Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvordan kler dere barna i bhg nå?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-11, 10:30   #41
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan kler dere barna i bhg nå?

Ull.

2-åringen leveres idiotsikkert: Ullstrømpebukse, ullbody / -trøye, tynn ulldress (krinkelull fra Janus) og teknisk skalldress fra HH.

Kavat vintersko med ullfor, hals, lue og tynne ullvotter.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 11:58   #42
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan kler dere barna i bhg nå?

Vesla har ull: trøye, - longs, og -sokker. Så har hun feks en kjole over, eller skjørt og en t-shorte. Av og til fleecedress. Når dem skal ut har dem på en ekstra fleece/ulldress under regntøy/høst/vår-dress.

Store som skolegutt har som oftest ulltrøye med en t-shorte eller hettejakke over. Av og til longs under jeans/joggebukse. Ullsokker. Har hengende ekstra fleece og div på skolen.

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 13:35   #43
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.663
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan kler dere barna i bhg nå?

Mellomlag ullbukse og ulltrøye, foret dress utenpå. Eventuelt skallklær og et ekstra sett med ull. Hender jeg sender han med bomullsklær om det er varmt, eller jeg vet han skal være mye inne den dagen som de dagene spesialpedagogen er der. Men på turdager sender jeg han alltid i 100% ull.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 19:10   #44
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.033
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hvordan kler dere barna i bhg nå?

Hittil har han brukt skalldress fra HH med to lag ull under. I dag kom snøen, og da tok vi frem vinterdressen og vinterskoene.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 10:25   #45
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Hvordan kler dere barna i bhg nå?

Han har ullundertøy og vanlig inneklær, stort sett joggebukse og tynn genser. JEg begynte med vinterdress i forrige uke for sola har sluttet å komme frem grunnet tåke og det er surt. Nå er det i tillegg kuldegrader hele dagen, så istedenfor å styre med ekstra lag tok jeg med en helt ok brukt vinterdress som fint kan slites på asfalt. Prøvd å si til barnehagen at de kan ta av inneklærne når han bruker dressen, for den er god og varm (polarn o pyret), men det er vanskelig gitt ;-) Han har skallvotter der men la med troll votter nå, og så har han reima hjelmlue. Innimellom vanlig ull lue fra Reima og ullbuff. Bruker vintersko med tynn ullsokk i. Han fryser lett da...

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 10:46   #46
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan kler dere barna i bhg nå?

-5 her i dag og vesla fikk med vinterdressen i barnehagen.
Usj, jeg vil ikke ha vinter!

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 11:25   #47
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kler dere barna i bhg nå?

0 grader her i dag, lurer på om storebror også må få med vinterdress nå.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 11:31   #48
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.029
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kler dere barna i bhg nå?

Lillesøster har brukt bare ull i 2 måneder. Ullbody/ullstrømpis, kanskje også en tynn ullbukse utenpå, eller en kjole, litt ettersom. Hun har hatt høstdress der og det henger en ullfleecedress og en vanlig fleece i barnehagen. Ull/fleecehettelue og votter. Gore-tex.
Igår var det minus 2 og jeg tok med vinterdressen. Da håper jeg de bruker den uten noe under.
Ull er en sikker vinner på barnehagebarna.

Storebror går første året på skolen og vi har drøyd ulla lenger enn vi pleier, de er mindre ute og han er eldre. Han har hatt ullsokker lenge, ullgenser av og til og bomull andre dager, bukse. Nå ble det minusgrader og da ble det ull-longs under buksa og ullgenser også.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 14:05   #49
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan kler dere barna i bhg nå?

Jeg synes dette er veldig vanskelig.

Vinterdressene jeg har kjøpt er tykke, og virker veldig varme. Tror ullundertøy under dem blir altfor varmt nå.

I dag sendte jeg dem med ull innerst, og beskjed om et mellomtjukt lag med ull under dressen (de har tidligere hatt to tynne lag, ikke hørt noe om at de er kalde).

Tror dere dette holder? Jeg har sett en tendens til at barnehagen foretrekker ett lag (selvsagt mye enklere), og at de ikke er så flinke til å se om barna har på for mye (f.eks hadde gutten min en ulltrøye, en genser og en ulltrøye oppå der igjen en dag jeg hentet han i oktober. Rødkokt i fjeset, de var inne).

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 14:08   #50
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan kler dere barna i bhg nå?

Najade: Alle er ikke like flinke, nei. Min gutt er varm, så i går ble han sendt i bhg med ulltrøye og ullstrømpebukse, krinkelulldress og parkdress. Men jammen var det noen som hadde tatt på ham en tynn bomullsjakke () mellom ulldressen og parkdressen. Ikke var det vår jakke heller. Han var varm!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 15:29   #51
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan kler dere barna i bhg nå?

Jeg redigerte meg selv før jeg postet og mistet ordet parkdress.
Jeg har altså ikke sendt de i vinterdress med to lag ull.

Jeg ser for meg at vinterdress uten noenting under er litt rart det også, eller er jeg opphengt i et eller annet gammeldags nå?

Det er litt kronglete dette med barnehagen, jeg stoler nok ikke helt på dem før det er så kaldt at det er helt "standardbekledning" som gjelder.

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 16:36   #52
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Hvordan kler dere barna i bhg nå?

Hentet minsten i barnehagen isted og da hadde de istedenfor å ha ullundertøy under en varm vinterdress, evt beholdt joggedressen, tatt av joggebuksen og tatt på tykk ullbukse, et par ullsokker til i ullforet vintersko, og tatt på en sånn janus ulljakke utenpå ullbody og langermet t-skjorte... Det er for mye synes jeg i 0 grader når det er sol/opphold. Luktet svette av han, enda han er av den kalde typen. Må jo ha noe klær til 20-30 minusgrader også.... Meningen var jo at han skulle ha vinterdressen for at de skulle slippe å skifte for mye klær, for skal han ha skalldress vil jeg ha to lag med ull, men synes det er for varmt med to lag med ull inne ennå.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 16:44   #53
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan kler dere barna i bhg nå?

Jeg drar opp denne tråden igjen i frustrasjon.

I barnehagen nå har vi to ting, skallklær (som tåler ganske mye vann) og Reima-dress fra da det var kaldere.
I tillegg har vi lag med ull og fleece, vintersko og sko som tåler vann. Det burde altså være lett å kle han. Syns jeg.

I dag er det regn og har vel vært ca. 10 grader. Ute hadde han hatt på Reima-dressen. Jeg får altså ikke barnehagen til å bruke skallklær. De bruker enten gummitøy eller vinterdress.

Jeg syns gummitøy i dette været her virker surt og mener skalltøy er bedre, da det har en helt annen pusteevne.
Er jeg helt rar? Må jeg ta hjem skalltøyet og ta med gummitøy? Jeg liker virkelig ikke gummitøy i det hele tatt, men ser jo at det ikke er noen vits å bruke mye penger på skallklær om de ikke skal bli brukt.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 16:47   #54
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.846
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan kler dere barna i bhg nå?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg drar opp denne tråden igjen i frustrasjon.

I barnehagen nå har vi to ting, skallklær (som tåler ganske mye vann) og Reima-dress fra da det var kaldere.
I tillegg har vi lag med ull og fleece, vintersko og sko som tåler vann. Det burde altså være lett å kle han. Syns jeg.

I dag er det regn og har vel vært ca. 10 grader. Ute hadde han hatt på Reima-dressen. Jeg får altså ikke barnehagen til å bruke skallklær. De bruker enten gummitøy eller vinterdress.

Jeg syns gummitøy i dette været her virker surt og mener skalltøy er bedre, da det har en helt annen pusteevne.
Er jeg helt rar? Må jeg ta hjem skalltøyet og ta med gummitøy? Jeg liker virkelig ikke gummitøy i det hele tatt, men ser jo at det ikke er noen vits å bruke mye penger på skallklær om de ikke skal bli brukt.

Ta hjem alt annet enn skallklær,da må de bruke det.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 16:50   #55
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan kler dere barna i bhg nå?

Nei, da etterlyser de gummitøy! Gummitøy er jo så klamt og ekkelt.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 16:53   #56
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.846
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan kler dere barna i bhg nå?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Nei, da etterlyser de gummitøy! Gummitøy er jo så klamt og ekkelt.

Det er jeg helt enig med deg i, vi hadde samme problemet med den gamle barnhagen poden gikk i. Den nye barnhagen er helt annerledes på det området.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 16:56   #57
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan kler dere barna i bhg nå?

Og på vinteren kommer gummibuksa utenpå Reima-dressen.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 16:57   #58
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan kler dere barna i bhg nå?

På vår/sommer syns jeg gummi kam duge noen dager, men da er de mye tørrere i lufta, så da blir det ikke like klamt.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 16:58   #59
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.846
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan kler dere barna i bhg nå?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Og på vinteren kommer gummibuksa utenpå Reima-dressen.

Hva er greia med det egentlig.

Jeg tror jeg hadde sagt fra helt til de skjønte det.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 16:58   #60
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.663
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan kler dere barna i bhg nå?

Da sier du at det er det der han får bruke, og at man kan snakke sammen om de opplever at han er mye våtere enn andre barn.

Vi hadde en liten diskusjon om det i starten av dette året. Hvor ene assistenten mente at han ble så våt i isbjørn skallklærene. Men blir han våtere enn de andre da? Nei han var jo egentlig ikke det. Svømmer han i dammene? Ja han gjorde jo egentlig det. Hva tenker du jeg skal gjøre da? Ble ikke mer diskusjon ut av det.

Nå har jeg lagt merke til at de bruker klærene fra dress knaggen når det er kaldt og klærene fra regntøyknaggen når det er litt vått til veldig våt. Så jeg kan bestemme hva han bruker med å henge klærene på riktig knagg. I dag han isbjørn dressen på dressknaggen da tok jeg den bort på regntøyknaggen for jeg ville den skulle bli brukt i dag.. og sånn blir det.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no