Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å ta mye plass

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-18, 08:12   #61
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å ta mye plass

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Hvilket annet begrep da? Jeg klarer ikke finne på noe selv og tar gjerne i mot tips.

Jeg klarer ikke å finne ett enkeltbegrep som dekker det å ta stor plass på en positiv måte, jeg ville gjort bruk av ulike begreper, alt etter hvilke egenskaper denne personen hadde. Så jeg tar også i mot tips om et godt begrep som dekker en slik person.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 09:11   #62
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å ta mye plass

For meg blir uttrykket "å ta mye plass" mest forbundet med kvinner, og vel så ofte i arbeidsmiljøet som privat. Det er negativt ladet, og det blir etter min mening ikke brukt på samme måte om menn. Akkurat som andre veier å stikke frem nesa på.

Media bruker samme forskjeller. Sakset fra denne artikkelen, som omhandler støyen rundt Anita Krohn Tråseth, her om kompetanse og meritter:

Sitat:

– Symptomatisk fra media
Kaluza reagerer samtidig på at den mannlige styrelederen som har trukket seg omtales av Stanghelle som «dyktig» og «meget respektert».

– Dette er symptomatisk for hvordan kvinner og menn generelt ofte omtales forskjellige i media. Vi vet at det gjelder kvinnelige ledere spesielt.

Kaluza viser til den såkalte Heidi Howard-undersøkelsen fra USA i 2003. Der ble studenter presentert for en historie om en suksessfull entreprenør. Halvparten av studenter fikk entreprenørens navn oppgitt som Heidi, den andre halvparten Howard.

– Det eneste forskjellige er navnet. De ble vurdert som like kompetente, men de ville ikke ansatt Heidi. De så på henne som egoistisk.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 10:32   #63
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å ta mye plass

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Hvilket annet begrep da? Jeg klarer ikke finne på noe selv og tar gjerne i mot tips.

Å by på seg selv. Relasjonsskapende.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 21:14   #64
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.857
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å ta mye plass

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Å by på seg selv. Relasjonsskapende.

Relasjonskapende, det likte jeg.

Jeg tenker gjerne på folk som skaper stemning og som får med seg andre som en slags fasilitator, men det er så fremmed at jeg ikke en gang kan skrive det rett.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no