Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Klage på selger på eBay

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-14, 17:15   #1
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Klage på selger på eBay

Ei venninne av meg, (ikke meg), er ikke av typen som klager i unøde, og hun liker ikke lage oppstyr. Nuvel. Jeg liker lage oppstyr, når folk blir behandla teit, noe jeg syns hun er blitt i dette tilfellet, så jeg må bare sjekke om det er mulig, før jeg råder henne til å gjøre noe:

Er det noe sted man offisielt kan klage på en forhandler på eBay?

Venninna mi ville kjøpe et underskjørt til brudekjolen sin. Hun fant en forhandler i Tyskland, som hadde grei pris, akkurat det skjørtet hun ville ha, og som skreiv at hun sendte til hele Europa.

Venninna mi la skjørtet i handlekurven, trykket "kjøp," og kom til punktet hvor hun skulle legge inn adressen sin. Først da fant hun ut at forhandler slett ikke syns at Norge er et land i Europa, gitt, og nein, no can do, sender slett ikke noe som helst til Norge. (Hva nå enn det er på tysk.)

Vel - forhandler har ingen funksjon for å tømme handlekurv, og nå forlanger forhandler at venninna mi pent må betale for skjørtet hun har kjøpt og skaffe seg en annen adresse!

Det løser seg, det gjør det, all den tid min fine svigermor har gitt tillatelse til at venninna mi kan bruke deres adresse i Sverige, så underskjørtet blir sendt dit, men hallo - er ikke dette slett kundeservice?

For det første står det altså ikke noe sted at med "hele Europa," menes kun land i EU. For det andre, er det ingen angrefunksjon, har man putta en vare i handlekurven til brudeutstyrsforhandleren, så har man gifta seg (pun intended) med den varen. (Venninna mi har ikke betalt, for det fikk hun ikke gjort siden adressen ikke ble godkjent, ergo er det heller ikke snakk om at dette er en solgt vare, og et ønske om penger tilbake.) For det tredje - en forhandler kan da ikke på alvor forlange at en kunde utenfor EU skal skaffe seg en adresse innenfor EU sånn på hurten og sturten?

Venninna mi er oppgitt (og glad i min svigermor,) jeg et sur på venninna mi sine vegne. Det må da gå an å klage på noe slikt, om ikke noe annet for å hindre at andre kunder går i samme fella?

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 17:18   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klage på selger på eBay

Jeg opplevde det samme, bortsett fra at selger ikke krevde at jeg betalte. Jeg fikk bare masse purringer om å betale likevel. Jeg kontaktet kundeservice, og de løste det helt fint.

Det blir jo ikke helt det samme da, siden jeg ikke ville klage. Kanskje hun bare kan legge inn en saftig "liker ikke"-tilbakemelding?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 17:24   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klage på selger på eBay

Det blir nok en saftig sur tilbakemelding, i det minste, ja.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 17:25   #4
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Klage på selger på eBay

Det skjer nok ikke dersom man legger noe i handlekurven, men kun dersom man trykker på commit to buy.

Det verste som skjer dersom hun ikke betaler er at hun får en anmerkning fra ebay. Tror det er når man får 3 av dem eller noe at man blir nektet å handle mer fra ebay i en periode. Men lite konsekvenser av en anmerkning og man kan ikke få negativ feedback som kjøper.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 19:09   #5
Fred R.
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2014
Innlegg: 4
Fred R. har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Klage på selger på eBay

Hun kan jo klage til eBay. Jeg tror de er gansje strenge på å opprettholde et godt rykte og at forhandlerne ikke skulle drive med lureri. Hun kan jo også gi tilbakemelding på forhandlerene med "antall stjerner".

Fred R. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 20:20   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klage på selger på eBay

Jeg fikk nettopp vite at mannen min, en gang i tiden, klagde på en forhandler på eBay, så jeg har tipsa venninna mi om muligheten - bare sånn for å ri et prinsipp.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no