Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Fellesdoer!

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-18, 12:39   #1
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.406
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fellesdoer!

Etter en nær døden opplevelse i en familiepark kjenner jeg at dette irriterer meg grønn. Der sto vi da, 30-40 damer og jenter i kø. Mens det var ledige doer på herredoen.
Med fire fødsler bak meg og begynnende overgangsalder er jeg ikke særlig flink pike når det kommer til å holde seg. Så jeg gikk på herredoen.

Hvorfor har vi fortsatt denne idiotiske inndelingen?
Kan ikke kvinner og menn vaske hendene sammen?
Urinalene kan jo være bak en vegg om man vil ha urinal.

Ja til fellestoaletter!!!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-18, 12:41   #2
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.584
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fellesdoer!

Ville spurte meg om hva som var forskjellen på dame- og herredoen, for ikke lenge siden. Jeg forklarte at det noen ganger var pisserenne til herrene, men at forskjellen heller var liten - og at det ofte bare er å gå på den som er ledig.



Egentlig helt utrolig at det ikke er fler fellestoaletter, det er jo mye mer effektivt.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-18, 12:50   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.902
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellesdoer!

Jeg går ofte på herretoaletter. De lukter verre, men må man, så må man.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-18, 13:21   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.847
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellesdoer!

Jeg går alltid på herretoalettet hvis det er sånne enkeltrom. (Det vil si: jeg går på dametoalettet hvis det er ledig, men står ikke og venter utenfor et ledig herretoalett på at dametoalettet skal bli ledig.) Jeg unngår vanligvis herretoalettet hvis det er sånne fellesrom med pissoar.

Jeg er helt enig: det hadde vært mye mer effektivt med fellestoalett, og eventuelt egne rom eller avluke for pissoar.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-18, 13:35   #5
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.540
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fellesdoer!

Synes det er mer og mer fellestoalett jeg da.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-18, 13:38   #6
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellesdoer!

Jeg går på herredoen hvis det er ledig der og lang kø på damedoen. Har aldri tenkt at det ikke er greit? Men, det lukter alltid verre der, så jeg venter ofte heller fem minutter ekstra slik at jeg kan puste mens jeg tisser.
Hvorfor er det egentlig så mye vondere lukt på herredoer?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-18, 13:49   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.902
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellesdoer!

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg går på herredoen hvis det er ledig der og lang kø på damedoen. Har aldri tenkt at det ikke er greit? Men, det lukter alltid verre der, så jeg venter ofte heller fem minutter ekstra slik at jeg kan puste mens jeg tisser.
Hvorfor er det egentlig så mye vondere lukt på herredoer?

Som forhenværende vasker av både dame- og herredoer, så har jeg utarbeidet en teori som går ut på at det langt oftere havner urin på andre steder enn de foretrukne, på herredoene. Det fører til lukt som gjerne setter seg i gulv og vegger, og som forverres med årene.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-18, 13:51   #8
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellesdoer!

Det høres sannsynlig ut, ja. Jeg var inne på tanke om at det kanskje hadde noe med hormoner og påvirkning på urin og avføring å gjøre. :harikkepeiling:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-18, 14:02   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.853
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellesdoer!

Jeg er egentlig glad for at dette er kjønnsdelt. For herretoaletter lukter jo så vondt.

Men jeg gjør som deg. Hvis det er for lang kø så går jeg på hettetoalettet hvis det uansett er vanlige doer.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-18, 14:24   #10
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.073
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellesdoer!

Jeg er litt delt, for jommen er jeg glad for at det finnes rene damedoer som man kan velge, der man slipper å holde pusten slik man må på herretoaletter...

Men jeg bruker også herredoen der det er hensiktsmessig og nødvendig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-18, 14:33   #11
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.902
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellesdoer!

Mye ordner seg jo om vi lærer fremtidige menn bedre toalettvaner enn forhenværende generasjoner. Jeg tror det er i ferd med å bedre seg.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-18, 14:34   #12
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.152
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fellesdoer!

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Mye ordner seg jo om vi lærer fremtidige menn bedre toalettvaner enn forhenværende generasjoner. Jeg tror det er i ferd med å bedre seg.

Jepp. Gutten min sitter.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-18, 14:48   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.272
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellesdoer!

Veldig mange av stedene jeg frekventerer har fellestoaletter, og de verken lukter ille eller er grisete.

Min erfaring er at doer er oftest grisete etter voksne menn (50+) som både skvetter og ikke gidder å ta ned ringen etter seg, eller etter damer i 30-åra som absolutt skal stå og tisse og også skvetter her og der. Ofte turister.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-18, 14:58   #14
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.073
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellesdoer!

Damer som står?! But why?!!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-18, 15:00   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.272
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellesdoer!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Damer som står?! But why?!!

Fordi de tror NARKOMANE har sittet på setene og at de blir SMITTET MED AIDS om de setter seg ned. True story om da jeg skulle på tur til Oslo med barneteatret mitt fra bygda jeg bodde i på indre østland en kort periode. Så da står de på huk i stedet og spruter utover alt, og gjør at ingen andre heller vil sette seg ned og spruter ut over alt osv. osv.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-18, 15:03   #16
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.073
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellesdoer!

Herregud.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-18, 15:37   #17
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellesdoer!

Jeg går på enkeltdoer selv om det er herredo, om jeg må. Erfaringen er nok som flere her skriver at det er mer søl på herredoer. Litt mindre bruk av dokost også.
Jeg har i nøden løpt inn på herredo med pissoar også og blitt skjelt ut etterpå av en mann som stod ved pissoaret da jeg skulle ut.

Jeg synes egentlig det er greit at det er adskilte doer mange steder, særlig på utesteder på kveldstid, men mange steder er det helt unødvendig.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-18, 17:39   #18
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellesdoer!

Det er ikke alltid jeg setter meg helt ned på doskålen på offentlige toaletter. Ikke fordi jeg er redd for HIV-smitte (ingen tror vel lenger at man får HIV av et toalettsete, selv ikke om man er født utenfor Ring 3?), men jeg gjør det hvis setet er ekkelt fra før og det ikke er tilstrekkelig å tørke av med et toalettpapir. Jeg har akkurat litt klaring mellom rompa og doringen, og synes ikke det er spesielt vanskelig å la være å sprute ned ringen. Jeg klarer jo å kontrollere trykket, liksom.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-18, 17:51   #19
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellesdoer!

https://www.edh.no/produktkatalog/pissoar-4-manns/

Sånne til menn og båser fortrinnsvis til damer så jeg nettopp på et arrangement.

Blir det håndvask i det hele tatt når sånt brukes?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-18, 18:02   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.272
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellesdoer!

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

https://www.edh.no/produktkatalog/pissoar-4-manns/

Sånne til menn og båser fortrinnsvis til damer så jeg nettopp på et arrangement.

Blir det håndvask i det hele tatt når sånt brukes?

På Øya er det kraner med vann og antibac rett utenfor doene. Så godt som alle går innom.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no