Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Att og fram - like langt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-17, 23:14   #41
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Att og fram - like langt?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Bortsett fra timeren på akvariet :P

Hvordan takler fiskene at man stiller klokka?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-17, 23:18   #42
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Att og fram - like langt?

Flere som vakler i kveld? Hvilken klokke følger dere, den indre eller den ytre?

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-17, 23:20   #43
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Att og fram - like langt?

Sover ikke enda, så tydeligvis den indre. Jeg fungerer dårlig på mindre enn 7,5 time søvn, men det kan hende at det går seg til når jeg våkner til SOL i morgen.

Nei, nå kjente jeg en gjesp, så da er det bare å løpe til sengs.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-17, 23:29   #44
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Att og fram - like langt?

Jeg følger den indre, tydeligvis. Skal bli bra hardt å stå opp i morgen kl. 6.30 når jeg må følge den ytre klokken.
(Og her blir det nok ikke sol å stå opp til heller... )

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-17, 23:31   #45
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.920
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Att og fram - like langt?

En gang var det et poeng i sommertiden, men det tviler jeg på at det fortsatt er. For et par år siden eller ti (tiden går fort i min alder) leste jeg omtale av flere rapporter som konkluderte med at det nå er mer kostbart enn nytte i å stille klokka.

Ja til sommertid hele året.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-17, 23:43   #46
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Att og fram - like langt?

Dette er noe forbanna tull. Uansett om det er frem eller tilbake. Ja til samme tid hele året.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-17, 23:45   #47
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.920
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Att og fram - like langt?

Kapitlene om effekt i denne Wikipediaartikkelen gir ikke noe klart svar på om effekten er positiv eller negativ så vidt jeg klarer å lese.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 07:13   #48
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Att og fram - like langt?

Jeg er en enkel sjel tydeligvis, og det er ungene mine også (som er relativt store, det må sies) - min døgnrytme følger den klokka jeg har på armen. I går la jeg meg klokka 23, og hadde ingen problemer med å sovne. Da klokka ringte 06.15 var det akkurat like kjipt som en hvilken som helst morgen, men ikke mer.

Minstemann gikk til sengs kvart over åtte i går kveld, 11 år, og sovnet som en stein. Var først etterpå at jeg reflekterte over at klokka "egentlig" bare var kvart over 7.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 07:27   #49
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Att og fram - like langt?

Nå er jeg overtrøtt og grinete, så f@&n ta hele klokkestillingen

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 07:37   #50
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Att og fram - like langt?

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg er en enkel sjel tydeligvis, og det er ungene mine også (som er relativt store, det må sies) - min døgnrytme følger den klokka jeg har på armen. I går la jeg meg klokka 23, og hadde ingen problemer med å sovne. Da klokka ringte 06.15 var det akkurat like kjipt som en hvilken som helst morgen, men ikke mer.



Dette har eg ingen formeining om kjenne eg. Dog elskar eg lys, samme kva ende av døgnet det er

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 07:44   #51
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Att og fram - like langt?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Flere som vakler i kveld? Hvilken klokke følger dere, den indre eller den ytre?

Ja! Kroppen min blir helt på bærtur, så jeg har våknet ekstremt mange ganger i natt. Mer enn normalt, altså.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 09:19   #52
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.920
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Att og fram - like langt?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Kapitlene om effekt i denne Wikipediaartikkelen gir ikke noe klart svar på om effekten er positiv eller negativ så vidt jeg klarer å lese.

Jeg glemte å legge inn lenken til artikkelen.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 09:31   #53
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Att og fram - like langt?

Hotelle vårt har løst det særs elegant

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_1050.JPG (1,52 MB, 43 visninger)
__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 10:13   #54
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Att og fram - like langt?

Jeg elsker sommertid. Skjønner ikke poenget med lys i andre enden. Så siden det ikke er noen opsjon med sommertid hele året synes jeg det er fint å skru klokka så kveldene blir lysere. Vintertid er bortkasta dagslys.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 10:21   #55
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Att og fram - like langt?

Jeg bryr meg egentlig mindre.

Men som en artig liten digresjon kan jeg nevne at det finnes små øyer i Maldivene som har sin egen tid kalt "resort time" som er en time forskjellig fra den egentlige tiden i området for at turistene på hotellene skal få en optimal ferie. Turister har det jo med å sove litt lenger og vil gjerne vil ha det lysere litt lenger om kveldene. Så i stedet for å ha dagslys fra 0600 til 1800, har disse øyene dagslys fra 0700 til 1900. Genialt.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 10:23   #56
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Att og fram - like langt?

Jeg er også veldig glad i sommertid, selv om det er noe styrete med denne klokkestillingen. Jeg har heldigvis barn som ikke reagerer nevneverdig, men jeg må si jeg kjente det i dag tidlig etter å ha lagt meg til gammel-tid, orget med spysykt barn halve natta, og så måtte stå opp til ny-tid.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 11:57   #57
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Att og fram - like langt?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg elsker sommertid. Skjønner ikke poenget med lys i andre enden. Så siden det ikke er noen opsjon med sommertid hele året synes jeg det er fint å skru klokka så kveldene blir lysere. Vintertid er bortkasta dagslys.

Hvorfor er ikke sommertid hele året en opsjon?

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 18:29   #58
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Att og fram - like langt?

For da følger vi ikke de felles globale tidssonene. Vi bor i GMT+1, og så med eller uten daylight saving time.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 19:08   #59
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Att og fram - like langt?

Men hvorfor kan vi ikke definere oss som GMT+2 uten daylight saving time? Det er jo ikke som om tidssonene følger lengdegrader slavisk.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 19:28   #60
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Att og fram - like langt?

Jeg tror ikke det er bare bare bare for enkeltland å tegne om sånne kart, altså. Vi kan kanskje si at vi har DST hele året.

Men det hadde vært ganske kårni om vi var GMT+2, Danmark og Sverige GMT+1 og så hoppe til Finland med GMT+2 igjen.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no