Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

[Bilstol] 9-18/0-25kg uten Isofix

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-13, 15:08   #1
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

[Bilstol] 9-18/0-25kg uten Isofix

Lang 1-åring, 12kg/90cm, bil uten isofix. Vi har nå prøvd Max-Way, men den tar mye plass i lengden, slik at det er uholdbart å sitte i forsetet for voksen.
Noen andre forslag? Noen som har prøvd det nyeste besafe-setet?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 18:29   #2
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Bilstol] 9-18/0-25kg uten Isofix

Kan ikke forstå at Maxway skal ta stor plass i lengderetningen.

Du bør kanskje prøve Britax TWE, eller Axikid?

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 18:33   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Bilstol] 9-18/0-25kg uten Isofix

Uten at jeg har prøvd alle biler tror jeg ikke det er veldig mange stoler som tar mindre plass enn maxway. Men det kan variere litt fra bil til bil hva som står best. Besafe-seter er generelt ganske store.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 18:45   #4
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Bilstol] 9-18/0-25kg uten Isofix

Vi har en sær bil, subaru tribeca, laget for det amerikanske markedet. Den har ikke isofix men top-tether. Ble irritert da jeg fant det ut, mannen hadde lovet isofix.

For å få en ok vinkel slik at 1-åringen ikke vipper med hodet når han sover blir det dyp plassering. Har med vinkelen på setet å gjøre.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 18:55   #5
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Bilstol] 9-18/0-25kg uten Isofix

Top teather brukes vel bare ved fremovervendte barneseter. Foreløbig bare i USA?

Har ikke vært bort i noen slike seter her enda ihvertfall.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 20:05   #6
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Bilstol] 9-18/0-25kg uten Isofix

Har dere prøvd å sette maxway i midten? Man sparer endel i lengderetningen på å bruke midtsetet.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 20:38   #7
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Bilstol] 9-18/0-25kg uten Isofix

Jeg har Highway i Yaris, jeg er 174, jeg kan sitte i passasjersetet.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 20:54   #8
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Bilstol] 9-18/0-25kg uten Isofix

Katta:
Det har jeg faktisk ikke tenkt på. Har spurt om pris på å koble ut airbag i forsetet, men vil helst ha ham bak.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 20:57   #9
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Bilstol] 9-18/0-25kg uten Isofix

Jeg er 180, og vi bruker bil bare på langtur, 2-4timer hver vei. Kjedelig å sitte skrått med bena.

Prøver montering i midten, jeg.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 21:45   #10
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Bilstol] 9-18/0-25kg uten Isofix

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Top teather brukes vel bare ved fremovervendte barneseter. Foreløbig bare i USA?

Har ikke vært bort i noen slike seter her enda ihvertfall.

Britax TriFix er det eneste slike setet jeg har sett på det norske markedet. Isofix og top teather.
Har sett at vi har feste for top teather både i S-max'en og CR-V'en, men har ingen planer om å benytte oss av det.

https://www.flust.no/barn-og-baby/bi...rifix-bilstol/

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 21:50   #11
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Bilstol] 9-18/0-25kg uten Isofix

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Britax TriFix er det eneste slike setet jeg har sett på det norske markedet. Isofix og top teather.
Har sett at vi har feste for top teather både i S-max'en og CR-V'en, men har ingen planer om å benytte oss av det.

https://www.flust.no/barn-og-baby/bi...rifix-bilstol/

Ahh, så det er tatt i bruk her også nå ja. Men som sagt, Saint. Det er bare til fremovervente seter du kan bruke top teather.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 22:03   #12
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Bilstol] 9-18/0-25kg uten Isofix

Vi har forøvrig fremdeles et Duologic billig til salgs .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 22:07   #13
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Bilstol] 9-18/0-25kg uten Isofix

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Jeg er 180, og vi bruker bil bare på langtur, 2-4timer hver vei. Kjedelig å sitte skrått med bena.

Prøver montering i midten, jeg.

Ja, men dette var i min lille Yaris. I Touranen vår kan mannen på 1.90 sitte med Duologic bak seg.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 22:53   #14
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Bilstol] 9-18/0-25kg uten Isofix

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Vi har forøvrig fremdeles et Duologic billig til salgs .

Jeg er veldig interessert. Var det ikke reservert? Sender deg en pm.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no