Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Regntøy/skallsett - hva kjøper jeg?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-13, 10:36   #1
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Regntøy/skallsett - hva kjøper jeg?

Ja, så er det høst og det er igjen tid for å dresse opp barna. Særlig yngste, som er ute hele dagen, hele uken - i terrenget. Vi har prøvd en del forskjellig tøy, noe har vi vært så fornøyd med at vi har kjøpt det om igjen og om igjen, men så er vi ikke like fornøyd mer etc.

Så, til aktive barn som er mye ute i både vått og tørt vær - hva kjøper man denne høsten? Fortrinnsvis tenker jeg på regntøy og/eller skallsett, evt. også høst/vårdress + vinterdress.

Frøkna trenger forøvrig dobbelt opp, for de kjører båt ut til en øy hvor de er hele dagen uten annet enn gapahauk og lavvo og der må det til enhver tid ligge skift (de har en tørr og varm bod der alt tøy etc ligger), så det er jo en fordel om i alle fall skiftetøyet (både regntøy, høst- og vinterdress) ikke koster gull og grønne skoger selv om det allikevel skal "holde mål" og tåle vær og vind.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 12:50   #2
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regntøy/skallsett - hva kjøper jeg?

Vi elsker PoP sine skallklær, og bruker bare det. :Bergenser i Bergensvær:

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 13:16   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Regntøy/skallsett - hva kjøper jeg?

Elsker også POP sine skallklær. Eldste har brukt det og holdt seg tørr.

Vi skal ha Isbjørn og reima tec + som vinterdresser i år til yngste, kjøpt brukt og på tilbud. Nå i høst skal han bruke en reflex dress uten for. Den har holdt mål til nå.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 13:26   #4
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Regntøy/skallsett - hva kjøper jeg?

Ja, jeg har just kjøpt en Reimatec+ brukt, som jeg tenkte som reserve til vinteren.

Får ta turen til PO.P tenker jeg. Har tidligere alltid vært så fornøyd med det tøyet , fortrinnsvis vinterdresser vi har brukt, men av det jeg så på nett sist jeg var innom, så var det litt "kjedelig" look i år!? Men seff, egenskaper går foran. Jeg kan jo huske feil og.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 13:26   #5
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regntøy/skallsett - hva kjøper jeg?

Etter å ha brukt mye forskjellig, har jeg de siste åra bare handlet PO.P. til ungene. Veldig fornøyd!

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 13:34   #6
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Regntøy/skallsett - hva kjøper jeg?

Po.P er foretrukket hos oss, men prøver å kjøpe på tilbud, og kjøper like gjerne Bergans om jeg finner det på tilbud. Opplever gjerne kvaliteten som lik, men at Po.P ser litt finere ut. Yngste må ha Bergansbukse for den er så smal.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 13:57   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Regntøy/skallsett - hva kjøper jeg?

Hender XXL har tilbud på Bergans.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 14:55   #8
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.329
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Regntøy/skallsett - hva kjøper jeg?

Vi er også veldig fornøyde med skallklærne til PoP, men vinterklærne vi hadde forrige sesong synes jeg var litt tunge og klumpete sammenlignet med Reima, feks. Tror ikke vi skal ha vinterklær fra PoP i år, bare skallklær.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 15:44   #9
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Regntøy/skallsett - hva kjøper jeg?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Etter å ha brukt mye forskjellig, har jeg de siste åra bare handlet PO.P. til ungene. Veldig fornøyd!

Hvordan er klærne i fasongen og utforming? Jeg ser de har størrelser opp til 152 og jeg har jo 11- og 12-åring. Er klærne for "barnslig" for denne aldersgruppen? Jeg tenker på jakker og bukser først og fremst.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 15:49   #10
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regntøy/skallsett - hva kjøper jeg?

Nei, det synes jeg ikke at de er. Jeg skulle ønske jeg kunne fortsette med dem til 12åringen min (som bruker str 14 nå). Med forbehold om at jeg ikke har sett så nøye på årets kolleksjon. Vi har alltid gått for helt klassiske blå.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 15:59   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Regntøy/skallsett - hva kjøper jeg?

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Hvordan er klærne i fasongen og utforming? Jeg ser de har størrelser opp til 152 og jeg har jo 11- og 12-åring. Er klærne for "barnslig" for denne aldersgruppen? Jeg tenker på jakker og bukser først og fremst.

Nei, de er så nøytrale i snittet at det går greit.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 16:07   #12
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Regntøy/skallsett - hva kjøper jeg?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Nei, de er så nøytrale i snittet at det går greit.

Høres bra ut. Jeg har barn som sykler til skolen, eller går 3 km når det er frost og is ute, så de må være godt kledd. Det er flere år siden jeg har kjøpt slike klær til dem fordi de har ikke vokst så mye og vi har brukt de samme klærne i et par år nå, og nå er det på tide å kjøpe nytt til begge to, eller spesielt til 12-åringen.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 18:09   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Regntøy/skallsett - hva kjøper jeg?

Har hatt både skallklær og vinterklær til eldste fra pop.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 18:41   #14
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Regntøy/skallsett - hva kjøper jeg?

Reima....tenker barnehagetanta.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 13:03   #15
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Regntøy/skallsett - hva kjøper jeg?

Nå har jeg vært og kjøpt to-delte skallsett med vindstopperfleece i tillegg på POP, det blir bra tenker jeg. Regntøyet de har hatt frem til nå kan fungere som reserve heller.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no