Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Barnetv-figurer vi ønsker dit pepper'n gror

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-08, 12:57   #101
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnetv-figurer vi ønsker dit pepper'n gror

Jeg taklet ikke to gode naboer da jeg var liten, og liker dem absolutt ikke bedre nå. Går det an å bli så innmari teit? Jeg blir kvalm og flau på deres vegne

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 13:55   #102
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnetv-figurer vi ønsker dit pepper'n gror

Død over Brany og Herr Vissvass.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 13:56   #103
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnetv-figurer vi ønsker dit pepper'n gror

Ja, og selvfølgelig grusomme Rebekka.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 14:12   #104
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnetv-figurer vi ønsker dit pepper'n gror

Å så godt det er å føle seg rolig, avbalansert, tålmodig, forståelsesfull og alt det der, sånn for en gangs skyld.

For jeg må si at jeg liker mange av de barne-tv-seriene dere får noia av. Kaptein Sabeltann liker jeg veldig godt. Jeg syns også at både Supersnuserne og Hannah Montana er helt OK. Hannah Montana hadde JEG sett på i engelsk versjon før ungene begynte å se norsk-dubbet... Syns den er morsom, jeg. Handy Manny liker jeg også sånn brukbart. Til og med Totally Spies går an. :dukker:

Men hva jeg IKKE liker.... Jubalong, Skrimmel Skrammel, Barnas Supershow, Teletubbies, Brandy og Vissvass, Lazy Town, Fimlene, Gnottene, Bjørnen i det blå huset...

Ja, huff, og så han keiser Kuzco... huffa meg.

Men ungene... de elsker Kuzco, Brandy og Vissvass, Totally Spies, og han derre dragen... hva heter han igjen? Jake Long?

Må legge til etter å ha lest - jeg forstår ikke hva folk har i mot serier som Byggmester Bob og Thomas-toget. Sleng med Brannmann Sam i samme gjengen - dette er jo harmløse og ukompliserte serier for de litt mindre barna. Ingenting som er skummelt, enkle plott, korte episoder.


Sist redigert av bina : 15-07-08 kl 14:32.
bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 14:18   #105
Pippilopp
I tenkeboksen
 
Pippilopp sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 137
Pippilopp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Barnetv-figurer vi ønsker dit pepper'n gror

Hater "Pablo (den lille rødreven) leker i vind og i sol og i regn, Pablo leker i ..." Bravo Bibbi, Jubalong og Bjørnen i det blå huset.

__________________
Store, Snuppa og Lille
Pippilopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 14:21   #106
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnetv-figurer vi ønsker dit pepper'n gror

Wow, her var det mye aggresjon.

Jeg har heldigvis ikke sett så mye barnetv. Men, jeg kjenner jeg blir gal av gneldrestemmen til musen i Bjørnen i det blå huset.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 12:58   #107
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnetv-figurer vi ønsker dit pepper'n gror

Hva er greia med Lilo og Stich egentlig? Er disse dyrene romvesener eller?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 13:06   #108
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnetv-figurer vi ønsker dit pepper'n gror

Jeg spyr av alle Barbiefilmene, SkrimmelSkrammel, Bratz, Winx og Care Bears. Jeg elsket Care Bears da jeg var liten, nå kjenner jeg brekningsrefleksene bare jeg hører kjenningsmelodien.

Ungene elsker Prinsesse Sheherazade som går om morgenen nå.
Jeg synes Bjørnen i det blå huset er søt jeg

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 13:08   #109
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnetv-figurer vi ønsker dit pepper'n gror

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

Hva er greia med Lilo og Stich egentlig? Er disse dyrene romvesener eller?

Stich er vel et "eksperiment". Lilo er vanlig jente. Men det er laget mange sånne eksperimenter, og ikke alle av dem er like greie, kan man si. Så stadig vekk må Lilo og Stich hamle opp med onde eksperimenter. De har stort sett nummer, men kan godt ha navn også. De er altså ikke romvesener.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 14:37   #110
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnetv-figurer vi ønsker dit pepper'n gror

Den tegnefilmen på NRK om hun bortskjemte prinsessa som gikk for ikke så lenge siden fikk det virkelig til å krype under huden på meg. :grøss:

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 21:25   #111
lowrider
Velger å ignorere idioter
 
lowrider sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Der jeg er så heldig å slippe morgen sol
Innlegg: 139
lowrider bør skjerpe seg
Standard

Sv: Barnetv-figurer vi ønsker dit pepper'n gror

Bakdelen med de nye "tegnefilmene" for barn er jo at de er "relativt" lette å lage, før i tiden var det skikkelig håndtverk som måtte til og sa var det kanskje litt mer fokus på innhold og kvalitet i motsetning til i dag hvor kvantitet kvantitet + merchandicing som teller, ja Kvakk Kvakk var anoying og at Pompel og Pilt var skummelt men det hadde en pedagogisk tanke bak. Så et intevju med Vibeke Sæther, og hun sa at barnetv skulle inneholde underholdning og læring, Så jeg mener at mye av dagens barnetv er rett og slett kun tidsfordriv m fint lite læring.

lowrider er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 21:43   #112
Millis
Multividunder
 
Millis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 850
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: Barnetv-figurer vi ønsker dit pepper'n gror

Her i huset styres tv-valgene fremdeles av meg (med en hard hånd). Hun får bare se det jeg synes bra og hittil er hun knallfornøyd med det. Vi har dvd og hun får bestemme ut i fra de.
Skjønner i grunn ikke hvorfor dere lar ungene se noe dere tydeligvis hisser dere sånn opp over..
(Dette gjelder selvsagt ikke for de barna som er store nok til å skru på tv selv og sette seg for å se.)

__________________
Ruskesara -05 Lillebror kom 10.august -09
" I don't need therapy. It's not my fault there's a disaster every time I blink. I want to f***ing move on and leave it behind me"
Millis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 19:55   #113
Clubby
Free Toy Inside!
 
Clubby sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 961
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnetv-figurer vi ønsker dit pepper'n gror

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Måtte hula til de forferdelige Gnottene rase i hue på dem. Straks!

*løperogfikserdynamitten*

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

De kan ta første fly til Kaninby, hvor de lander akkurat i det den blir rammet av et forferdelig jordskjelv som utsletter alt og alle!

Kaninby? Boil 'em, mash 'em, stick 'em in a stew

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hannah Montana kan jo ta seg en tur. Med seg kan hun ta Molo fra Kalle og Molo.

Enveis billetter til Antarktis for begge to er på sin plass!

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Handy Manny ja.

Spør du mannen min er det Higlybyheltene som virkelig burde fått gjennomgå.

Begge to spør du meg!

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

Jeg nærer et intenst hat til Den ekle lille "vil du ringle litt med bjella mi" Noddy.
Helt sikker på at det er noe som ikke stemmer der i gården.

Bjelle er også et annet utrykk for baller!
Vil du ringe litt med bjella mi betyr egentlig vil du nappe meg litt i pungen.
Du HAR rett. Det er noe som ikke stemmer der i gården.

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Lazy Town

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Ja, og selvfølgelig grusomme Rebekka.

Kjenner jeg er kvalm allerede.

__________________
Clubby
Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel!
Clubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 20:46   #114
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnetv-figurer vi ønsker dit pepper'n gror

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hannah Montana kan jo ta seg en tur. Med seg kan hun ta Molo fra Kalle og Molo.

Kva er grunnen til at Kalle skal sleppe unna? Eg er ikkje der, for å seie det mildt...

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 21:14   #115
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnetv-figurer vi ønsker dit pepper'n gror

Apropos barndomstraumer: God bok med Minken Fossheim! :hat hat hat hat hat hat: Akkurat som om ikkje søndagar var kjedelige nok... det var vel Puslespill med Vidar lønn, og så God bok, viss eg ikkje huskar feil!

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 21:20   #116
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnetv-figurer vi ønsker dit pepper'n gror

Når jeg leser denne tråden, ser jeg har jeg har en imponerende evne til å sitte å se TV med barna mine uten å SE eller HØRE. Hurra!

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 21:42   #117
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnetv-figurer vi ønsker dit pepper'n gror

Bjørnen i det :blå huset! Han er så EKKEL! Den lange hbøyde halsen som han aldri får retta opp, det ekle trynet ÆSJ!!!! MÅtte han dø av tyfus!

Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 11:42   #118
Maiden
Fear of the dark
 
Maiden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.899
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnetv-figurer vi ønsker dit pepper'n gror

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Bjørnen i det :blå huset! Han er så EKKEL! Den lange hbøyde halsen som han aldri får retta opp, det ekle trynet ÆSJ!!!! MÅtte han dø av tyfus!

__________________
"Minne kan gjera det småe stort"
Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 12:19   #119
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnetv-figurer vi ønsker dit pepper'n gror

Gnottene er ikke akkurat silvert. *Påvirket og sinna*

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 10:06   #120
Siw
Twinsouls
 
Siw sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 771
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Sv: Barnetv-figurer vi ønsker dit pepper'n gror

Barnas supershow blæææææææææææ det er grusomt alle de idiotiske tingene de skal ha Asgeir til å gjøre.Brandi og herr Viss vass nesten alt på jetix
Rebecca med den ekkle pipestemmen
hanna montana med norsk tale *skrekk og gru*
teletubbies

__________________
Siw
mamma til en i himmelen og tre på jord

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no