å påpeke at jeg brukte medisinsk marihuana med legeoppfølging i California da vi bodde der, sånn for de som ikke leste innlegget mitt om dette for seks år siden.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-17, 08:52   #13
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hasj, weed, green, cannabis - hva er forskjellen?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det varierer, det er utallige variasjonsmuligheter innenfor både grønt og brunt. Og han fremstår ikke som intelligentsia akkurat.

Enig. Skikkelig innsalgspoeng :not:

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-17, 09:51   #14
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hasj, weed, green, cannabis - hva er forskjellen?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Enig. Skikkelig innsalgspoeng :not:

Ja, jeg ble jo helt mo i knærne da han skrev det.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no