Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-11, 08:25   #41
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Jeg fant en fil på isohunt med alle Dresden-bøkene i en, så jeg har alle liggende klare på pcen.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 09:31   #42
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Åh! Lucky you!
Jeg klarer vente da - har så mye annet liggende i kø på spilleren, og forleden kom cd-ene med siste Arn-noka i posten også.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 09:46   #43
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Kjøper dere lydbøkene? I så fall, fra hvor? Hvor hører dere på dem?

Jeg låner plater til meg og digibøker til ungene på biblioteket. Samt cd-er som familien hører på i bilen.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 09:48   #44
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Jeg laster ned fra isohunt, og så har jeg kjøpt et par på itunes som jeg ikke har funnet på isohunt.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 09:50   #45
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Laster ned som i stjeler dem? Hvor mye koster det å kjøpe dem?

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 09:57   #46
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Stjeler ja. Jeg har ikke råd til å betale mellom 100 og 300 pr bok, så mange bøker jeg må ha. Skulle egentlig laste ned the lost symbol på itunes, men den kostet 250 kroner, og det syns jeg blir dyrt. Da kjøper jeg heller paperbackversjonen til en hundrelapp.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 10:01   #47
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Du vet at det er gratis å låne på biblioteket? At de bestiller til deg hvis de ikke har det du vil lese/høre?

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 10:09   #48
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Jeg vil helst ha bøkene på pcen, slik at jeg kan høre gjennom dem flere ganger. På biblioteket har de vel bare cder, og det hjelper litt lite når jeg skal ha dem på iphonen.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 10:09   #49
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Spør dem. Jeg mener at noen av bibliotekene låner ut filer.

www.biblioteksvar.no

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 10:32   #50
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Kjøper dere lydbøkene? I så fall, fra hvor? Hvor hører dere på dem?

Jeg låner plater til meg og digibøker til ungene på biblioteket. Samt cd-er som familien hører på i bilen.

Jeg kjøper på Audible.co.uk, på salg på den lokale boksjappa eller låner på biblioteket. Og hører på enten hjemme via pc eller overfører til iPod.

Det er den smaleste sak av verden å overføre lydbøker fra CD til pc, Fibi. iTunes gjør det for deg, så du kan fint bruke bibliotekbøker.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 22:01   #51
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Som Luftslottet så kjøper jeg mye på Audible.co.uk. Den siste Arn-boka kjøpte jeg på salg på Platekompaniet, og jeg har av og til kjøpt nokså ny (og dermed dritdyre) lydbøker hos bokhandleren. For eksempel Erik Fosnes Hansens Løvekvinnen. Det angrer jeg ikke på heller da - jeg liker det han skriver, og i tillegg å høre han lese sin egen historie var bra.

I yngre dager kan det være at jeg ville ha lastet ned en del tror jeg, men nå synes jeg at de få kronene det koster meg på Audible er verdt det hele.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 08:16   #52
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Har biblioteket lydbøker på engelsk? Skal jeg høre bøker som er skrevet på engelsk, vil jeg også at de skal leses på engelsk. Spesielt Stackhouse-bøkene. De blir lest med sørstatsdialekt.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 12:06   #53
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Biblioteket bør ha engelske lydbøker, hvis ikke kan du be dem om å fjernlåne til deg.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 13:08   #54
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Hører Gjenferd nå.
Låner ofte bøker på bibliotek, de ripper jeg jo enkelt-penkelt til mp3.

Får ofte lydbøker av naboen også. Kanskje vi her skulle delt litt, det er jo lov.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 22:19   #55
Didjeridust
Forelska
 
Didjeridust sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 843
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Levi Henriksen - "Like østenfor regnet"

__________________
Rart er fint
Didjeridust er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 23:03   #56
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Chelsia Cain - "Ondskapens hjerte"

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 23:41   #57
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

1. Jo Nesbø - Flaggermusmannen Helt ok krim, men jeg vet ikke om jeg hadde blitt fristet til å lese mer av ham om jeg hadde begynt med denne, for den var ikke bra.
2. Jo nesbø - Kakerlakkene Nå ble det spennende igjen.
3. Jo Nesbø - Marekors Siden jeg har hørt bok 4,3,1 og 2 8 den rekkefølgen) var det nå klart for bok nr 5. Knallbra! Veldig klar for å begynne på bok 6 i morgen!
4. Jo Nesbø - Frelseren Jeg tror jeg er bittelitt forelsket i Harry Hole jeg!
5. Jo Nesbø - Snømannen Guri så spennende!
6. Jo Nesbø - Panserhjerte Denne var RÅ! Litt lang, men ikke i nærheten av langtekkelig, snarer slik at jeg ble pint langsomt. Og nå er det bare å vente på neste bok som kommer 9 juni! Imens må jeg nøye meg med Hodejegerne. Ikke like bra enda, men den har potensiale!
7. Jo Nesbø - Hodejegerne Tja, den kan ikke måle seg mot Harry Hole-bøkene, men greit tidsfordriv. Blir jo spennende å se filmen da!
8. Roy Jacobsen - Marions slør Dette var litt nedtur etter Harry Hole ja. Ikke spenning i det hele tatt, bare opprulling av en sak. Også var ikke Gisken Armand noe særlig å høre på i så mange timer, ble litt kjedelig stemme.
9. Ingar Sletten Kolloen - Snåsamannen Så mange mennesker kan da ikke ta feil, eller? Jeg blir imponert over å høre beretningene jeg hvertfall. Godt skrevet (og lest) også.
10. Camilla Läckberg - Isprinsessen
11. Camilla Läckberg - Predikanten
12. Camilla Läckberg - Stenhuggeren
14. Camilla Läckberg - Ulykkesfuglen
Veldig grei krimserie, mens jeg venter på siste Harry Hole.
15. Camilla Läckberg - Tyskerungen Spennende!
16. Camilla Läckberg - Snøstorm og mandelduft
Denne tok jeg faktisk litt for tidlig.
17. Camilla Läckberg - Havfruen Guri denne var spennende altså, jeg ble stemplet som asosial i helgen! Og fy for en slutt! Måtte bare starte på neste bok med en gang!
18. Jo Nesbø - Gjenferd Endelig var Harry tilbake, og nå som jeg er ferdig med boken er jeg bare lei meg for at det ikke er flere bøker om ham som venter på meg! Dødsbra!
19. Camilla Läckberg - Fyrvokteren Denne ble påbegynt før Gjenferd kom, men måtte vente til jeg var ferdig med Harry Hole. Nå skal jeg tilbake til Fjällbacka.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08

Sist redigert av Mirasol : 05-08-11 kl 23:51.
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 08:54   #58
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

The lost symbol - Dan Brown

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 17:03   #59
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Hører lydbok fra mp3-cd overført til ipod, og streamer på pc'en (Ordflyt). I tillegg er poden på 8 storforbruker. Derfor står det på i bakgrunnen ting som Narnia, SVK, Peter Pan, Rampete Robin, Svein og Rotta og ymse av Tove Jansson. Selv har jeg satt meg fore å høre på lydbok de store britiske klassikerne, hittil i år: Stolthet og fordom, Stormfulle høyder og Jane Eyre. Alle tre anbefales. Kjære og jeg har også hørt noe av Tom Kristensen som gikk som hørespill på NRK, det lå tilgjengelig på NRKs nettsider. Krim altså, helt greit. Noe med krigsseilere.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 14:04   #60
Didjeridust
Forelska
 
Didjeridust sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 843
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Karin Fossum - "De Gales Hus"

__________________
Rart er fint
Didjeridust er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no