Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-10, 15:45   #1
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?

Inspirert av Mississippis' tråd om kald pus, hva gjør du for våre små, fir(og to)bente nå som snøen dekker og kulden biter?

Jeg tømmer brødkuttermaskinenes "restekurv" i butikkene. Den som er fylt med skalker og småbrød som blir liggende igjen i maskinen. Jeg kjøper også et kneipbrød daglig og gir fuglene alt av matavfall dette huset produserer. Altså oste- og brødrester, middagsrester og frukt. Dette går jeg ut med to ganger daglig. Videre henger jeg opp solsikkefrø, fuglenøtter og sånne boller.

Jeg hørte på radioen at småfuglene sulter ihjel nå i kulden, så jeg prøver å gjøre mitt.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 15:48   #2
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?

Ikke så mye dessverre, har satt ut julenek i julen og så har jeg kjøpt en ganske stor pakke med meiseboller og driver og henger ut. De går unna nå i kulden i hvert fall.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 15:49   #3
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?

Meisebolle var det det het, ja.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 15:50   #4
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.529
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?

Leste i avisa i dag at man ikke må gi brød til rådyr, for de kan sette det i halsen.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 15:51   #5
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?

Her er fuglenekene enda urørte.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 15:52   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.744
Blogginnlegg: 630
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?

Jeg prøver å huske å ta med brødrester til endene på vei til jobb, men jeg er ikke så flink. Å henge ut mat i byen er jeg skeptisk til, jeg er så redd det tiltrekker seg rotter i stedet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 16:00   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.163
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?


Jeg har kilovis med solsikkefrø, men ingenting å ha dem i.
Vi skulle lage sånn greie med delfiafett og tau og henge opp før jul, men kom aldri så langt.

:ut og kjøpe fuglemater:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 16:03   #8
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?

Jeg har kjøpt vinterdresser til hundene våre.
Fuglematerne er fulle.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 16:04   #9
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg prøver å huske å ta med brødrester til endene på vei til jobb, men jeg er ikke så flink. Å henge ut mat i byen er jeg skeptisk til, jeg er så redd det tiltrekker seg rotter i stedet.

Jeg heller maten (middags- og brødrestene) rett på bakken i hagen vår, og mannen var bekymret for rotter han også. Men våre flygende venner er sultne, for før hælen min er innenfor døra har måker, kråker og skjærer kastet i seg all maten, og innen jeg når stua for å sjekke de, er de helt ferdige. Jeg tenker at jammen må de være sultne når mitt nærvær ikke betyr noe.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 16:05   #10
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.973
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?

Vi har to fuglematere og holder dem godt fyllt.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 16:05   #11
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?

Jeg har flyttet varmeovnen nærmere marsvinet vi har i pensjon, teller det?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 16:08   #12
Hermine
From Gokk With Love
 
Hermine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
Innlegg: 658
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?

Vi henger ut solsikkefrø og meiseboller, til glede for småfuglene og ekorn.

__________________
-95 -97 -02
Hermine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 16:09   #13
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?

Vi har fulehus og meiseboller hengen ute. Men det er ikke så mye fugl her hos oss.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 16:11   #14
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg heller maten (middags- og brødrestene) rett på bakken i hagen vår, og mannen var bekymret for rotter han også. Men våre flygende venner er sultne, for før hælen min er innenfor døra har måker, kråker og skjærer kastet i seg all maten, og innen jeg når stua for å sjekke de, er de helt ferdige. Jeg tenker at jammen må de være sultne når mitt nærvær ikke betyr noe.

Hvilke mat er det du kaster ut da? Tror jeg skal fortelle mamma om dette, hun bor enda mer landlig til en det vi gjør. Om jeg skulle gjort det hadde det blitt på altanen eller i hagen til naboen. Og det er nok ikke så popis.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 16:17   #15
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?

Jeg mater også småfuglene. Det er så kos å se dem spiser på terrassen.

Jeg prøver å gjøre det jeg kan om jeg ser det trengs.

Et tips når dere er ute i skogen og det er mye snø: Rist snøen vekk fra greinene så det er lettere for dyra (spes rådyra) å spise. Da trekker de ikke så fort ned til veier og bebodde strøk.

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 16:19   #16
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.461
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?

Gubben er ute med fuglemat 2 g om dagen.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 16:23   #17
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?

Gjør? Vel, jeg "slapp" en katt inn på skolen i går så den fikk varmet seg litt. Ellers ser jeg ikke stort til noen dyr her.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 16:23   #18
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.369
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg har flyttet varmeovnen nærmere marsvinet vi har i pensjon, teller det?

Det teller. Jeg synes i alle fall det.

Mitt bidrag er å klø bikkja bak øret og godprate med ham etter at mannen har tatt ham med på tur. "Stakkars liten, ble du så kald på potene"-pjusking.

Naboene setter ut fuglemat, men jeg har ikke sett en eneste liten pipp på lenge, så de har vel enten gjemt seg eller avgått ved døden. Pippene altså, naboene så jeg i stad. Pusekattene i nabolaget gjemmer seg i låver og garasjer om det blir for kaldt, så de klarer seg greit.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 16:24   #19
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 28.020
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?

Vi mater fuglene.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 16:31   #20
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?

Opprinnelig lagt inn av siljemoren, her.

Hvilke mat er det du kaster ut da? Tror jeg skal fortelle mamma om dette, hun bor enda mer landlig til en det vi gjør. Om jeg skulle gjort det hadde det blitt på altanen eller i hagen til naboen. Og det er nok ikke så popis.

Alt fra potetskrell og pommes frits og fiskegrateng til brødmat, frukt og grønnsaker. Jeg kaster ikke noe mat nå som det er kaldt, gir alt til fuglene. Brødmaten bryter jeg i biter.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no