Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kostnad lakkskade på bil ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-12, 15:45   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Kostnad lakkskade på bil ...

Var litt uheldig her i går...

En venninne hjalp meg å handle pga forstuet fot. Jeg hadde klumpen hjemme fordi han hadde litt feber og vi kjørte med henne ned til senteret. Etter handlingen sto jeg og la poser inn i bagasjerommet og før jeg fikk sukk for meg var klumpen i full gang... han er veldig kjapp, selvstendig og fingernem og han skulle inn i bilen selv. Vanligvis klarer jeg å avverge men med krykker og fot klarte jeg ikke raskt nok. Han dro opp døren og deiset den i nabobilen. Jeg fikk panikk! Vi så DEN dype ripen på nabobilen og jeg så for meg en kjempe regning! Etter nærmere Skjekk kunne vi faktisk børste vekk ripen på nabobilen. Phu så bra!!! Det var skitt/støv/farge. Heldigvis. Ingen fare da. Så jeg slapp å legge lapp på bilen. Så kommer vi hjem og tar kveld, så tikker det inn en mld fra min venninne. Hennes bil hadde et dypt hakk/ripe ved døren sin! Mannen hennes var mildt sagt rasende og sa at det var på et sted som det kom til å ruste lett man ikke fikset det.

Hvor mye vil dette koste meg da? Er ikke slikt ganske dyrt?
Den er vel ikke mer enn et par cm men ganske dyp sier de.. ikke helt gOd start på sommeren nei..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 15:49   #2
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.276
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kostnad lakkskade på bil...

Unnskyld, men jeg stiller meg litt skeptisk til at det har kunnet bli et dypt hakk i din venninnes bil om det ikke ble noe på den andre bilen.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 15:54   #3
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Kostnad lakkskade på bil...

Legge igjen lapp uansett. Bilens eier er ikke nødvendigvis enig med deg i at det ikke synes noe.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 15:59   #4
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kostnad lakkskade på bil...

Helt enig med de andre. Det er ikke opp til deg å avgjøre om det ikke synes noe på den andre bilen. Har vært borti andre som helt sikkert har tatt samme avgjørelse ang min egen bil, og den var feil.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 16:03   #5
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kostnad lakkskade på bil...

Nei helt alvorlig. Det var ikke noe på den andre bilen. Jeg Skjekket nøye. Var klar til å skrive lapp da jeg tok på det.. Har ikke sett min venninnes bildør enda. Men stoler jo på henne. Det må ha vært vinkelen det traff eller noe.



Men ingen som vet sånn ca priser på slikt?

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 16:12   #6
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kostnad lakkskade på bil...

Jeg betalte nylig 5000 kr for en lakkskade.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 16:13   #7
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kostnad lakkskade på bil...

Er det sand på bilen eller skit på den så kan det fort lage riper. En del nyere biler har svært dårlig lakk og lite klarlakk.
Jeg har ikke en dyr bil men en spesiallakket bil,men jeg har 6 lag klarlakk under så ripen skal være dyp. Men på den andre bilen vi hadde som var en del dyrere med "vanlig" lakk på så var det noen som gjore det der,var tilogmed lakk fra den andre bilen på min bil og han skulle være så lur å "vaske" det bort med fingeren og laget mange riper på den for at jeg hadde en del sand på bilen(hadde nettopp vært å kjørt en plass der det var grusvei)


Om det er hakk i venninnen din sin bil så bør de dra å få den taksert

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 17-06-12 kl 09:47.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 16:18   #8
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kostnad lakkskade på bil...

Ja men litt greit å undersøke hvor dyp den var.... Jeg er et ærlig menneske. Ville aldri gått uten å legge lapp hvis det var en skade...

Men uansett. Ikke det som var problemstillingen her da...

De skal skjekke det ut.. Men greit å høre erfaringer.. Vi skal liksom på ferie og alt snart... 5000 hadde vært krise.... Offameg..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 16:21   #9
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kostnad lakkskade på bil...

På min bil kostet en liten bulk av samme kaliber nylig fjorten tusen. Og hadde noen slått så hardt borti den at de fikk skade på sin egen bil så hadde jeg myrdet dem med mine bare never om de prøvde å stikke av uten å legge igjen lapp. Virkelig. Det er ikke snakk om at den ene bilen får en skikkelig skade og den andre ikke en ripe i lakken.

Dessuten gnir man ikke på biler med sand på. Milde himmel, jeg hadde blitt virkelig sinna altså.

  Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 16:21   #10
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kostnad lakkskade på bil...

Det er en "regel" om at man ikke er ansvarlig for skader når barn er under 8 mener jeg. Noe om at det går på forsikring uansett. I så fall kan du kanskje tilby å betale egenandel?

Noen venner slapp unna å betale når deres sønn på 7 syklet rett inni en parkert taxi og laget bulk og lakkskader.
Noe å sjekke ut kanskje?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 16:23   #11
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kostnad lakkskade på bil...

Jeg har ingen anelse hva slikt koster. Men jeg synes det er ganske unødvendig å bli rasende for noe slikt, uhell skjer. Ja, det er surt og jeg regner med at dere ordner opp i det, men det hjelper jo fint lite å bli rasende.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 16:25   #12
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kostnad lakkskade på bil...

Jeg er sikkert litt preget av at den som forårsaket skaden på min bil - til fjorten tusen - ikke syns han trengte å legge igjen noen lapp.

  Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 16:26   #13
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kostnad lakkskade på bil...

Ja altså hun er ikke sint.. Og mannen er jo ikke sint på meg. Det var et uhell. Men han ble rasende på situasjonen. Det skjønner jeg. Vi ordner opp. Ingen fare.
Men lei situasjon.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 16:29   #14
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kostnad lakkskade på bil...

Og jeg er som sagt et ærlig menneske. Som klarer å ta en ærlig grei avgjørelse om rett og galt i den situasjonen. Skjønner noen sv dere er farget av tidligere opplevelser. Men stol litt på meg da...

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 16:45   #15
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kostnad lakkskade på bil...

Jeg er utrolig forbauset over at det kan bli et realt hakk i den døren som smalt inn i den andre døren, og ingenting i den døren som det ble smelt inn i. Det logiske ville heller vært omvendt? At mottager-døren ville ta mer skade?

Legge igjen lapp uansett for å være på den sikre siden er min regel. Eldste smalt opp vår bildør og kom såvidt borti en parkert bil i det forbasket trange parkeringshuset på Flesland, og det ble en ørliten ripe i den andre bilen, ingenting på vår. Jeg la igjen lapp, men hørte ingenting.

Du kan lese litt her: http://www.familieverden.no/Forbruke...-Hvem-betaler/

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 16:46   #16
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kostnad lakkskade på bil...

Unnskyld meg, men hvordan kan det bli et dypt hakk i din venninnes bil all den tid det ikke ble merke i den andre bilen?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 17:00   #17
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kostnad lakkskade på bil...

Enten tror jeg det ble skade i den andre bilen, eller så lurer jeg på om skaden på venninnens bil kom før dette, kjenner jeg.

  Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 17:13   #18
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kostnad lakkskade på bil...

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Jeg er sikkert litt preget av at den som forårsaket skaden på min bil - til fjorten tusen - ikke syns han trengte å legge igjen noen lapp.

Jeg også. Og hvis man er hundre prosent sikker på at det ikke ble skade på den andre bilen, hvorfor kan man ikke legge igjen lapp da likevel, for sikkerhets skyld.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 17:14   #19
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kostnad lakkskade på bil...

Akkurat det med hvorfor det ble som det ble vet jeg ikke. Ripen på nabobilen var altså en flekk... Som om det var farge fra venninnen min sin bil tenker jeg nå i ettertid... Aner ikke. Det var altså sånn det var.
Min venninnes bil er ganske ny så tror ikke det var gammelt.
Får dra opp og se på den til uken.

Kan noe støtfanger på nabobilen ha tatt i mot for deres dør? Jeg aner ikke. Jeg stoler 100% på venninnen min. Det er en nær venninne.

Men en 1-3 cm ripe/skrape kan koste så mye som 5000 tror dere?

Vet dere ikke kan spå, men jeg har jo ikke peiling priser. Og jeg vil ikke la henne sitte med regningen, det var mitt barn...

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-12, 17:15   #20
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kostnad lakkskade på bil...

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Unnskyld, men jeg stiller meg litt skeptisk til at det har kunnet bli et dypt hakk i din venninnes bil om det ikke ble noe på den andre bilen.

Jeg tenker det samme.

Vi fikk en bildør inn i siden på bilen (ventre fremdør) og lakkereing + utretting av bulk kom på 5800,- Det viste forresten ingenting på døren som smalt i.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no