Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-16, 21:47   #1
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Har skolestarter til høsten, og det er jo superstas.
Farmor skal kjøpe sekk, vi trenger tips til gode sekker.
Har en relativt lang seksåring. Som liker rosa.

Hva har dere vært fornøyd med?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 21:51   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Vi har også skolestarter til høsten. Til storebroren var vi veldig fornøyd med sekk uten lokk, så det går vi for denne gangen også. Han hadde Bergans sin sekk, så den kommer vi til å se på nå også, men de har endret designet siden sist. Man må nesten prøve sekkene på barnet for å se hva som fungerer best. F. eks. så har veldig mange Beckmann sin skolesekk, men den var for stor/lang til eldstemann. Den er høy over skulderstroppene, så han fikk den opp i nakken, om du skjønner hva jeg mener.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 21:55   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Begge mine har hatt Beckmann sekker i 1. klasse. Veldig fornøyd med dem. Eldste fikk sin tredje beckmann nå.

Men det viktigste er å prøve sekken, stram inn alle remmer, legg i noen bøker og se hvordan den sitter på ryggen.

Ellers er Troll også gode sekker. De er litt like Beckmann sine, men kan sitte helt annerledes på ryggen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 22:28   #4
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Må ta en runde og se hva de har hvor tror jeg. Så kan jeg ta henne med på en runde først. Tenker litt på de tå finne en sekk ikke tre til i klassen har feks. Men det løses jomed merking evt. De blir 28 elever i klassen.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 22:33   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Må ta en runde og se hva de har hvor tror jeg. Så kan jeg ta henne med på en runde først. Tenker litt på de tå finne en sekk ikke tre til i klassen har feks. Men det løses jomed merking evt. De blir 28 elever i klassen.

Min er 2. klassing. I hans klasse har minst fem av guttene samme sekk, men det har ikke vært noe problem. Bare merke den godt.

Ser ut til at både beckmann, bergans og troll har rosa/cerise cekker.

https://beckmann.no/produktkategori/barn/1-klasse/

http://www.reiseeffekter.no/skolesek...liter-25-liter

http://nettbutikk.bergans.no/ryggsekker/2GO-skolesekker

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 23:18   #6
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Vi er veldig fornøyd med Bergans.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 01:10   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Våre barn har kun kunnet ha Troll på sine rygger. Viktig å ta med barnet i butikken for å prøve, og husk å ta med en bunke med bøker for å teste hvordan sekken sitter med last i. Også enig i at sekk uten lokk er smart.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 07:20   #8
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Her i byen bruker alle førsteklassingene sekken de får utdelt 1. skoledag. Det er Statens Vegvesen som sponser sekkene.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 07:22   #9
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Her i byen bruker alle førsteklassingene sekken de får utdelt 1. skoledag. Det er Statens Vegvesen som sponser sekkene.

Samme her, men etter det har vi hatt god erfaring med beckman sine sekker.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 07:41   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.951
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Mine unger var veldig små for alderen da de startet i første, så vi kjøpte Bergans uten lokk. Og det har de vært så fornøyde med at vi har holdt oss til det.

Det du skal forsikre deg om er at sekken ikke går opp i bakhodet (noen med lokk gjør det hvis ungene er små). I tillegg er det viktig med en skikkelig stropp over brystet, for ellers har sekken lett for å skli av skuldrene.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 07:43   #11
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Bergans uten lokk.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 07:45   #12
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Vi startet med Bergans uten lokk (smalskuldra gutt), deretter testet vi Beckman som vi ikke var like fornøyd med.
Nå er det tilbake til Bergans, og like fornøyd! Nå er han 11, 12 i august.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 08:31   #13
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.443
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Hos oss har 90 % av jentene Bechmann sin sekk, og mange har samme farge også. Akkurat DET har ikke vært noe problem, altså, for sekkene merkes jo, og de henger på dingel og dangel så de kjenner dem fra hverandre.

Vi har ikke noe å utsette på Beckmann-sekken, til ei lang jente. Dog har jeg ikke sammenligningsgrunnlag.

Troll fikk best i test i fjor, husker jeg.

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 09:00   #14
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

De blir 28 elever i klassen.

Her blir de 50.

Har ikke snøring hva det blir av sekk til Knøtteliten. Knotten hadde en Bergans-sak først, mener jeg. Og så en Norheim-sekk, som har vært veldig god, og nå har han Corker fra Hagløfs (6.klassing, skal begynne i 7.).

Hadde det ikke vært for at den minste Corker-sekken er så innmari liten, så hadde jeg lett valgt den. Jeg synes det er så innmari mye dill og dall med de der skolesekkene til Beckmann og Troll.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 09:01   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Jeg synes det er så innmari mye dill og dall med de der skolesekkene til Beckmann og Troll.

Men det er ofte de de vil ha. Vi bor i beckmannland, så her har 99% det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 09:10   #16
olena
Superaktiv
 
olena sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 357
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Min 3 klassing har fortsatt Beckmann-sekken han fikk i første klasse.
Godt fornøyd med den. Han er liten av vekst, men med alle fine stramminger så passet den veldig fint til han.
Vi kjøpte også den tursekken som kan festes sammen med sekken. Tursekken er litt liten når man skal ha med ekstra klær, men god på ryggen. Her har de fast utedag 1 dag i uka fra første klasse.

Ser flere anbefaler uten lokk, fine de, men tenk over bruken. Min bruker lokket for å feste gymposen og ekstra klær som skal med hjem. Kanskje ikke så aktuelt i første klasse, men min sluttet på SFO i 2 klasse og må da bære med seg ting hjem. Og det han ikke få på sekken blir gjerne igjen

__________________
Olena - mamma fineste skolegutten (2007)
Og bonusbarna 1997, 2000,2011, 2013, 2015
olena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 09:19   #17
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Vi har alltid prøvd sekkene og endt opp med Bechmann til alle. Bergans sine har ikke passet til våre barn. Det er for smalt mellom stroppene så de gnager i nakken, det er mulig det var andre grunner også.

Prøv sekken på med litt vekt oppi.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 09:27   #18
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Opprinnelig lagt inn av olena, her.

Ser flere anbefaler uten lokk, fine de, men tenk over bruken. Min bruker lokket for å feste gymposen og ekstra klær som skal med hjem. Kanskje ikke så aktuelt i første klasse, men min sluttet på SFO i 2 klasse og må da bære med seg ting hjem. Og det han ikke få på sekken blir gjerne igjen

Aldri vært noe problem. Egen bag med gymtøyet festes på selve sekken. Men nå har aldri min gått på SFO, så jeg vet ikke om lokk hadde blitt savnet der.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 09:37   #19
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Når jeg tenker etter har min yngste også en Bergans skolesekk, kjøpt til turbruk, men det er beckmann som brukes siden den sitter best på. Så viktig å prøve sekken!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 09:54   #20
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Følger med her, da jeg har to skolestartere til høsten.
Hvor selger de Troll? Fysiske butikker, mener jeg?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no