Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hund?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-14, 12:57   #121
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.406
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

Ja, type Freddy virker jo perfekt (med unntak av at han nok ikke er røytefri)!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-14, 13:00   #122
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.397
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Ja, type Freddy virker jo perfekt (med unntak av at han nok ikke er røytefri)!

Nei, det er han nok ikke. Sånn sett bør vel en røytefri rase komme høyt på prioriteringslista vår.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-14, 21:44   #123
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.397
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

Foreldrene mine syns faktisk ikke det var en dum idé! Og de hadde vært de første til å fortelle meg at det er dumt om de mente vi ikke kunne håndtere det.

Høvdingen og jeg har hatt følgende samtale:
Tallulah: vi kan låne den og den hunden og møte den og den før vi får vår egen!
Høvdingen: ikke før. Istedenfor! iSTEDENFOR!

Men han smiler da. Det er håp!

Vi har også sett enormt mange pudler i dag. Foreldrene mine mente også at det var en god rase (og de har litt peil).

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-14, 21:49   #124
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.847
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

http://www.animalplanet.com/tv-shows...s/havanese.htm


__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-14, 22:06   #125
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.397
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

Pøblis, tåler den en joggetur? En dagstur i marka? Hvor stor er den?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-14, 23:01   #126
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hund?

De havanesene jeg vet om i området her tusler bare rundt på feltet, møter de aldri i skogen, men det kan jo ha mer med eierne enn hunden å gjøre.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-14, 23:30   #127
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund?

ikke-eksisterende pelsstell på vår. Røyter jo, men det er kamuflasjefarget, rødbrunt par cm langt, og det merkes ikke helt på samme måten. Men det er. til tider mye, altså.

barnevelig, grei, tur, men kan sløve, være alene, passe størrelse og hele greia.

Lite vanlig rase, ikke ihelavlet heller.

Men vår har klare tendenser til å kunne syte. Sånn når sjefen forlater henne alene med noe så håpløst som MEG!

Vi overtok henne jo godt voksen, og hun er gammel nå

Og dyr, jeg orker ikke tenke på det engang, lukker øynene og betaler, og nekter å regne ut hvor mye det blir pr dag. Medisiner. Vi har kronisk syk bikkje. Anbefales ikke. Mat og sånn koster ikke så mye i forhold.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-06-14, 23:35   #128
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.847
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Pøblis, tåler den en joggetur? En dagstur i marka? Hvor stor er den?

Jepps, både jogging og lange skogsturer går finfint. 18 km på langrennsski også. Altså, hun gikk ikke på ski, hun løp etter meg som gikk på ski. Hun er sprek som en loppe, men kan gjerne ligge å dra seg hele dagen uten å bli stresset av det. Det er noen dager vi ikke går tur, bare lufter i Hagen.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 07:35   #129
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.753
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hund?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi skal ikke ha hund. Neida. Men OM vi skulle, hva skulle vi hatt?

Spec:
Ikke for stor.
Ikke røyte.
Morsom, ikke pinglete.
Tåle å gå en ordentlig tur, men ikke være en hund som krever en lang skogstur hver dag.

Jeg liker veldig godt dachser og kule cocker spanieler, Hiawata liker Chihuahuaer ( )!

Jeg ha vokst opp med fuglehunder og gjeterhunder. Jeg vet veldig godt begrensningene våre, og hva vi kan tilby. OM vi skulle ha en hund, noe vi ikke skal, så måtte den vært morsom, tøff, tåle å være alene om dagen, tåle andre hunder (som den er nødt til å være på ferie med når vi reiser ut i verden), ikke røyte (masse), ikke kreve enormt pellsstell, ikke lukte og ikke se teit ut. Det må være en byhund. Det skulle vært en bruks- og selskapshund, aldri på utstilling.

Egentlig kunne jeg tenkt meg en omplasseringshund, men det er ofte store hunder, kamphunder, eller de liker ikke barn. Ikke at det betyr noe, siden vi ikke skal ha hund.

Etter å ha hatt en finsk lapphund fra hun var 8 uker til hun nylig fylte 1 år, er jeg blitt håpløst og grundig sjarmert. Et ankepunkt kan være at den røyter litt mer enn du hadde tenkt deg, men vår har ennå ikke hatt noen røyteperioder så jeg lurer på om dette kan være noe individuelt.

Finsk lapphund er litt under middels stor, kraftig og firkanta, og en veldig pen hund. De er veldig menneskekjære og vennlige, lettlærte og elsker å jobbe med et eller annet. Hver har selvsagt sin unike personlighet, og de er bare supersjarmerende! Utholdende og tøffe så det holder, dette er en hund som er laget for turer i skog/mark/fjell, og som fullvoksen bærer den mer enn gjerne kløv. Den liker jo å jobbe!

Kan jo fortelle litt om vår lille valp som kom inn i livet mitt som en duracellstorm, og som utviklet seg til å bli drømmehunden. Oppdretter hadde lagt et flott grunnlag for valpens videre utvikling, og hun var en trygg og glad liten bundle of joy fra dag en. Vi begynte å jobbe med henne umiddelbart, det viktigste var at hun skulle forholde seg rolig når hun skulle ut av buret, når vi kom med båndet, når vi matet henne og ellers i alle situasjoner bortsett fra lek. Hun lærte de vanlige tingene; sitt, dekk, bli, innkalling, gå pent i bånd. Etterhvert også mer presis lydighet som på plass, fot, gå rundt etc.

Tok henne med på turer i terreng fra dag én, men veldig korte turer i starten. Hun ble eksponert for fe-rister, gjerdeklyvere og vask/skyll i bekker. Modige lille valpen taklet alt etterhvert uten å kny.

Vi lot henne også bli vant til masse mennesker på én gang; julemarked, sentrum, sykkelritt. Og valpesosialisering og lapphundtreff.

Da hun var rundt 6 måneder begynte jeg å henne med på den delen av jobben min hvor de tillater hunder på kontoret. Vi har et delvis åpent landskap hvor noen kontorer (som mitt) har store skyvedører i glass, men andre er uten dører. Fra første stund måtte hun lære å forholde seg til en åpen dør, at åpen dør bare betyr åpen dør og ikke at hun kan gå ut. Dette gikk overraskende bra, og nå er det ingen problem å be henne "bli", for så å gå til lunsj et annet sted i lokalene.

Hun går pent i bånd og setter seg ned når vi stopper. Blir stående når hun kommanderes "bli" mens vi går videre. Ligger i ro når hun kommanderes "dekk" og "bli" selv om vi løper rundt henne og hopper over henne. Løper hun fritt kommer hun som ei kule når vi roper "på plass".

Lillelappen har en tydelig av- og påknapp. Elsker å leke, løpe - jogger en del med henne - og være i aktivitet, men finner totalt roen inne. Har også testet ut hvordan om hun blir stresset, rastløs eller altfor gira hvis hun ikke får tur en dag, men hun forblir rolig og harmonisk.

Hun elsker å være med på telttur! Etter at teltet er reist og kaffen drukket og vi sitter ute og nyter tilværelsen, deler vi gjerne litt ølpølse (bittesmå biter til lillelappen siden det er ganske salt) og så sovner hun i fanget mitt. Er som et lyn inne i teltet med én gang jeg legger soveposen ut, og okkuperer den umiddelbart. Flytter seg bare meget motvillig når hun kommanderes vekk. Våkner jeg i løpet av natta ligger lillelappen godt planta på det som måtte finnes av overflødig sovepose, tett inntil og nesten med et smil om munnen.

Hun er utrolig fin med andre hunder, alltid veldig underdanig eldre hunder, - særlig tisper - men lykken er hvis hun finner noen som er like lekne som henne selv. Kan holde på i timevis å leke da.

Noen bilder av henne:

4 uker gammel
7 måneder gammel
9 måned gammel på et kurs i rally-lydighet

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Nuuka.jpg (351,8 KB, 29 visninger)
Filtype: jpg Nuuka_2.JPG (290,9 KB, 23 visninger)
Filtype: jpg close up 1.jpg (154,2 KB, 41 visninger)
Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 08:06   #130
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hund?

HVIS jeg skal ha en hund, har jeg lyst på en lundehund! En bevaringsverdig, gammel norsk hunderase. Den er nokså liten, og utrolig kul, med 6 tær på hver fot, hypermobile ledd (så den kan snu forbeina og bøye hodet bakpå ryggen), til nytte den gang den ble brukt til lundefuglefangst i trange tuneller i fuglefjellet.
http://lundehund.no/
Hvordan den ellers passer til spesifikasjonene dine, aner jeg ikke, men siden den er så historisk interessant og både søt og freaky på en gang, tror jeg den er perfekt for dere. Og de skriver på nettsiden at den anbefales som alternativ til selskapshund, så det så. Kanskje den kan fange en og annen bydue også.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 08:12   #131
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund?

Jeg kjenner noen med lundehund, den er veldig fin.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 08:55   #132
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hund?

For en nydelig hund, Ritz, veldig pen. Og passe størrelse, etter min mening. Jeg liker mellomstore hunder.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 09:23   #133
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.397
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

Så mange fine hunder! Jeg tror lapphunden er litt for stor for oss, egentlig. Vi bor ikke på veldig stor plass. Jeg tror cockerspanielstørrelse er det største vi kan ha.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 19:29   #134
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Så mange fine hunder! Jeg tror lapphunden er litt for stor for oss, egentlig. Vi bor ikke på veldig stor plass. Jeg tror cockerspanielstørrelse er det største vi kan ha.

Hvis dere vil (ikke) ha en røytefri hund, skal dere i allefall ikke velge en lapphund. De røyter ikke det første året, deretter ramler det av i haugevis i flere uker om gangen.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 20:21   #135
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.397
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 20:59   #136
Leandra
Superduperaktiv
 
Leandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 667
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Sv: Hund?

Hva med en Tibetansk Spaniel? Skjønne, med en fantastisk personlighet. Spreke som bare juling også.

__________________
Leandra stolt mamma til 3 ungdommer❤️❤️❤️
Leandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 21:09   #137
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.397
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

Og røyter som bare rakkern? Men jo, det kan være et alternativ. Jeg tror vi må ha størrelse og lynne som det vi prioriterer høyest, også må røyting og generelt utseende komme deretter.

Jeg har kjent tre spanieler, en engelsk springer spaniel som var den beste i verden, en cavalier king charles som var grusomt slitsom og en cocker som er fantastisk.

Hva tenker dere hundevante om kjønn?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 21:23   #138
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hund?

Vi har begynt å gre henne hver dag, det hjelper mye.
Jeg er ikke så hundevant fra før, men har inntrykk av at tipser kan være enklere. Dette er sikkert rase-og personlighetsavhengig. Noen hanner vi møter er totalt klin kokos når det gjelder hunner og hormoner og noen tåler ikke andre hannhunder. Får litt inntrykk av at de strieste hundene ofte er hanner, men synsing fra min side.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 07:00   #139
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.753
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hund?

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Hvis dere vil (ikke) ha en røytefri hund, skal dere i allefall ikke velge en lapphund. De røyter ikke det første året, deretter ramler det av i haugevis i flere uker om gangen.

Ouch! Og jeg som var så optimistisk når det gjaldt lille 1-årslappen vår!

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 20:20   #140
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

Vi fikk anbefalt tispe, men vel så viktig er gemyttet. Så snakk med oppdretter, si dere ikke vil ha sjefen i flokken, og at dere er litt nye i gamet. Vi fikk god hjelp, og oppdretter plukket ut den perfekte hunden for oss. Hunden vår er så god og snill at jeg ikke har sett på maken.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no