Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva lekte åtteåringer med i 1990?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-17, 19:56   #21
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva lekte åtteåringer med i 1990?

Åh, jeg har enda Keyper rabbiten min.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-17, 20:25   #22
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva lekte åtteåringer med i 1990?

Her er de fedukkene jeg husker http://ghostofthedoll.co.uk/flowerfairies.php

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-17, 20:54   #23
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lekte åtteåringer med i 1990?

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Åh, jeg har enda Keyper rabbiten min.

Jeg hadde en svane!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-17, 21:02   #24
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva lekte åtteåringer med i 1990?

Jeg var 10 i 1990 og husker jeg lekte med Popples og Lundby dukkehus. Hadde rosa saccosekk i skaistoff, og hjemme var det furuvegger, furumøbler og flere hadde pastellfarget skaisofa om de ikke hadde bondemøbler-stil. Typ furuarmlen og rødt mønstret stoff. Vi hadde mørkebrun skinnsofa fra åttitallet. Av musikk husker jeg Jannicke, Roxette og Rosenborgkassetten (lagde kassett til cupfinalen).

__________________
09 & 13

Sist redigert av venla : 14-04-17 kl 21:07.
venla er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-04-17, 21:14   #25
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lekte åtteåringer med i 1990?

Vi hadde råååsa skinn(sikkert skai)sofa. Mørk rosa. Og uroer. Sånne i keramikk (ring øverst, også hang det bjeller i keramikk nedover i spiral). Og sånn glaserte vaser med sånn perlemorseffekt.

For meg var a-ha heltene altså. Også Jannicke, da. Ti i skuddet på radio.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-17, 21:32   #26
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lekte åtteåringer med i 1990?

Lillebroren til kjæresten min var 8 år i 1990. Selv var jeg russ og kjente ingen på den alderen da.

Interiør var vel en miks av alt mulig rart fra 70 og 80-tallet i våre kretser.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-17, 21:37   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lekte åtteåringer med i 1990?

Mange 80-modeller her ser jeg. Jeg var også 10 år i 1990 og husker den tiden godt, da gikk det mye i My little pony (hadde den der stallen med katten og hunden i, MLP er ikke det samme i dag!!), Barbie (hadde så sinnsykt mye utstyr, ei venninne hadde en hel McDonalds-restaurant med uteservering og miniburgere og pommes og brusmaskin og hele pakken, helt vilt), Keyper eller hvordan det skrives (jeg hadde sneglen), og vi hoppet myyye strikk. Hvert friminutt gikk med i strikkhopping.

Jeg angrer meg ihjeeeeel på at jeg ikke tok vare på de gamle lekene mine. Skulle så gjerne hatt alt Barbie-utstyret, Keypersen og alle ponniene. Ser dem for meg og blir helt nostalgisk. Hadde vært så kult om mine egne unger kunne leke med dem i dag.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-17, 21:42   #28
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva lekte åtteåringer med i 1990?

Alle som var in hadde skinnsekker og skinnpenaler, som de dekorerte og skrev hilsener tilhverandre på. Til min store fortvilelse fikk jeg bare en skai-sekk.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-17, 21:48   #29
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lekte åtteåringer med i 1990?

Poppels! Jeg har fortsatt min orange poppels

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-17, 21:50   #30
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva lekte åtteåringer med i 1990?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Poppels! Jeg har fortsatt min orange poppels

Jeg husket min etter å ha lest tråden, så skal på loftet til mamma og se hva jeg finner. Datteren min er åtte og hadde elsket den.

__________________
09 & 13
venla er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-04-17, 22:02   #31
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lekte åtteåringer med i 1990?

Ei venninne hadde denne og jeg var såå misunnelig, hadde så lyst på den. Jeg hadde mange av de andre altså, men denne fikk jeg av en eller annen grunn aldri. Det er SÅNN ponniene skal se ut, i dag ser de jo bare dumme ut.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20f44e88be755c7286d030fea7b8f213.jpg (138,0 KB, 26 visninger)
__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-17, 22:17   #32
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva lekte åtteåringer med i 1990?

Jeg har grønn popples.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-17, 22:17   #33
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva lekte åtteåringer med i 1990?

Hoppe strikk gjorde vi hele barsesongen forresten! Det var så gøy og vi kunne være alle jentene i klassen. Er det helt slutt på at barn hopper strikk i dag?

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-17, 22:43   #34
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.383
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva lekte åtteåringer med i 1990?

Vi lekte "ikke-vær-nær-gulvet", inspirert av Pippi.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-17, 23:03   #35
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva lekte åtteåringer med i 1990?

Og hytter, både inne og ute.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-17, 23:14   #36
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.400
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva lekte åtteåringer med i 1990?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Hoppe strikk gjorde vi hele barsesongen forresten! Det var så gøy og vi kunne være alle jentene i klassen. Er det helt slutt på at barn hopper strikk i dag?

Jeg tror nesten det. Min eldste er 12 og vet ikke hva det er.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-17, 23:21   #37
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.383
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva lekte åtteåringer med i 1990?

Jentene mine kan hoppe strikk, men kan ikke så mange ulike "regler" eller spill eller opplegg eller hva det kalles. Men de gjør det aldri, selv om de både har hoppestrikk og kan det. Vi hadde mange ulike vi vekslet på da jeg var lita. Sløyfa var mest populært.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-17, 23:22   #38
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lekte åtteåringer med i 1990?

Jeg var tenåring og nok ferdig med lekingen, men var det ikke på den tiden de der kindereggfigurene i ulike serier kom? Skilpadder, flodhester. Jeg samlet på de til settekassa mi, men ser for meg at det og er noe jeg kunne lekt med.

Sist jeg hoppet strikk klarte jeg fortsatt å hoppe over i halsen.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-17, 23:32   #39
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.383
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva lekte åtteåringer med i 1990?

Sist jeg hoppet strikk, tisset jeg litt på meg, da jeg hadde vært sløv med knipeøvelser en stund.

Neida. Joda. Neida.

Jeg var aldri av de som kom til halsen uansett, jeg ble værende på hofta eller livet eller noe sånt.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-17, 08:29   #40
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva lekte åtteåringer med i 1990?

Jeg var 7 år i 1990. Jeg hadde barbie og hoppet mye strikk. Naboen husker jeg hadde masse playmobil som vi lekte med.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no