Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Tåler ullfleece-dressene fra Nøstebarn maskinvask?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-11, 12:37   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tåler ullfleece-dressene fra Nøstebarn maskinvask?

Vi snakker om de utedressene til baby. Kan de vaskes på ullprogram i vaskemaskinen?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 12:42   #2
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tåler ullfleece-ressene fra Nøstebarn maskinvask?

Jeg har hvertfall gjort det. men jeg har veldig god ullvask på min maskin. 30 grader og veldig lite sentrifugering.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 12:45   #3
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tåler ullfleece-ressene fra Nøstebarn maskinvask?

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Jeg har hvertfall gjort det. men jeg har veldig god ullvask på min maskin. 30 grader og veldig lite sentrifugering.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 12:49   #4
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tåler ullfleece-ressene fra Nøstebarn maskinvask?

Jeg ville ikke vasket dem mange ganger på 30 grader. Over tid vil de krympe og de blir veldig kompakte med maskinvask 30, uansett hvor godt ullprogrammet er.
Jeg vasker dem på ullprogram og kaldt vann, da holder de seg pene lengre.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 13:44   #5
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tåler ullfleece-ressene fra Nøstebarn maskinvask?

Godt gjort å skjønne hva en ullfleece-ress er.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 13:45   #6
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tåler ullfleece-ressene fra Nøstebarn maskinvask?

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Jeg har hvertfall gjort det. men jeg har veldig god ullvask på min maskin. 30 grader og veldig lite sentrifugering.

Samme her.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 13:54   #7
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tåler ullfleece-dressene fra Nøstebarn maskinvask?

Takk for svar!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 13:59   #8
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tåler ullfleece-dressene fra Nøstebarn maskinvask?

Jeg vasker aldri ull på 30 grader.
Jeg vasker all ull på kald ullvask med vaskemiddel fra nøstebarn.
Da holder både ullfleece, frottè og vanlig ull seg kjempefin.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 17:02   #9
Inka
New kid on the block
 
Inka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Innlegg: 860
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Sv: Tåler ullfleece-dressene fra Nøstebarn maskinvask?

Det er jo så himla fort gjort å skylle opp for hånd i vasken, og belønninga er at dressen beholder fluffen og utseendet sååååå mye lenger, så jeg anbefaler håndvask. Jeg sentrifugerer derimot lett på 400 omdreininger for å slippe å vri plaggene i stykker selv.

__________________
Batman januar 2004.
Bulldosern mai 2009

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 19:30   #10
2ne
Superaktiv
 
2ne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 339
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Tåler ullfleece-dressene fra Nøstebarn maskinvask?

Jeg hadde ikke gjort det, jeg vasket ullfleece jakka til snuppa på ullprogram og den så ut som alt annet enn en jakke etterpå + at den ble tovet

Dette var med vår gamle maskin som var åtte år når jeg pælma den ut i sommer, men kommer aldri til å tørre å vaske nøstebarn ull i maskin igjen selvom jeg har fått meg en topp moderne dyr maskin nå...

__________________
2003-2007-2012

Sist redigert av 2ne : 18-12-11 kl 19:43.
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 19:38   #11
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.890
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tåler ullfleece-dressene fra Nøstebarn maskinvask?

Ja, det går helt fint om man vasker den på ullprogram. Vanlig vask kan derimot ikke anbefales :erfart:

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 19:46   #12
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tåler ullfleece-dressene fra Nøstebarn maskinvask?

Syns de ble så skeive jeg da så vasker alt Nøstebarn for hånd.
Begynner å minke på beholdningen da både X og svigermor har krympet 3 plagg til ugjenkjennelig

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 19:52   #13
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tåler ullfleece-ressene fra Nøstebarn maskinvask?

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Jeg har hvertfall gjort det. men jeg har veldig god ullvask på min maskin. 30 grader og veldig lite sentrifugering.

Jepp. Og spesialullvaskmiddel (!), ikke Milo.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 19:53   #14
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tåler ullfleece-dressene fra Nøstebarn maskinvask?

Jeg gjør det med alle våre Nøstebarn-plagg, også ullfleece. Men lav temperatur og lite senterifugering er viktig. De krymper litt, men jeg synes ikke det gjør så mye.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 21:28   #15
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tåler ullfleece-ressene fra Nøstebarn maskinvask?

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Jepp. Og spesialullvaskmiddel (!), ikke Milo.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 10:47   #16
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.555
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tåler ullfleece-dressene fra Nøstebarn maskinvask?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har brukt Engel sitt ullvaskemiddel uten lanolin. Det et ikke lurt å bruke vaskemiddel med lanolin i maskin. Lanolinkur kan gis etterpå hvis nødvendig.

Hvorfor ikke? Tetter det maskina? (Nettopp kjørt et teppe med lanolin skyllemiddel)

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 13:07   #17
Inka
New kid on the block
 
Inka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Innlegg: 860
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Sv: Tåler ullfleece-dressene fra Nøstebarn maskinvask?

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Hvorfor ikke? Tetter det maskina? (Nettopp kjørt et teppe med lanolin skyllemiddel)

Næææh, tetter ikke noe. Men fettet setter seg igjen når temperaturen er så lav, og når du da kjører en varm nok vask vil det løsne og bli med i den vasken. Ingen krise, men kan bli litt grisete og føre til skitten maskin om gusj fester seg til fettet og lager ekle lag i maskinen.

__________________
Batman januar 2004.
Bulldosern mai 2009

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 13:50   #18
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tåler ullfleece-dressene fra Nøstebarn maskinvask?

Jeg vasker alt fra Nøstebarn for hånd, i varmt vann. Lar det ikke ligge, men passer på å ikke vri, bare presse ut vannet og da holder det seg fint.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 18:15   #19
2ne
Superaktiv
 
2ne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 339
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Tåler ullfleece-dressene fra Nøstebarn maskinvask?

Opprinnelig lagt inn av Inka, her.

Næææh, tetter ikke noe. Men fettet setter seg igjen når temperaturen er så lav, og når du da kjører en varm nok vask vil det løsne og bli med i den vasken. Ingen krise, men kan bli litt grisete og føre til skitten maskin om gusj fester seg til fettet og lager ekle lag i maskinen.

Usj, det har ikke jeg tenkt på. Bruker jo milo tøymykner på janus ull og lignende, og den er det jo lanolin i... Det var tullete

__________________
2003-2007-2012
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 19:15   #20
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tåler ullfleece-dressene fra Nøstebarn maskinvask?

Jeg blir vel egentlig ikke så mye klokere av svarene sånn samlet sett.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no