Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Kosttilskudd mot tørr hud?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-12, 12:19   #1
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.012
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Kosttilskudd mot tørr hud?

Jeg er ekstremt tørr i huden, verst er det på hendene, og smøring utvortes nytter ikke lenger. Jeg smører sikkert tjue ganger pr. dag, og har virkelig prøvd alt på markedet. Jeg vet at ekstra tilførsel av omega 3 skal ha en gunstig effekt på huden, også, og burde dessuten skjerpe meg fordi jeg ammer en ekstremgulper jeg foreløpig ikke har gitt tran til (barnemishandling, jeg burde startet for to uker siden...). Jeg har begynt å ta tre Udo's Choice-kapsler pr. dag, men mistenker at det ikke monner, og dessuten er Udo's Choice temmelig dyre i innkjøp.

Finnes det noen gode alternativer til kapsler med omega 3-6-9, fiskeolje eller vegetabilsk, som ikke inneholder ekstra tilskudd av A-vitamin i tillegg? Evt. noen nettsteder hvor man (på lovlig vis) kan kjøpe Udo's Choice til en litt lavere pris enn den lokale helsekostbutikken.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 12:20   #2
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.506
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kosttilskudd mot tørr hud?

Jeg bare henger i tråden jeg - dette burde jeg absolutt få meg meg...

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 12:22   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kosttilskudd mot tørr hud?

Udos i kapselform funket ikke for meg, men da jeg begynte å ta det i flytende form (4 ss daglig) fikk jeg babyhud! Halv pris på iHerb, 150 kr inkl. frakt for en stor flaske!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 12:38   #4
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.012
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kosttilskudd mot tørr hud?

Jeg takler ikke oljesmaken. Er kaldpresset linfrøolje OK (også på smak)? Kan man for eksempel kamuflere det i havregrøt?

Hvilket merke kjøper du, Dixie Diner?

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 12:45   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kosttilskudd mot tørr hud?

Den er helt, unnskyld meg, jævlig. Men den funker, så jeg tvinger den i meg. Jeg drikker en slurk Udos, så en slurk eplejuice osv. Går greit. Det er verdt det.

Jeg skal finne linken.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 12:52   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kosttilskudd mot tørr hud?

http://www.iherb.com/Flora-Udo-s-Cho...oz-500-ml/7899

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 13:14   #7
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.760
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kosttilskudd mot tørr hud?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Udos i kapselform funket ikke for meg, men da jeg begynte å ta det i flytende form (4 ss daglig) fikk jeg babyhud! Halv pris på iHerb, 150 kr inkl. frakt for en stor flaske!

Den er ikkje mykje god, nei. Kva gjer at denne er betre enn feks. EyeQ (sitrus) som smakar langt betre?

Ellers skal b-vitaminkompleks vere godt for hud og hår. Sjekk på helsekosten, evnt. iherb.com. Der har dei diverse b-vitamincoctails.

Mine hudlegar har anbefalt feittsyretilskot både for kronisk elveblest og psoriasis, og eg veit det også blir anbefalt for eksem. I tillegg er det gjerne anbefalt frå reumatolog, psykiatri, gastro, kardiologisk og kanskje fleire også.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 13:17   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kosttilskudd mot tørr hud?

Jeg aner ikke ang. EyeQ, jeg tar Udos mest fordi jeg ikke spiser noe animalsk. Men den blir fremhevet som eksepsjonelt bra mot tørr hud, og det stemmer på meg. Helt fantastisk olje. Kanskje EyeQ funker likt, bare man tar like stor dose? Jeg må ha 3-4 ss Udos daglig.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 13:22   #9
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.012
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kosttilskudd mot tørr hud?

Jeg vet egentlig av erfaring at huden min blir mindre tørr dersom jeg får i meg nok essensielle fettsyrer, men så slurver man, da. Jeg trenger derfor litt sjokkstart, og tenkte derfor å ta litt større doser en stund, men da må produktet ikke inneholde a-vitaminer.

EyeQ inneholder vel fiskeoljer, og det er det ikke alle som vil ta. Samtidig mener jeg å ha lest at omega 3 fra fisk lettere tas opp i kroppen. For meg er det likegyldig hva kilden er så lenge det er rene fettsyrer uten tilsatt vitamin.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 13:38   #10
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kosttilskudd mot tørr hud?

Takker for tips. Jeg er ekstremt tørr i huden, og lillebror også. Kanksje jeg må klare å få i ham noe sånt.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 13:39   #11
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.760
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kosttilskudd mot tørr hud?

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Takker for tips. Jeg er ekstremt tørr i huden, og lillebror også. Kanksje jeg må klare å få i ham noe sånt.

e

Mine aksepterer fint EyeQ med sitrussmak. Dei har også akseptert Eskimo Kids.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 13:41   #12
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.112
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kosttilskudd mot tørr hud?

Jeg bruker Okinawa Happy delight, og den synes jeg setter veldig god smak på smoothien. Den kan man også kjøpe på iHerb.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no