Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Fortell meg om Bichon frisé

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-18, 16:37   #1
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.310
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fortell meg om Bichon frisé

Vi har lyst på hund. Jeg har hatt hund tidligere og savner det.

Vi har kviet oss for å få oss hund da guttas allergi slår forskjellig ut på ulike hunder, også allergivennlige hunder. Vi lånte en Bichon havanais og en Cocker spaniel en helg, og lot være å støvsuge en god stund etterpå. Gikk veldig fint, men man vet jo aldri på sikt.

Nå har vi fått en gylden mulighet til å ha en Bichon frisé på fôr for en oppdretter. Hunden skal ikke stilles ut eller ha flere kull. Hun vil ta hunden tilbake og la oss besøke så mye vi vil om allergien slår ut, uansett når det måtte være.

Vi skal ha hunden hos oss i helgen og er spente.

Familien er gira, men jeg skal innrømme at jeg aller helst skulle hatt en hund som var mer hund i utseende. Gjerne litt større også. Men nå er muligheten her, og det var veldig koselig med hunden som gikk fra fang til fang når vi besøkte den. Deilig å slippe hår over alt også. Jeg regner med at det ikke går lang tid før jeg er solgt.

Men den løveklippen kan jeg altså ikke leve med. Pelsstell skal den selvsagt få, men det blir ikke føning og styr. Det må være litt mer ruskesara for at jeg skal gå tur med den uten å rødme ... Det går det, sant?

Og navnet da... Den heter Tingeling.
Kan jeg bare si Ting () eller Ling er det innafor.

Ok, over til viktige ting:

Fortell meg om rasen!
Hva er positivt/negativt? Hva må vi tenke på?

Og hvordan lærer vi hunden til å være alene? Den er vant til å være sammen med andre hunder og sjelden uten eier i nærheten, da hun har kontor hjemme.
Hvor lang tid tar det? Vi er innstillt på å jobbe med det og har mulighet til å ta med på jobb/ha en del hjemmekontor en periode.

Vi får jo en voksen hund som kan alt annet.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-18, 16:49   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Bichon frisé

Så spennende

Hvor gammel er den?

Klippen kan der få til så at hun ser ut som en ruskete puddel. En av utfordringene, med rasen, syns jeg er at e vedig lett blir misfarget rundt øyner og munn, men det er jo mest for at pelsen er så hvt. Det blir vel de fleste hvite hunder. Dermed er det greit å lære seg å kunne klippe pelsn selv der.

Ellers tror jeg at det er en stabil rase, men man må muligens jobbe litt med bjeffing.

Beregn noen uker på å venne den med å være alene.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-18, 16:52   #3
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.310
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Bichon frisé

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.


Hvor gammel er den?

Den er syv år gammel.

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Klippen kan der få til så at hun ser ut som en ruskete puddel. En av utfordringene, med rasen, syns jeg er at e vedig lett blir misfarget rundt øyner og munn, men det er jo mest for at pelsen er så hvt. Det blir vel de fleste hvite hunder. Dermed er det greit å lære seg å kunne klippe pelsn selv der.

Ja, den har ikke noe misfarging nå, men har lest at det kan komme med mat/vannkvalitet etc, så vi får følge med.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-18, 17:06   #4
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Bichon frisé

Det er en veldig fordel for dere at dere kan levere den tilbake om det ikke går pga allergi. Jeg skulle nok hoppe på det om hunden virker grei etter helgen.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-18, 17:10   #5
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fortell meg om Bichon frisé

Jeg har en bichon frise tispe på fire år. Nydelig hund! Fornøyd med korte turer men tar gjerne en lenger. Må enten klippes hver fjerde Mnd eller greies hver dsg. Vi klipper vår.

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-18, 22:08   #6
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om Bichon frisé

Jeg har hatt en (uhells)blandingshund, mellompuddel og bichon frise.
Den var utrolig grei å ha i hus. Bjeffet ikke, sysselsatte seg selv og var grei med barn og voksne. Kunne fint være med på lange løpeturer, men klarte seg med en tur rundt kvartalet dager vi ikke hadde lyst på lang tur. Lettlært fyr.
Vår var rufsete. Kjøpte en klippemaskin selv, og tok ham med jevne mellomrom. Funka helt fint.

Snippa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-11-18, 22:15   #7
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.310
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Bichon frisé

Takk for svar. Gleder meg til helgen.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)



Sist redigert av Hønni : 20-11-18 kl 22:30.
Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-18, 11:06   #8
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om Bichon frisé

OK. Nå så jeg at det var en Bichon, og da skjønte jeg plutselig motviljen din mot navnet.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-18, 11:54   #9
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om Bichon frisé

Jeg er fordomsfull mot rasen, siden den eneste jeg har kjent var en sånn gneldre-bjeffe-hund. Men om Tingeling (!) ikke er det, høres jo dette supert ut!

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no