Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Patapum bæresele - vekt

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-16, 12:29   #1
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Patapum bæresele - vekt

Vi skal på fjelltur og skal ha med stedatter og lilletulla på 2,5 år
Har tenkt å gå til en topp og litt fjelltur og da må vi ha bæreanordning til lille snupp.
Jeg har spurt om en Patapum bæresele på Finn med de som skal selge vet ikke om den er for toddler eller om den tåler mer vekt.
Hvor mye har det å si for en på 2,5 år? De skriver at det følger med nett for hodestøtte, har det største typen sånt?
Jeg er helt ute i sånn småbarnsutstyr.

Noen som vet om begge itilfelle passer for en på 2,5år. Vet ikke hvor mye hun veier heller men det er vel uansett under 18kg når de er så små....?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 12:45   #2
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.428
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Patapum bæresele - vekt

For vekta har det vel liten betydning, den er kraftig nok til å tåle det uansett. Det går vel mer på størrelsen på panelet og hvor behagelig det er for barnet?

Jeg hadde engang en Patapum, men husker ikke om den var for toddler eller baby. Solgte den fordi jeg sydde meg en mei-tai som jeg likte bedre, og hadde allerede en Ergo. Brukte den da jenta mi var 2 år, så jeg kan prøve å myse på bildene fra den ferieturen hvor vi brukte den mest, og se om jeg finner ut av det ... Husker ikke om det var hodestøtte heller.

Ikke så mye hjelp kanskje.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 12:50   #3
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.428
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Patapum bæresele - vekt



Uvisst om det er toddler eller baby som sagt, men nettinghette hadde den tydeligvis, barnet var ganske nøyaktig 2 år (uka før toårsdagen).

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 12:51   #4
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Patapum bæresele - vekt

Joda.
For meg betyr det null for jeg har ikke jenta her nå..
Men han skriver at panelet er 33cm bredt og lengden/høyden er ca 40cm ned til hoftebeltet..

Noen som har en lita tulle og som kan måle? 33cm bredt er jo nesten ryggflaten min og da er det ihvertfall plass nok der..
Tror jeg slår til.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 12:54   #5
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Patapum bæresele - vekt

Supert. Takk for titten. Tror jeg slår til. Det er uansett kjempebillig og jenta får seg en fjelltur.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 12:57   #6
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.113
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Patapum bæresele - vekt

Hadde funket for vår 2,5-åring. Vi hadde patapum baby og ikke så store barn.

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 13:07   #7
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.428
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Patapum bæresele - vekt

Her er målene jeg fant på ei eller anna nettside for Patapum "baby" vs "toddler" vs Ergo:

Baby: Width 33cm Height 34cm

Toddler: Width 33cm Height 41cm


Så da er det sannsynligvis en toddler de har til salgs. Sammenlignet med Ergo er, i følge den tabellen, begge 3 cm smalere, "baby" er 3 cm lavere, "toddler" er 4 cm høyere.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 13:12   #8
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Patapum bæresele - vekt

Tusen takk for hjelp.
Jeg prøvde å søke men fant ingen mål i farten. Så bra, da holder den jo en stund. Jeg har sendt mail om at jeg tar den uansett.
Det er jeg og morfar som må bytte på å bære uansett. Tar det som en styrkeøkt.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 13:50   #9
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Patapum bæresele - vekt

Vi hadde patapum baby - brukte den hele bæreperioden - og vi bar lenge. (rekorden er råsliten fireåring - men det var nok i en meitai altså) KOmmer til å gå helt fint. Det er ikke særlig tungt å bære en gang!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 23:41   #10
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Patapum bæresele - vekt

Jeg har patapum, bærte minstemann som blir 4år i slutten av månden opp til Preikestolen på lørdag som var, han er 19kg. Han er fornøyd og jeg syns den er god å bære i. Hetten/nettet har vi aldri brukt.
Aner ikke om vi har baby eller toddler utgaven da.

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no