Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva lurer du på i dag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-21, 20:05   #241
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Presidenten avla jo eden med hånde på en bibel,

Og avslutter med "so help me god"

Lovmessig sekulært kan de så være, men gjennomsyre religiøse er de likevel..

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 20-01-21, 20:21   #242
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Ansiktsmaske og peeling - hvilken rekkefølge er best? Jeg har byttet om alt etter hve jeg tenkte var riktig den dagen jeg skulle ha hjemmespa, men er det noen som har en logisk og god rekkefølge?

Peeling først.

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 20-01-21, 21:20   #243
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Presidenten avla jo eden med hånde på en bibel,

Og avslutter med "so help me god"

Lovmessig sekulært kan de så være, men gjennomsyre religiøse er de likevel..

Og de ber alltid Gud velsigne soldatene sine. Det ser ut til å være religionen deres. Gud og militæret.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 20-01-21, 21:24   #244
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Og de ber alltid Gud velsigne soldatene sine. Det ser ut til å være religionen deres. Gud og militæret.

Det stemmer, det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 20-01-21, 21:31   #245
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Jeg lurer på om noen har sjekket innholdet i den 127 år gamle familiebibelen han brukte til å avlegge ed på? Det kan ha vært noe ganske annet innhold enn bibelen, lissm.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 22-01-21, 22:05   #246
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Dette med å stenge tråder med mer enn 1000 innlegg....

  • Hvorfor ble det innført?
  • Er det en grunn som fortsatt er relevant?
  • Hvordan får moderatorene (eller noe) tak på at en tråd har passert 1000 innlegg og må/burde stenges?
Takk for oppmerksomheten.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 23-01-21, 11:24   #247
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Jeg lurer på om verden noensinne blir normal igjen.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 23-01-21, 11:38   #248
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg lurer på om verden noensinne blir normal igjen.

Og ikke minst når.

Jeg tror det blir lenge til min familie skal til utlandet.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 23-01-21, 12:06   #249
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg lurer på om verden noensinne blir normal igjen.

Jeg tror verden aldri blir normal igjen som før corona. Jeg tror nok endel ting er endret på for alltid.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 24-01-21, 17:43   #250
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Er det ikke litt rart at ikke flere bruker amerikanske/ britiske navn på barna sine?
Pat,Ted,Donald,Kevin,Joe,Bruce,Zac,Jodi,Clare osv.
ikke det at de er så spesiellt fine, men av alt vi tar etter, så er det ikke så mange navn vi har adoptert.
Ja,ja det grubler jeg på i dag.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv  
Gammel 24-01-21, 17:51   #251
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Dette med å stenge tråder med mer enn 1000 innlegg....

  • Hvorfor ble det innført?
  • Er det en grunn som fortsatt er relevant?
  • Hvordan får moderatorene (eller noe) tak på at en tråd har passert 1000 innlegg og må/burde stenges?
Takk for oppmerksomheten.

  • Hvorfor ble det innført?
Fordi det er krevende for serveren når trådene blir for lange, og da satte vi en grense på 1000. Kunne like godt vært 800 eller 1200, men 1000 er et sånt rundt og fint tall.
  • Er det en grunn som fortsatt er relevant?
Jepp, fortsatt relevant.
  • Hvordan får moderatorene (eller noe) tak på at en tråd har passert 1000 innlegg og må/burde stenges?
Av og til ser vi det selv og av og til får vi det rapportert inn.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv  
Gammel 24-01-21, 17:56   #252
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

  • Hvorfor ble det innført?
Fordi det er krevende for serveren når trådene blir for lange, og da satte vi en grense på 1000. Kunne like godt vært 800 eller 1200, men 1000 er et sånt rundt og fint tall.
  • Er det en grunn som fortsatt er relevant?
Jepp, fortsatt relevant.
  • Hvordan får moderatorene (eller noe) tak på at en tråd har passert 1000 innlegg og må/burde stenges?
Av og til ser vi det selv og av og til får vi det rapportert inn.

Tusen takk for fin forklaring.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 25-01-21, 01:25   #253
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Hvorfor, i et lovmessig sekulært land som USA, må det være bønn og en bitteliten gudstjeneste for å markere presidentskiftet?

The Founding Fathers snur seg i graven. Flere av de deister, kanskje også ateister. I USA i dag så regnes det som politisk selvmord (i hvert fall for 10 år siden, og tror ikke det har endret seg) å være ateist. Man må være det i det skjulte, og det synes jeg er så spesielt at jeg ikke helt vet hvor jeg skal begynne.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv  
Gammel 25-01-21, 01:34   #254
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Det samme gjelder vel også for de kongelige her til lands. De kan ikke være ateister.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 25-01-21, 01:52   #255
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Det samme gjelder vel også for de kongelige her til lands. De kan ikke være ateister.

Nå tror jeg de kan, men Harald valgte å forbli kristen, eller stå ii kirken. Jeg husker ikke helt gangen i det, men mener kongen nå de velge.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv  
Gammel 25-01-21, 09:37   #256
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Det samme gjelder vel også for de kongelige her til lands. De kan ikke være ateister.

Stemmer.

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Nå tror jeg de kan, men Harald valgte å forbli kristen, eller stå ii kirken. Jeg husker ikke helt gangen i det, men mener kongen nå de velge.

Nei, regenten kan ikke være ateist. Det var et krav Harald satt i forrige store gjennomgang av Grunnloven. Etter samme lov har han jo faktisk vetorett også på grunnlovsendringer og han truet med å bruke den om regentens trofrihet ble vedtatt. Det vil si at når Harald dør og erstattes av sønnen så må Grunnloven endres i to ulike Storting (med stortingsvalg i mellom) før en åpen ateist eller en med annen tro enn "Folke"kirken kan regjere.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 25-01-21, 10:40   #257
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Stemmer.

Nei, regenten kan ikke være ateist. Det var et krav Harald satt i forrige store gjennomgang av Grunnloven. Etter samme lov har han jo faktisk vetorett også på grunnlovsendringer og han truet med å bruke den om regentens trofrihet ble vedtatt. Det vil si at når Harald dør og erstattes av sønnen så må Grunnloven endres i to ulike Storting (med stortingsvalg i mellom) før en åpen ateist eller en med annen tro enn "Folke"kirken kan regjere.

Åja, det var slik det var. Husker det var noe Harald gjorde iallefall.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv  
Gammel 25-01-21, 11:10   #258
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Men i det minste er det noe som kommer innenfra da, det er kongehuset selv (ved Kongen) som har avgjort det, det er ikke noe "folket" krever (tror jeg )

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 25-01-21, 11:25   #259
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Jeg blir ikke beroliget av at trostvangen er etter eget ønske, tvert i mot så har det ført til at jeg lurer på hvilke andre crazy-banana meninger Harald har.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 25-01-21, 12:59   #260
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg blir ikke beroliget av at trostvangen er etter eget ønske, tvert i mot så har det ført til at jeg lurer på hvilke andre crazy-banana meninger Harald har.

Synes du han virker til å være av crazy banana-typen?

Madicken er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no